SME
reklama

Porsche predstavilo novú generáciu superluxusného hybridného sedanu

Nová Panamera 4 E-Hybrid je superluxusný elektrický sedan, ktorého nezaskočí vzdialenosť medzi nabíjacími stanicami.

(Zdroj: Porsche)

Návštevníkov parížskeho autosalónu lákali do stánku Porsche nie len superšportové vozidlá, typické pre nemeckú značku, ale aj nový luxusný super-sedan Panamera vo verzii hybrid. Panamera 4 E-Hybrid získala celkom novú techniku, ktorej časti by sme našli aj v jednom z najrýchlejších a technicky najdokonalejších vozidiel súčasnosti – Porsche 918 Spyder.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová generácia hybridnej Panamery vždy štartuje na čisto elektrický pohon a plne nabité batérie jej umožnia cestovať celkom bez emisií do vzdialenosti 50 km s maximálnou rýchlosťou 140 km/h. Priority elektromotora s výkonom 100 kW a spaľovacej pohonnej jednotky sa vyrovnali a tak je ťažké presne povedať, ktorý motor asistuje ktorému.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spaľovací benzínový motor V6 prepĺňaný bi-turbom s objemom 2,9 litra produkuje výkon 243 kW (330 k) a krútiaci moment 450 Nm. Ak sa nemu pridá plný výkon elektromotora, Panamera porazí rýchlosť 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť hybridného sedanu tesne podlieza hranicu 280 km/h.

Hybridný sústava produkuje celkový systémový výkon 340 kW (462 k) a spoločný krútiaci moment 700 Nm. Krútiaci moment je prenášaný na všetky štyri kolesá, ktoré sú odpružené trojkomorovým vzduchovým pružením.

Voči predchádzajúcej generácii významnú zmenu predstavuje spojka elektromotora a spaľovacieho agregátu. Elektro-hydraulický systém konštruktéri nahradili rýchlejším elektromechanickým riešením, čo by malo zabezpečiť skrátenie reakčnej doby pripojenia spaľovacieho motora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pohon všetkých štyroch kolies podporí aj nová „super rýchla“ generácia dvojspojkovej osemstupňovej prevodovky PDK.

Kapacita kvapalinou chladeného akumulátora typu lithium-ion poskočila z 9,4 na 14,1 kWh pri rovnakej hmotnosti batérie. Na získanie svojej plnej kapacity potrebuje buď bežnú 230 V zásuvku, prúd 10 A a necelých 6 hodín nabíjania alebo 7,2 kW rýchlonabíjačku. V druhom prípade je čas nabíjania skrátený na 3,6 hodiny.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 694
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 329
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 12 357
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 666
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 981
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 613
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 366
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  2. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  3. Martin Pánik: Sú premnožené
  4. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  5. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  6. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  7. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  8. Ivan Mlynár: Krátky článok bez názvu.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 44 968
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 452
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 329
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 226
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 327
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 626
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu