SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Nový motor 2,7 HDI pre Peugeot 607

Vlajková loď francúzskej značky Peugeot prešla koncom minulého roka miernou modernizáciou, aby po piatich rokoch existencie vyzerala sviežejšie a modernejšie. Pri tejto príležitosti sa v ponuke objavil nový naftový motor 2,7 HDi, vyvinutý koncernom PSA.


Konečne veľký diesel

Peugeot 607 patrí do vyššej triedy automobilov, kde sú už niekoľko rokov objemné a silné naftové motory úplnou samozrejmosťou. Francúzi pri tvorbe agregátu siahli po druhej generácii priameho a vysokotlakového vstrekovania nafty Common Rail s riadiacou elektronikou Siemens. Turbodúchadlo Garrett s variabilnou geometriou lopatiek vháňa vzduch cez chladič do spaľovacieho priestoru so štyrmi ventilmi. Výsledok stojí za to, pretože nový šesťvalec objemu 2721 cm3 s valcami do V dosahuje i úctyhodný výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 440 Nm.


Pokazená radosť

Po naštartovaní sa na chvíľu veľmi tlmene ozve typický zvuk naftového motora, ale v pracovných otáčkach môžete zabudnúť na všetky nevýhody a prejavy naftových motorov. Na povrch vyplávajú skôr pozitíva ako vysoký krútiaci moment dostupný už pri 1900 ot./min. a silný ťah až do 4500 ot./min. Skutočne dobrý motor si však celkom nerozumie so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Radenie bolo síce jemné a plynulé, ale občas trochu pomalé a v nesprávnej chvíli. Krútiaci moment 440 Nm s rezervou zvládne predbiehanie aj bez podradenia, to však nechápe riadiaca jednotka prevodovky. Kým prevodovka podradila, na predchádzajúcom stupni by sme boli už o pár metrov ďalej. Peugeot 607 2,7 HDi sa zatiaľ dodáva iba s automatickou prevodovkou, a tak motor nemá možnosť naplno vyniknúť. Keď sme využívali poloautomatické radenie stupňov a sami sme rozhodli o tom, čo bude zaradené, priemerná spotreba výrazne klesla. Smäd motora je vzhľadom na dynamiku veľkej limuzíny stále prijateľný, ale čakali sme menej než 10,5 l/100 km.


Športová nálada

Motor 2,7 HDi jasne dokazuje, že diesel právom patrí do vyššej triedy a dokonca sa nebráni prívlastku športový, hoci pochádza z Francúzska. Napokon automatická prevodovka má športový mód radenia, podvozok, nastaviteľné pruženie s tvrdou charakteristikou a interiér športový vzhľad. Peugeot 607 teda dostal motor, aký mu chýbal.

 

 

 

Kultivovaný šesťvalec 2,7 HDi akoby ani nebol diesel. V sprievode príjemného zvuku dosahuje výkon 150 kW a krútiaci moment 440 Nm. K priemernej spotrebe 8,4 l/100 km udávanej výrobcom sme sa priblížili iba pri vyslovene pokojnej jazde. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 s a maximálna rýchlosť 230 km/h lákajú viac než spotreba, ktorá však mohla byť o niečo nižšia.

Nový motor udeľuje 1725 kg vážiacej limuzíne zaujímavé dynamické parametre, preto je zapínanie tvrdej charakteristiky tlmičov na mieste. Rozdiel medzi komfortným a športovým režimom pruženia bol citeľný, hlavne pri vyššej rýchlosti

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  8. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  6. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  7. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  8. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 044
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 720
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 831
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 698
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 670
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 516
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 824
  8. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 297
  9. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 289
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 5 048

Neprehliadnite tiež

Ste vodič? Prečo si za PZP opäť priplatíte

Od nového roka čaká motoristov rast cien poistiek.

Ilustračné foto.

Lancia s jediným modelom predáva viac áut ako celé Alfa Romeo

Model Ypsilon sa pritom predáva iba v Taliansku.

Lancia Ypsilon
Peugeot 208 v nižšej výbave Active.