SME

Vympel je ruský terénny obor so 14,8-litrovým osemvalcom

Toto osem ton ťažké a jedenásť metrov dlhé vozidlo zvládne prepraviť šesť ton nákladu.

VympelVympel (Zdroj: NPO Vympel)

V Rusku vzniklo ďalšie neprehliadnuteľné terénne vozidlo. Na svedomí ho má tamojšia spoločnosť NPO Vympel zaoberajúca sa výrobou rôznych zariadení a systémov určených pre ťažbu a distribúciu zemného plynu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V jej portfóliu produktov však nájdeme aj viacero off-roadových modelov. No, žiadny z nich nepôsobí tak impozantne, ako jej najnovší terénny pomocník nazvaný jednoducho Vympel, ktorý má za sebou prvé testovania v prostredí drsnej sibírskej krajiny.

Tento osem ton ťažký a jedenásť metrov dlhý obor zvládne odviezť šesť ton nákladu. Podľa výrobcu by ani plne naložený nemal mať problém s bahnistým terénom, vodnými prekážkami či hlbokým snehom.

SkryťVypnúť reklamu

Nemalú zásluhu na tom majú obrovské kolesá obuté do pneumatík s maximálnym tlakom 0,29 baru. Ich využitie znamená nielen 700 mm svetlú výšku, ale aj šetrnosť k povrchu, po ktorom vozidlo prechádza. Vympel sa tak môže vybrať do určitých lokalít aj vtedy, keď to majú pásové vozidlá zakázané.

V interiéri si nájde miesto na sedenie desať ľudí. Vodiča a spolujazdca oddeľuje rozmerný kryt motorového priestoru, pod ktorým je umiestnený 14,8-litrový dieselový osemvalec JaMZ-238D produkujúci výkon 243 kW a maximálny krútiaci moment 1 225 Nm pri 1 200 až 1 400 ot./min.

Ide o starší typ motora, vyrábať sa začal ešte v roku 1961, vyžiadaný samotnými zákazníkmi pre svoju spoľahlivosť aj pri extrémne nízky teplotách. To sa určite na Sibíri hodí, rovnako ako možnosť ho v prípade potreby svojpomocne opraviť.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Ruský Avtoros Šaman 8x8 vie plávať aj jazdiť bokom Čítajte 

Agregát je spárovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a Vympel sa vďaka nemu dokáže pohybovať najvyššou rýchlosťou 60 km/h.

Vozidlo vybavené pohonom všetkých kolies tiež disponuje diferenciálmi s manuálnymi uzávierkami či tuhými nápravami z nákladiaku GAZ-66, avšak vylepšenými o kolesové redukcie pochádzajúce pre zmenu z MAZu.

Načítavam video...

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 427
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 8 888
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 885
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 049
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 355
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 038
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  2. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  3. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  4. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  5. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  6. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  7. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  8. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 677
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 22 274
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 394
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 257
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 957
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 286
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 496
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu