SME

Elektrické Tesly sa dočkajú vlastných pretekov

Šampionát Electric GT bude obsahovať sedem pretekov na pretekárskych okruhoch. Začne už na budúci rok.

(Zdroj: Electric GT)

Začiatkom tohto roka skupina označovaná ako Electric GT Holdings oznámila svoj plán organizovať sériu pretekov exkluzívne pre elektrické vozidlá Tesla Model S. Inšpiráciou má byť šampionát elektrických formúl Formula E, v ktorom hlavnú úlohu hrajú otvorené monoposty podobajúce sa na klasické „efjednotky“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Electric GT Holdings vznikol priestor pre súťaže produkčných vozidiel a Tesla Model S je v súčasnosti najideálnejším kandidátom, ak nie celkom jediným. Organizátori však pripúšťajú, že v budúcnosti by mohli do šampionátu pribudnúť aj iné vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu

Ako základ pretekárskej Tesly bol vybraný Model S nesúci označenie P85+. Napriek tomu, že na trhu už existuje aj výkonnejšia verzia s pohonom všetkých štyroch kolies, pre súťaž je vhodnejšia práve verzie P85+. Disponuje pohonom výhradne zadnej nápravy, jednoduchším mechanickým riešením s čím je spojený potenciálne jednoduchší servis vozidiel.

Pohon pretekárskej Tesly má podľa pravidiel ostať nezmenený. Úpravy sa majú týkať výhradne karosérie, aerodynamických dielov a doplnenia masívneho zadného prítlačného krídla.

Interiér vozidla bol úplne „vykuchaný“ s cieľom v čo najväčšej možnej miere znížiť váhu pretekárskeho vozidla.

Napriek tomuto faktu si aj pretekárska Tesla zachovala centrálny – 17-palcový dotykový displej. Drobné zmeny boli vykonané na pružení, riadení a brzdách, s cieľom zabezpečiť účinnejšie chladenie.

SkryťVypnúť reklamu

Štart pretekov Electric GT je naplánovaný na budúci rok. Celý ročník zahŕňa spolu sedem pretekov. V porovnaní so šampionátom Formule E, ktorý sa koná pred očami divákov priamo v mestách, budú preteky Electric GT orientované výhradne na svetové pretekárske okruhy.

Každý z pretekov bude pozostávať z 20 minútovej „rozcvičky“, 30 minútovej kvalifikácie a dvoch hlavných pretekov s dĺžkami po 60 km.

Organizátori veria, že sa im podarí zviditeľniť vozidlá s elektrickým pohonom napriek tomu, že preteky nebudú sprevádzané revom spaľovacích motorov.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 121
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 539
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 274
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 032
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 919
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 434
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 298
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 128
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 22 328
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 402
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 562
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 852
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 364
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 528
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu