V Rusku vzniklo ďalšie neprehliadnuteľné terénne vozidlo. Na svedomí ho má tamojšia spoločnosť NPO Vympel zaoberajúca sa výrobou rôznych zariadení a systémov určených pre ťažbu a distribúciu zemného plynu.
V jej portfóliu produktov však nájdeme aj viacero off-roadových modelov. No, žiadny z nich nepôsobí tak impozantne, ako jej najnovší terénny pomocník nazvaný jednoducho Vympel, ktorý má za sebou prvé testovania v prostredí drsnej sibírskej krajiny.
Tento osem ton ťažký a jedenásť metrov dlhý obor zvládne odviezť šesť ton nákladu. Podľa výrobcu by ani plne naložený nemal mať problém s bahnistým terénom, vodnými prekážkami či hlbokým snehom.
Nemalú zásluhu na tom majú obrovské kolesá obuté do pneumatík s maximálnym tlakom 0,29 baru. Ich využitie znamená nielen 700 mm svetlú výšku, ale aj šetrnosť k povrchu, po ktorom vozidlo prechádza. Vympel sa tak môže vybrať do určitých lokalít aj vtedy, keď to majú pásové vozidlá zakázané.

V interiéri si nájde miesto na sedenie desať ľudí. Vodiča a spolujazdca oddeľuje rozmerný kryt motorového priestoru, pod ktorým je umiestnený 14,8-litrový dieselový osemvalec JaMZ-238D produkujúci výkon 243 kW a maximálny krútiaci moment 1 225 Nm pri 1 200 až 1 400 ot./min.
Ide o starší typ motora, vyrábať sa začal ešte v roku 1961, vyžiadaný samotnými zákazníkmi pre svoju spoľahlivosť aj pri extrémne nízky teplotách. To sa určite na Sibíri hodí, rovnako ako možnosť ho v prípade potreby svojpomocne opraviť.

Agregát je spárovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a Vympel sa vďaka nemu dokáže pohybovať najvyššou rýchlosťou 60 km/h.
Vozidlo vybavené pohonom všetkých kolies tiež disponuje diferenciálmi s manuálnymi uzávierkami či tuhými nápravami z nákladiaku GAZ-66, avšak vylepšenými o kolesové redukcie pochádzajúce pre zmenu z MAZu.