SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Porsche predstavilo novú generáciu superluxusného hybridného sedanu

Nová Panamera 4 E-Hybrid je superluxusný elektrický sedan, ktorého nezaskočí vzdialenosť medzi nabíjacími stanicami.

(Zdroj: Porsche)

Návštevníkov parížskeho autosalónu lákali do stánku Porsche nie len superšportové vozidlá, typické pre nemeckú značku, ale aj nový luxusný super-sedan Panamera vo verzii hybrid. Panamera 4 E-Hybrid získala celkom novú techniku, ktorej časti by sme našli aj v jednom z najrýchlejších a technicky najdokonalejších vozidiel súčasnosti – Porsche 918 Spyder.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová generácia hybridnej Panamery vždy štartuje na čisto elektrický pohon a plne nabité batérie jej umožnia cestovať celkom bez emisií do vzdialenosti 50 km s maximálnou rýchlosťou 140 km/h. Priority elektromotora s výkonom 100 kW a spaľovacej pohonnej jednotky sa vyrovnali a tak je ťažké presne povedať, ktorý motor asistuje ktorému.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Spaľovací benzínový motor V6 prepĺňaný bi-turbom s objemom 2,9 litra produkuje výkon 243 kW (330 k) a krútiaci moment 450 Nm. Ak sa nemu pridá plný výkon elektromotora, Panamera porazí rýchlosť 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť hybridného sedanu tesne podlieza hranicu 280 km/h.

Hybridný sústava produkuje celkový systémový výkon 340 kW (462 k) a spoločný krútiaci moment 700 Nm. Krútiaci moment je prenášaný na všetky štyri kolesá, ktoré sú odpružené trojkomorovým vzduchovým pružením.

Voči predchádzajúcej generácii významnú zmenu predstavuje spojka elektromotora a spaľovacieho agregátu. Elektro-hydraulický systém konštruktéri nahradili rýchlejším elektromechanickým riešením, čo by malo zabezpečiť skrátenie reakčnej doby pripojenia spaľovacieho motora.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon všetkých štyroch kolies podporí aj nová „super rýchla“ generácia dvojspojkovej osemstupňovej prevodovky PDK.

Kapacita kvapalinou chladeného akumulátora typu lithium-ion poskočila z 9,4 na 14,1 kWh pri rovnakej hmotnosti batérie. Na získanie svojej plnej kapacity potrebuje buď bežnú 230 V zásuvku, prúd 10 A a necelých 6 hodín nabíjania alebo 7,2 kW rýchlonabíjačku. V druhom prípade je čas nabíjania skrátený na 3,6 hodiny.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 859
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 4 321
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 506
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 219
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 776
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 122
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 793
  8. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


20 h
Továreň spoločnosti Tesla v kalifornskom meste Fremont.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


21 h
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Ukrajina vs. Rusko, 1 - Hladomor.
  2. Matej Farkas: Lungo a citronáda
  3. Petronela Čellárová: Ako sa mám?
  4. Anna Miľanová: "Od hlavy ryba smrdí". Obzvlášť tá veľká...
  5. Štefan Vidlár: Vivat vláda
  6. Irena Šimuneková: Szabóova skala
  7. Miriam Studeničová: Nespime! Možno už začalo odpočítavanie!
  8. Ján Škerko: Ak sa neschváli rozpočet, tak nikto nedostane nič
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 243 327
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 423
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 694
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 535
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 119
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 569
  7. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 204
  8. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 128
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu