Autosalón Paríž: Elektrický Opel Ampera prekvapuje dojazdom

Opel pred autosalónom hovoril o dojazde 400 km, nakoniec ho výrazne prekonal.

Opel na autosalóne v Paríži prekvapil. Najskôr tým, že sme neuvideli novú Insigniu, v ktorej prítomnosť sme dúfali. Ukáže nám ju až budúci rok v Ženeve a vraj sa máme na čo tešiť.

Prekvapením nebola prítomnosť elektrickej Ampery. Po technickej stránke dedil po sesterskom modeli Chevrolete Bolt. Opel po celý čas sľuboval dojazd na jedno nabitie asi 400 km.

Na autosalóne nás však mierne šokoval opravením tejto informácie a sľubuje dojazd presahujúci 500 km. Zatiaľ hovoríme len o „papierových“ číslach, ale aj po zohľadnení istej odchýlky od reality môže Ampera slúžiť ako viac, než len mestské auto. Rýchlonabíjačkou sa dá pritom za 30 minút získať v prípade núdze dojazd 130 km.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ampera nás potešila vnútorným priestorom. Elektromobily s množstvom batérií v tomto ohľade málokedy vynikajú. Konštruktérom sa však podarilo zapracovať batérie do podlahy tak, aby minimálne uberali z priestoru pre posádku. Vzadu je problémom v prípade vyšších osôb najmä priestor na hlavu.

V ostatných parametroch je to naozaj slušné. O pohon Ampery sa stará elektromotor s výkonom 150 kW a s maximálnym krútiacim momentom 360 Nm.

Nemecká automobilka hovorí vďaka týmto parametrom o „elektrizujúcom“ zrýchlení z miesta. Niektoré hodnoty zrýchlenia (pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h) dokonca prirovnáva k športovým modelom OPC.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 101
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 677
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 973
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 13 309
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 012
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 455
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 128
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 548
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 734
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 528

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Paríž 2016

Hlavné správy zo Sme.sk

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Trump je tým najhorším spojením Danka s Gašparovičom

Metafory zlyhávajú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.