Nový motor 2,7 HDI pre Peugeot 607

Vlajková loď francúzskej značky Peugeot prešla koncom minulého roka miernou modernizáciou, aby po piatich rokoch existencie vyzerala sviežejšie a modernejšie. Pri tejto príležitosti sa v ponuke objavil nový naftový motor 2,7 HDi, vyvinutý koncernom PSA.


Konečne veľký diesel

Peugeot 607 patrí do vyššej triedy automobilov, kde sú už niekoľko rokov objemné a silné naftové motory úplnou samozrejmosťou. Francúzi pri tvorbe agregátu siahli po druhej generácii priameho a vysokotlakového vstrekovania nafty Common Rail s riadiacou elektronikou Siemens. Turbodúchadlo Garrett s variabilnou geometriou lopatiek vháňa vzduch cez chladič do spaľovacieho priestoru so štyrmi ventilmi. Výsledok stojí za to, pretože nový šesťvalec objemu 2721 cm3 s valcami do V dosahuje i úctyhodný výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 440 Nm.


Pokazená radosť

Po naštartovaní sa na chvíľu veľmi tlmene ozve typický zvuk naftového motora, ale v pracovných otáčkach môžete zabudnúť na všetky nevýhody a prejavy naftových motorov. Na povrch vyplávajú skôr pozitíva ako vysoký krútiaci moment dostupný už pri 1900 ot./min. a silný ťah až do 4500 ot./min. Skutočne dobrý motor si však celkom nerozumie so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Radenie bolo síce jemné a plynulé, ale občas trochu pomalé a v nesprávnej chvíli. Krútiaci moment 440 Nm s rezervou zvládne predbiehanie aj bez podradenia, to však nechápe riadiaca jednotka prevodovky. Kým prevodovka podradila, na predchádzajúcom stupni by sme boli už o pár metrov ďalej. Peugeot 607 2,7 HDi sa zatiaľ dodáva iba s automatickou prevodovkou, a tak motor nemá možnosť naplno vyniknúť. Keď sme využívali poloautomatické radenie stupňov a sami sme rozhodli o tom, čo bude zaradené, priemerná spotreba výrazne klesla. Smäd motora je vzhľadom na dynamiku veľkej limuzíny stále prijateľný, ale čakali sme menej než 10,5 l/100 km.


Športová nálada

Motor 2,7 HDi jasne dokazuje, že diesel právom patrí do vyššej triedy a dokonca sa nebráni prívlastku športový, hoci pochádza z Francúzska. Napokon automatická prevodovka má športový mód radenia, podvozok, nastaviteľné pruženie s tvrdou charakteristikou a interiér športový vzhľad. Peugeot 607 teda dostal motor, aký mu chýbal.

 

 

 

Kultivovaný šesťvalec 2,7 HDi akoby ani nebol diesel. V sprievode príjemného zvuku dosahuje výkon 150 kW a krútiaci moment 440 Nm. K priemernej spotrebe 8,4 l/100 km udávanej výrobcom sme sa priblížili iba pri vyslovene pokojnej jazde. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 s a maximálna rýchlosť 230 km/h lákajú viac než spotreba, ktorá však mohla byť o niečo nižšia.

Nový motor udeľuje 1725 kg vážiacej limuzíne zaujímavé dynamické parametre, preto je zapínanie tvrdej charakteristiky tlmičov na mieste. Rozdiel medzi komfortným a športovým režimom pruženia bol citeľný, hlavne pri vyššej rýchlosti

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 976
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 958
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 317
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 891
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 535
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 971
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 206
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 074
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 594
  10. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 3 166

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Robili radikálne reformy. Nemali inú možnosť

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko, tvrdí Leszek Balcerowicz, autor radikálnych reforiem zo začiatku 90. rokov.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

PÍŠE PETR ŠABATA

Prečo je také mrzuté, že sa Kiska rozhodol pre odchádzanie

Kiskovo nasadenie v straníckej politike bude skôr symbolické a nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.