Prešlo ním 71 súťažných posádok, ktoré sa v sobotu 30. apríla o 8.00 h postupne spustia zo štartovacej rampy v centre mesta na Hollého ulici do prvej etapy. Ich slávnostné predstavenie sa uskutočnilo v podvečer vo Všešportovej hale ŠK Matador a ešte o 15.00 h absolvovali všetky posádky v úseku obcí Vieska-Dohňany testovaciu rýchlostnú skúšku, tzv. Shakedown.
Rely Matador Tatry je po Prešove druhým podujatím 8-dielneho slovenského šampionátu a Slovenského pohára s koeficientom 4, FIA Európskeho pohára Východ s koeficientom 5, FIA CEZ Trophy 2005 a MM ČR. "Rely je už spustená, už niet čo opravovať, len si želajme, aby všetko dopadlo čo najlepšie a aby každá posádka prišla do cieľa bez akejkoľvek ujmy," povedal riaditeľ súťaže Peter Szczeczina, pričom zdôraznil, že samotné prípravy podujatia s už ustáleným termínom na prelome apríla a mája sa začali pred deviatimi mesiacmi. Súťažné posádky čakajú dve etapy, druhá v nedeľu má štart o 7.00 h s dĺžkou 744 km, z toho 190 km tvorí 21 rýchlostných skúšok. Už v stredu a vo štvrtok jednotlivé posádky absolvovali obhliadku tratí. Podľa Jana Kopeckého jazdiaceho za farby Matadoru, ktorý si v tomto roku pripomína sté výročie zaregistrovania svojej značky, ich čakajú rýchle a náročné RS a jeho cieľom je na novej Škoda Fabia WRC špecifikácie 2005 v Púchove vyhrať. Vysoké ambície má aj slovensko-česká posádka Styllexu Tuning Jozef Béreš ml. - Petr Starý, ktorá triumfovala na prvom podujatí v Prešove. "Sme dobre pripravení a aj keď tu bude veľká konkurencia, chceme opäť vyhrať," povedal Jozef Béreš ml.
Organizátorom rely spôsobili problémy vytrvalé dažde a rýchlostná skúška Lúky, kde voda podmyla trať, bola ohrozená. "Usporiadatelia však na nej odviedli obrovský kus práce. Všetky posádky si ju obhliadli a predbežne by sa táto RS mala ísť. Jediným dôvodom jej prípadného zrušenia by bola bezpečnosť jazdcov a prípadné možné poškodenie vozidiel pri prejazde z RS na hlavnú cestu," uzavrel Peter Szczeczina.
go la jch