SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Nový motor 2,7 HDI pre Peugeot 607

Vlajková loď francúzskej značky Peugeot prešla koncom minulého roka miernou modernizáciou, aby po piatich rokoch existencie vyzerala sviežejšie a modernejšie. Pri tejto príležitosti sa v ponuke objavil nový naftový motor 2,7 HDi, vyvinutý koncernom PSA.


Konečne veľký diesel

Peugeot 607 patrí do vyššej triedy automobilov, kde sú už niekoľko rokov objemné a silné naftové motory úplnou samozrejmosťou. Francúzi pri tvorbe agregátu siahli po druhej generácii priameho a vysokotlakového vstrekovania nafty Common Rail s riadiacou elektronikou Siemens. Turbodúchadlo Garrett s variabilnou geometriou lopatiek vháňa vzduch cez chladič do spaľovacieho priestoru so štyrmi ventilmi. Výsledok stojí za to, pretože nový šesťvalec objemu 2721 cm3 s valcami do V dosahuje i úctyhodný výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 440 Nm.


Pokazená radosť

Po naštartovaní sa na chvíľu veľmi tlmene ozve typický zvuk naftového motora, ale v pracovných otáčkach môžete zabudnúť na všetky nevýhody a prejavy naftových motorov. Na povrch vyplávajú skôr pozitíva ako vysoký krútiaci moment dostupný už pri 1900 ot./min. a silný ťah až do 4500 ot./min. Skutočne dobrý motor si však celkom nerozumie so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Radenie bolo síce jemné a plynulé, ale občas trochu pomalé a v nesprávnej chvíli. Krútiaci moment 440 Nm s rezervou zvládne predbiehanie aj bez podradenia, to však nechápe riadiaca jednotka prevodovky. Kým prevodovka podradila, na predchádzajúcom stupni by sme boli už o pár metrov ďalej. Peugeot 607 2,7 HDi sa zatiaľ dodáva iba s automatickou prevodovkou, a tak motor nemá možnosť naplno vyniknúť. Keď sme využívali poloautomatické radenie stupňov a sami sme rozhodli o tom, čo bude zaradené, priemerná spotreba výrazne klesla. Smäd motora je vzhľadom na dynamiku veľkej limuzíny stále prijateľný, ale čakali sme menej než 10,5 l/100 km.


Športová nálada

Motor 2,7 HDi jasne dokazuje, že diesel právom patrí do vyššej triedy a dokonca sa nebráni prívlastku športový, hoci pochádza z Francúzska. Napokon automatická prevodovka má športový mód radenia, podvozok, nastaviteľné pruženie s tvrdou charakteristikou a interiér športový vzhľad. Peugeot 607 teda dostal motor, aký mu chýbal.

 

 

 

Kultivovaný šesťvalec 2,7 HDi akoby ani nebol diesel. V sprievode príjemného zvuku dosahuje výkon 150 kW a krútiaci moment 440 Nm. K priemernej spotrebe 8,4 l/100 km udávanej výrobcom sme sa priblížili iba pri vyslovene pokojnej jazde. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 s a maximálna rýchlosť 230 km/h lákajú viac než spotreba, ktorá však mohla byť o niečo nižšia.

Nový motor udeľuje 1725 kg vážiacej limuzíne zaujímavé dynamické parametre, preto je zapínanie tvrdej charakteristiky tlmičov na mieste. Rozdiel medzi komfortným a športovým režimom pruženia bol citeľný, hlavne pri vyššej rýchlosti

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 240
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 368
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 078
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 914
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 846
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 298
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 174
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 037
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 914
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

17 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan