Na youtube sa to len tak hemží videami s nehodami vozidiel s prívesným vozíkom. Scenár je v mnohých prípadoch podobný. Prívesný vozík sa rozkmitá zo strany na stranu a výsledkom je nehoda. V mnohých prípadoch pritom nemusí ísť iba o chybu vodiča priamo na ceste. Svoj plán bezpečne odviesť náklad, totiž odsúdil na neúspech už pri jeho nakladaní na prívesný vozík.
Správanie vozidla s prívesným vozíkom do veľkej miery ovplyvňuje rozmiestnenie nákladu a jeho hmotnosti. Veľmi dobre to dokumentuje nasledujúce video.
Ťažký náklad by mal byť naložený ako prvý a umiestnený v prednej časti pred nápravu vozíka. Treba ho vycentrovať aj stranovo, aby nezaťažoval jednu stranu vozíka viac ako druhú. Samozrejme, nemôžeme zabudnúť na jeho upevnenie.
Pozor na príliš ťažký náklad. Ten môže pri brzdení výrazne zvýšiť silu, pôsobiacu na ťažné zariadenie, a tým odľahčiť prednú nápravu auta. To zhoršuje schopnosť auta brzdiť a reagovať na otočenie volantu.
Hmotnosť, pôsobiaca na ťažné zariadenia auta, by mala v pokoji dosahovať približne 10 až 15 percent celkovej hmotnosti vozíka. Nič nepokazíme, keď náklad rozmiestnime tak, aby zhruba 60 % jeho hmotnosti pôsobilo na časť vozíka pred prednou nápravou.
Pri jazde v noci netreba zabudnúť na nastavenie predných svetlometov tak, aby sme neoslepovali šoférov protiidúcich vozidiel z dôvodu zdvihnutého predku.
Zdroj: airliftcompany.com