SME

Euro NCAP: Získať plný počet hviezd je opäť ťažšie

Poslednej série testov sa zúčastnil Mercedes triedy E a crossover Peugeot 3008. Vozidlá získali maximálny počet hviezd, hoci Peugeot body navyše za elektroniku. Vieme prečo.

(Zdroj: Euro NCAP)

Podľa nových pravidiel testovania sa nárazových skúšok Euro NCAP zúčastňujú vozidlá vybavené bezpečnostnými asistentami dostupnými naprieč všetkými verziami testovaného modelu. Tento test je následne označený typom Safety Equipment Standard.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dodatočne môže byť testované rovnaké vozidlo aj s doplnkovými – príplatkovými bezpečnostnými asistentami. Vykonaný test je označený ako Safety Equipment Safety Pack. Bezpečnostný paket musí byť dostupný ako príplatkový výbava pre všetky verzie testovaného modelu a vo všetkých krajinách, kde je daná príplatková výbava k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na elektroniku sú porotcovia prísnejší

Hodnotenie bezpečnosti dospelých cestujúcich nebolo zmenené. Posúdenie bezpečnosti detskej posádky zabezpečujú aj väčšie figuríny, simulujúce deti vo veku približne 6 a 10 rokov. Rovnako sú testované figuríny „vo veku“ 18 mesiacov a tri roky.

V kategórii ochrana chodcov môže štandardné hodnotenie zvýšiť systém autonómneho brzdenia, ktorý rozpoznáva ľudí.

Stabilizačný program už nehrá pri získavaní bodov žiadnu úlohu, keďže musí byť súčasťou všetkých nových motorových vozidiel v EU. Posúdenie systémov upozorňujúcich na opustenie jazdného pruhu je v tomto roku prísnejšie.

Organizácia Euro NCAP zdôrazňuje, že spôsob hodnotenia sa v roku 2016 dočkal tak zásadných zmien, že porovnávanie vozidiel hodnotených v minulosti s vozidlami testovaných dnes už nie je objektívne.

SkryťVypnúť reklamu

Menší nemusí znamenať menej bezpečný

Pod dohľadom špecialistov z testovacieho centra NCAP skončila svoju životnú púť dvojica skúšaných vozidiel. Do vopred pripravenej bariéry narazil nový crossover Peugeot 3008 a za ním aj „medveď s hviezdou na čele“ – Mercedes-Benz triedy E.

Obe vozidlá boli ohodnotené plným počtom hviezd, hoci hodnotenia jednotlivých kategórií sa odlišujú zásadnejšie. Za pozornosť stojí fakt, že malý crossover od Peugeotu dostal vyššie hodnotenie v kategórii Safety Assist (elektronickí bezpečnostní asistenti) a to práve kvôli kritériu, že testovaná bezpečnostná elektronika musí byť dostupná vo všetkých verziách/výbavových stupňoch daného modelu.

 

Priložená tabuľka zobrazuje hodnotenie vozidiel testovaných v tomto roku. Detailnejšie informácie sú dostupné na stránkach organizácie Euro NCAP.

SkryťVypnúť reklamu
 (zdroj: Euro NCAP)(zdroj: Euro NCAP)

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 719
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 563
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 393
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 747
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 5 213
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 575
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 2 931
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 130
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (24. - 30.10.1925)
  2. Branislav Hláčik: EU nedokáže ani len zrušiť striedanie času
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria?
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Ivan Čáni: Keď sa Blaha naparuje v Europarlamente pred „vypredaným“ hľadiskom.
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod.
  8. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 12 866
  2. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 12 072
  3. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 10 625
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 290
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 166
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 066
  7. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 988
  8. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 4 558
  1. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  2. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  3. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  4. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  5. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  6. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  7. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  8. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
SkryťZatvoriť reklamu