SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Takto môže vyzerať Maserati s technikou Ferrari LaFerrari

Nebolo by to výnimočné spojenie. Pred 12 rokmi Maserati postavilo 50 kusov extrémneho špeciálu na báze Ferrari Enzo pre potreby homologizácie na preteky.

(Zdroj: Andrea Ortile)

Známy taliansky výrobca športových luxusných vozidiel – automobilka Maserati začala v roku 2004 s výrobou exkluzívneho superšportového automobilu MC12, vďaka čomu sa mohla zúčastniť šampionátu FIA GT. Celkovo vzniklo len 50 vozidiel. Prvých 25 ešte v roku 2004 a zvyšná polovica v roku nasledujúcom.

V základoch vozidla sa ukrývalo Ferrari Enzo, no Maserati bolo výrazne dlhšie. Napriek tomu, že Maserati MC12 bolo ťažšie a o niečo pomalšie ako Ferrari Enzo, legendárny Stig v motoristickej relácii BBC Top Gear s ním zvládol testovací okruh rýchlejšie ako s Enzom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Model MC12 bol vyvinutý s cieľom vrátiť sa po 37 rokoch na pretekárske okruhy. Každý jeden produkčný kus mal dopredu svojho majiteľa, ktorý bol ochotný za vozidlo zaplatiť 600-tisíc eur. Je možné, že sa história bude po viac ako 10 rokoch opakovať.

Talianska automobilka sa údajne reálne zaoberá vývojom superšportového vozidla stojaceho na báze Ferrari LaFerrari.

Vozidlo by malo využívať identický pohonný systém, no po dizajnovej stránke bude jedinečné. Maserati vraj plánuje z limitovanej edícii extrémneho modelu pripraviť ešte menej kusov ako Ferrari z modelu LaFerrari.

Taliani vyrobili len 499 kusov modelu LaFerrari, ku ktorým pridajú ešte jeden, posledný kus. Bude vydražený a výťažok z dražby pomôže obetiam augustového zemetrasenia v strednom Taliansku.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti neexistuje ani len náznak toho, ako by mohlo vozidlo vyzerať. Mladý taliansky dizajnér z Turína Andrea Ortile sa však chopil príležitosti a svoju predstavu – dizajnovú štúdiu MC-63 postavil na základoch vzhľadu dvojmiestneho Maserati Tipo 63 z roku 1961. Ak by sa čo len časť jeho predstavivosti podarilo pretaviť do skutočného auta, určite by to nikoho neurazilo.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 741
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 991
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 558
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 356
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 219
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 373
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 798
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 865
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


11 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


13 h
Donedávna najväčšie šance stať sa kardinálom mal košický gréckokatolícky arcibiskup Cyril Vasiľ.

Kardinálov - voliteľov pápeža býva okolo 120.


9. aug
Logo podcastu Dobré ráno.

Majú inštitúcie jasno v uplatňovaní sankcií?


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


20 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Jan Pražák: Vražedná polyamorie
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  4. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  5. Petronela Čellárová: Stále neverím
  6. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  7. Maťo Chudík: Ticho
  8. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 710
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 19 530
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 530
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 678
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 485
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 103
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 832
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 325
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu