Už ani v našich končinách nie je úplne raritné stretnúť na ceste prototyp automobilu v testovacej fáze. Za účelom čo najlepšieho utajenie finálnych tvarov karosérie, automobilky umiestňujú na automobil rôzne typy kamufláže – mätúcich polepov alebo masívnych „čienych“ kabátov“. Takto maskované auto veľmi dobre ukrýva detaily najmä vozidiel vo fáze medzigeneračnej zmeny tzv. faceliftu.
Najnovší maskovací vzor Fordu je čiastočne inšpirovaný populárnymi optickými klamami. Tisíce valcov čiernej, bielej a šedej farby sú usporiadané krížom krážom v zdanlivo náhodnom vzore. Vďaka tomu je pre oko mimoriadne ťažké rozpoznať v dennom svetle kľúčové tvary prototypu, či už naživo alebo na fotografiách.

Testovanie prototypov v bežnej prevádzke na verejných cestách je nevyhnutnou súčasťou vývojového programu. Príprava novej kamufláže trvá asi dva mesiace.
Vzor sa potom vytlačí na veľmi ľahké vinylové samolepiace fólie. Nové vzory sú najprv testované v uzavretých areáloch, aby mal Ford istotu, že kamufláž funguje podľa očakávania.
Maskovacie fólie znesú aj extrémne teploty a dobre splývajú s okolitým prostredím v zimných podmienkach Európy.
V Austrálii a Južnej Amerike používa automobilka pieskové odtiene.
"Kamufláž obstojí v takmer akomkoľvek prostredí, ale jej cieľom je predovšetkým narušiť integritu tvarov, plôch a farieb vozidla," prezradil profesor Martin Stevens. "Optická ilúzia vám nezabráni vozidlo uvidieť, ale pohráva si s vašou schopnosťou zaznamenať hĺbku ostrosti a tiene. Tým sťažuje vnímanie tvarov a rysov vozidla. Je to trik, ktorý používa príroda k úniku alebo ukrytie sa pred nebezpečenstvom, ale pre testovacieho vodiča je rovnako užitočný. "