Dizajn značky Seat sa pod vplyvom hlavného dizajnéra Waltera de Silvu úplne zmenil. Takmer štyri roky od premiéry prototypu Salsa pribúdali na existujúcich modeloch nové krivky, až sa pred rokom objavila výnimočná Altea. Potom prišlo na trh Toledo s nie veľmi presvedčivým vzhľadom zadnej partie. Očakávalo sa, ako bude vyzerať športový model Leon.
Pri pohľade na Seat Leon Prototype predstavený na jar v Ženeve bolo jasné, že skutočný dizajnový vrchol športovej divízie koncernu Volkswagen ešte len príde. Nasledovník kompaktného "leva" bude mať päť dverí, nezameniteľnú čelnú masku, unikátny bočný profil, výrazné aerodynamické prvky a masívne blatníky. Sériová verzia by sa mala od prototypu líšiť iba minimálne, preto môžeme už na jesennom autosalóne vo Frankfurte očakávať pekné športové auto. Aby Leon zboku pripomínal dvojdverové kupé, zadné dvere majú kľučky umiestnené nenápadne v rohu zadného trojuholníkového okienka podobne ako Alfa Romeo. Na podvozku piatej generácie VW Golf vznikol priestranný interiér pre štyri osoby a batožinový priestor objemu 329 l. Interiér určený pre štyroch cestujúcich má vzadu športové sedadlá s veľkou lakťovou opierkou v strede. Pohodlie cestujúcich vzadu by mal vylepšiť aj dostatočný priestor na nohy tak ako v modeloch Altea a Toledo. Na pohon prototypu slúži motor 2,0 TFSI, ktorý sa už objavil vo VW Golf GTI. Zatiaľ zostal naladený na výkon 147 kW (200 k), až budúcnosť však ukáže, či "ostrý" Leon Cupra R nebude mať vyšší výkon a pohon všetkých kolies. Leon protype sa však so základnou verziou motora 2,0 TFSI a prevodovkou DSG v dynamike takmer vyrovná svojmu najsilnejšiemu predchodcovi. Nový motor totiž poskytuje vrchol krútiaceho momentu od 1850 do 5000 ot./min. a maximálny výkon od 5100 do 6000 ot./min. Leon Prototype zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 236 km/h.
Vzhľad predného nárazníka má veľmi blízko k pretekárskym automobilom. Vďaka mohutným blatníkom dosahuje šírka karosérie 183 cm a výrobca mohol použiť pneumatiky rozmeru 265/30 R19. Doteraz najsilnejší Leon mal pod kapotou preplňovaný motor 1,8 T výkonu 165 kW (225 k).
Zadné svetlá vzdialene pripomínajú sériový model Ibiza, svojou šírkou a umiestnením však zvýrazňujú dynamiku karosérie. Firmy zaoberajúce sa tuningom karosérií iba veľmi ťažko vymyslia niečo pôsobivejšie, než je tento tvarovaný nárazník a obrovská chrómovaná koncovka výfuku umiestnená v strede
Autor: rch