Prototyp Fordu nerozpoznáte, za všetko môže optický klam

Testovacie vozidlá sa nevyhnutne pohybujú aj po bežných komunikáciách. To však ešte neznamená, že musia o sebe prezradiť všetko.

(Zdroj: Ford)

Už ani v našich končinách nie je úplne raritné stretnúť na ceste prototyp automobilu v testovacej fáze. Za účelom čo najlepšieho utajenie finálnych tvarov karosérie, automobilky umiestňujú na automobil rôzne typy kamufláže – mätúcich polepov alebo masívnych „čienych“ kabátov“. Takto maskované auto veľmi dobre ukrýva detaily najmä vozidiel vo fáze medzigeneračnej zmeny tzv. faceliftu.

Najnovší maskovací vzor Fordu je čiastočne inšpirovaný populárnymi optickými klamami. Tisíce valcov čiernej, bielej a šedej farby sú usporiadané krížom krážom v zdanlivo náhodnom vzore. Vďaka tomu je pre oko mimoriadne ťažké rozpoznať v dennom svetle kľúčové tvary prototypu, či už naživo alebo na fotografiách.

Testovanie prototypov v bežnej prevádzke na verejných cestách je nevyhnutnou súčasťou vývojového programu. Príprava novej kamufláže trvá asi dva mesiace.

Vzor sa potom vytlačí na veľmi ľahké vinylové samolepiace fólie. Nové vzory sú najprv testované v uzavretých areáloch, aby mal Ford istotu, že kamufláž funguje podľa očakávania.

Maskovacie fólie znesú aj extrémne teploty a dobre splývajú s okolitým prostredím v zimných podmienkach Európy.

V Austrálii a Južnej Amerike používa automobilka pieskové odtiene.

"Kamufláž obstojí v takmer akomkoľvek prostredí, ale jej cieľom je predovšetkým narušiť integritu tvarov, plôch a farieb vozidla," prezradil profesor Martin Stevens. "Optická ilúzia vám nezabráni vozidlo uvidieť, ale pohráva si s vašou schopnosťou zaznamenať hĺbku ostrosti a tiene. Tým sťažuje vnímanie tvarov a rysov vozidla. Je to trik, ktorý používa príroda k úniku alebo ukrytie sa pred nebezpečenstvom, ale pre testovacieho vodiča je rovnako užitočný. "

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 16 510
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 680
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 642
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 541
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 228
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 050
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 670
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 568
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 501
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 014

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vrátia vám sluch a narovnajú krivý palec. Čudné inzeráty lákajú na šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.