Nový motor 2,7 HDI pre Peugeot 607

Vlajková loď francúzskej značky Peugeot prešla koncom minulého roka miernou modernizáciou, aby po piatich rokoch existencie vyzerala sviežejšie a modernejšie. Pri tejto príležitosti sa v ponuke objavil nový naftový motor 2,7 HDi, vyvinutý koncernom PSA.


Konečne veľký diesel

Peugeot 607 patrí do vyššej triedy automobilov, kde sú už niekoľko rokov objemné a silné naftové motory úplnou samozrejmosťou. Francúzi pri tvorbe agregátu siahli po druhej generácii priameho a vysokotlakového vstrekovania nafty Common Rail s riadiacou elektronikou Siemens. Turbodúchadlo Garrett s variabilnou geometriou lopatiek vháňa vzduch cez chladič do spaľovacieho priestoru so štyrmi ventilmi. Výsledok stojí za to, pretože nový šesťvalec objemu 2721 cm3 s valcami do V dosahuje i úctyhodný výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 440 Nm.


Pokazená radosť

Po naštartovaní sa na chvíľu veľmi tlmene ozve typický zvuk naftového motora, ale v pracovných otáčkach môžete zabudnúť na všetky nevýhody a prejavy naftových motorov. Na povrch vyplávajú skôr pozitíva ako vysoký krútiaci moment dostupný už pri 1900 ot./min. a silný ťah až do 4500 ot./min. Skutočne dobrý motor si však celkom nerozumie so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Radenie bolo síce jemné a plynulé, ale občas trochu pomalé a v nesprávnej chvíli. Krútiaci moment 440 Nm s rezervou zvládne predbiehanie aj bez podradenia, to však nechápe riadiaca jednotka prevodovky. Kým prevodovka podradila, na predchádzajúcom stupni by sme boli už o pár metrov ďalej. Peugeot 607 2,7 HDi sa zatiaľ dodáva iba s automatickou prevodovkou, a tak motor nemá možnosť naplno vyniknúť. Keď sme využívali poloautomatické radenie stupňov a sami sme rozhodli o tom, čo bude zaradené, priemerná spotreba výrazne klesla. Smäd motora je vzhľadom na dynamiku veľkej limuzíny stále prijateľný, ale čakali sme menej než 10,5 l/100 km.


Športová nálada

Motor 2,7 HDi jasne dokazuje, že diesel právom patrí do vyššej triedy a dokonca sa nebráni prívlastku športový, hoci pochádza z Francúzska. Napokon automatická prevodovka má športový mód radenia, podvozok, nastaviteľné pruženie s tvrdou charakteristikou a interiér športový vzhľad. Peugeot 607 teda dostal motor, aký mu chýbal.

 

 

 

Kultivovaný šesťvalec 2,7 HDi akoby ani nebol diesel. V sprievode príjemného zvuku dosahuje výkon 150 kW a krútiaci moment 440 Nm. K priemernej spotrebe 8,4 l/100 km udávanej výrobcom sme sa priblížili iba pri vyslovene pokojnej jazde. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 s a maximálna rýchlosť 230 km/h lákajú viac než spotreba, ktorá však mohla byť o niečo nižšia.

Nový motor udeľuje 1725 kg vážiacej limuzíne zaujímavé dynamické parametre, preto je zapínanie tvrdej charakteristiky tlmičov na mieste. Rozdiel medzi komfortným a športovým režimom pruženia bol citeľný, hlavne pri vyššej rýchlosti

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 284
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 770
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 988
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 604
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 8 878
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 371
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 185
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 821
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 332
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 306

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, o odchode neuvažuje

Nerozumiem, odkiaľ tieto správy pochádzajú, odbil tvrdenia agent Petráš.

Blog Radovana Bránika

Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Neprehliadnite tiež