SME

Euro NCAP: Získať plný počet hviezd je opäť ťažšie

Poslednej série testov sa zúčastnil Mercedes triedy E a crossover Peugeot 3008. Vozidlá získali maximálny počet hviezd, hoci Peugeot body navyše za elektroniku. Vieme prečo.

(Zdroj: Euro NCAP)

Podľa nových pravidiel testovania sa nárazových skúšok Euro NCAP zúčastňujú vozidlá vybavené bezpečnostnými asistentami dostupnými naprieč všetkými verziami testovaného modelu. Tento test je následne označený typom Safety Equipment Standard.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dodatočne môže byť testované rovnaké vozidlo aj s doplnkovými – príplatkovými bezpečnostnými asistentami. Vykonaný test je označený ako Safety Equipment Safety Pack. Bezpečnostný paket musí byť dostupný ako príplatkový výbava pre všetky verzie testovaného modelu a vo všetkých krajinách, kde je daná príplatková výbava k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu

Na elektroniku sú porotcovia prísnejší

Hodnotenie bezpečnosti dospelých cestujúcich nebolo zmenené. Posúdenie bezpečnosti detskej posádky zabezpečujú aj väčšie figuríny, simulujúce deti vo veku približne 6 a 10 rokov. Rovnako sú testované figuríny „vo veku“ 18 mesiacov a tri roky.

V kategórii ochrana chodcov môže štandardné hodnotenie zvýšiť systém autonómneho brzdenia, ktorý rozpoznáva ľudí.

Stabilizačný program už nehrá pri získavaní bodov žiadnu úlohu, keďže musí byť súčasťou všetkých nových motorových vozidiel v EU. Posúdenie systémov upozorňujúcich na opustenie jazdného pruhu je v tomto roku prísnejšie.

Organizácia Euro NCAP zdôrazňuje, že spôsob hodnotenia sa v roku 2016 dočkal tak zásadných zmien, že porovnávanie vozidiel hodnotených v minulosti s vozidlami testovaných dnes už nie je objektívne.

SkryťVypnúť reklamu

Menší nemusí znamenať menej bezpečný

Pod dohľadom špecialistov z testovacieho centra NCAP skončila svoju životnú púť dvojica skúšaných vozidiel. Do vopred pripravenej bariéry narazil nový crossover Peugeot 3008 a za ním aj „medveď s hviezdou na čele“ – Mercedes-Benz triedy E.

Obe vozidlá boli ohodnotené plným počtom hviezd, hoci hodnotenia jednotlivých kategórií sa odlišujú zásadnejšie. Za pozornosť stojí fakt, že malý crossover od Peugeotu dostal vyššie hodnotenie v kategórii Safety Assist (elektronickí bezpečnostní asistenti) a to práve kvôli kritériu, že testovaná bezpečnostná elektronika musí byť dostupná vo všetkých verziách/výbavových stupňoch daného modelu.

 

Priložená tabuľka zobrazuje hodnotenie vozidiel testovaných v tomto roku. Detailnejšie informácie sú dostupné na stránkach organizácie Euro NCAP.

SkryťVypnúť reklamu
 (zdroj: Euro NCAP)(zdroj: Euro NCAP)

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 379
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 589
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 563
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 250
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 905
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 793
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 354
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 743
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 316
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 207
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 469
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 702
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 214
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 316
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 800
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 373
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu