Opel na autosalóne v Paríži prekvapil. Najskôr tým, že sme neuvideli novú Insigniu, v ktorej prítomnosť sme dúfali. Ukáže nám ju až budúci rok v Ženeve a vraj sa máme na čo tešiť.
Prekvapením nebola prítomnosť elektrickej Ampery. Po technickej stránke dedil po sesterskom modeli Chevrolete Bolt. Opel po celý čas sľuboval dojazd na jedno nabitie asi 400 km.
Na autosalóne nás však mierne šokoval opravením tejto informácie a sľubuje dojazd presahujúci 500 km. Zatiaľ hovoríme len o „papierových“ číslach, ale aj po zohľadnení istej odchýlky od reality môže Ampera slúžiť ako viac, než len mestské auto. Rýchlonabíjačkou sa dá pritom za 30 minút získať v prípade núdze dojazd 130 km.
Ampera nás potešila vnútorným priestorom. Elektromobily s množstvom batérií v tomto ohľade málokedy vynikajú. Konštruktérom sa však podarilo zapracovať batérie do podlahy tak, aby minimálne uberali z priestoru pre posádku. Vzadu je problémom v prípade vyšších osôb najmä priestor na hlavu.
V ostatných parametroch je to naozaj slušné. O pohon Ampery sa stará elektromotor s výkonom 150 kW a s maximálnym krútiacim momentom 360 Nm.
Nemecká automobilka hovorí vďaka týmto parametrom o „elektrizujúcom“ zrýchlení z miesta. Niektoré hodnoty zrýchlenia (pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h) dokonca prirovnáva k športovým modelom OPC.