Vozidlo A, ktoré odbočovalo z jedného jazdného pruhu, malo na výber dva pruhy, v ktorých mohlo z križovatky pokračovať. Hoci všeobecne zaužívané pravidlo je, že vodič po odbočovaní pokračuje v pruhu, ktorý bol najbližšie pri ňom, nejde o ustanovenie zákona o cestnej premávke. Na odbočovanie sa zákonné pravidlá o jazde v jazdných pruhoch nevzťahujú.
Ak vodič odbočuje z jedného pruhu doľava, nemusí sa za križovatkou zaradiť do ľavého pruhu, ale má na výber. Môže aj rovno prejsť do pravého pruhu, napríklad ak chce hneď na ďalšej križovatke odbočovať doprava.

(Pripúšťame aj, že takýto výklad by mohol skomplikovať situáciu na veľkých križovatkách, kde je viac odbočovacích pruhov pre jeden smer. Ale opäť - na konci križovatky majú autá na výber, v ktorom pruhu pokračovať.)
Vodič auta B do križovatky vchádzal, keď na semafore svietila červená a zároveň doplnková zelená šípka vpravo. Doplnková zelená šípka hovorí, že vodič môže na križovatke odbočiť, ale musí dať prednosť vozidlám, ktoré idú vo voľnom smere, ako aj chodcom a cyklistom prechádzajúcim po priechodoch.
Vodič vozidla A tak žiaden dopravný predpis neporušil. Vodič vozidla B nedal v križovatke prednosť v jazde vozidlu A, hoci mu to z dopravnej značky vyplývalo.
Vinníkom nehody je tak vodič vozidla B.
Nataši v tomto prípade už nepomôžeme, keďže vinu nakoniec uznala a pokutu zaplatila. Na Slovensku sa proti blokovému konaniu nemožno odvolať, nemožno ho obnoviť ani preskúmať mimo odvolacieho konania.
Nabudúce by sme radili na mieste nič nepodpisovať a počkať na správne konanie, hoci to pre psychický nátlak a túžbu celú vec čo najrýchlejšie uzavrieť nemusí byť ľahké.