Autosalón Paríž: Toyota končí s dieselovými motormi, Mercedes sa ich nevzdá

Najväčšia automobilka na svete zareagovala na minuloročnú emisnú kauzu.

(Zdroj: richardhlavna.sk)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Toyota vo svojom novom kompaktnom SUV C-HR neponúkne dieselový motor a jej ďalšie modely by mali nasledovať. O naftu prestávajú mať spotrebitelia záujem.

Vedenie najväčšej automobilky na svete toto rozhodnutie oznámilo počas tlačovej konferencie na autosalóne v Paríži. Rozhodnutie padlo pred šesť až dvanásť mesiacmi, oznámil výkonný viceprezident Toyoty Didier Leroy v rozhovore pre Reuters.

Toyota sa pravdepodobne rozhodne rovnako aj pri väčších modeloch vrátane Aurisu. To môže ohroziť jej pozíciu v Európe, kde je dopyt po dieseloch najsilnejší, a to hlavne vo veľkých autách a SUV.

Volskwagen sprísnil emisné limity

Toto rozhodnutie prichádza rok po otvorení emisnej kauzy Volkswagenu. Tá vyústila v sprísnenie emisných limitov a prehodnotenie metodiky merania emisií - tieto zmeny začnú platiť v roku 2019. Pre automobilky môže byť vývoj naftových motorov spĺňajúcich tieto limity pridrahý a nerentabilný

Toyota ako ekologickú alternatívu už dlho ponúka hybridné a vodíkové autá. Ďalšie automobilky môžu nasledovať príklad Toyoty, ak zistia, že ich dieselové motory nedokážu splniť prísnejšie emisné limity.

Nemci vyčítajú Mercedesu francúzske motory

Používanie dieselových motorov vyčítal aj nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá koncernu Daimler (Mercedes-Benz). DPA informuje, že mu ich dodáva partner Renault-Nissan.

"Tieto motory sa používali, používajú a budú sa používať," povedal dnes v Paríži na Autosalóne šéf Daimleru Dieter Zetsche. Dopyt po dieselových motoroch podľa Zetscheho výrazne prekonal očakávania.

Pritom sú kompaktné modely s motormi od Renaultu popri úžitkových vozidlách 5. triedy jediné, ktoré na jar iba tesne nevyhoveli testom spolkovému úradu. Teraz sú súčasťou akcie "dobrovoľného" zvolávania do servisov, ktorú výrobca práve začal, aby ich vylepšil.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 558
  2. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 114
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 981
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 717
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 128
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 133
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 024
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 497
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 759
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 895

Téma: Autosalón Paríž 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Lajčák hovorí o výbere Evky niečo iné, ako pred mesiacmi

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský závod Volkswagenu má nového dodávateľa kolies

Robotická linka obuje koleso za menej ako 18 sekúnd.