SME
reklama

Takto môže vyzerať Maserati s technikou Ferrari LaFerrari

Nebolo by to výnimočné spojenie. Pred 12 rokmi Maserati postavilo 50 kusov extrémneho špeciálu na báze Ferrari Enzo pre potreby homologizácie na preteky.

(Zdroj: Andrea Ortile)

Známy taliansky výrobca športových luxusných vozidiel – automobilka Maserati začala v roku 2004 s výrobou exkluzívneho superšportového automobilu MC12, vďaka čomu sa mohla zúčastniť šampionátu FIA GT. Celkovo vzniklo len 50 vozidiel. Prvých 25 ešte v roku 2004 a zvyšná polovica v roku nasledujúcom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V základoch vozidla sa ukrývalo Ferrari Enzo, no Maserati bolo výrazne dlhšie. Napriek tomu, že Maserati MC12 bolo ťažšie a o niečo pomalšie ako Ferrari Enzo, legendárny Stig v motoristickej relácii BBC Top Gear s ním zvládol testovací okruh rýchlejšie ako s Enzom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Model MC12 bol vyvinutý s cieľom vrátiť sa po 37 rokoch na pretekárske okruhy. Každý jeden produkčný kus mal dopredu svojho majiteľa, ktorý bol ochotný za vozidlo zaplatiť 600-tisíc eur. Je možné, že sa história bude po viac ako 10 rokoch opakovať.

Talianska automobilka sa údajne reálne zaoberá vývojom superšportového vozidla stojaceho na báze Ferrari LaFerrari.

Vozidlo by malo využívať identický pohonný systém, no po dizajnovej stránke bude jedinečné. Maserati vraj plánuje z limitovanej edícii extrémneho modelu pripraviť ešte menej kusov ako Ferrari z modelu LaFerrari.

Taliani vyrobili len 499 kusov modelu LaFerrari, ku ktorým pridajú ešte jeden, posledný kus. Bude vydražený a výťažok z dražby pomôže obetiam augustového zemetrasenia v strednom Taliansku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V súčasnosti neexistuje ani len náznak toho, ako by mohlo vozidlo vyzerať. Mladý taliansky dizajnér z Turína Andrea Ortile sa však chopil príležitosti a svoju predstavu – dizajnovú štúdiu MC-63 postavil na základoch vzhľadu dvojmiestneho Maserati Tipo 63 z roku 1961. Ak by sa čo len časť jeho predstavivosti podarilo pretaviť do skutočného auta, určite by to nikoho neurazilo.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 455
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 236
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 036
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 820
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 801
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 068
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 926
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 447
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 253
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu