Známy taliansky výrobca športových luxusných vozidiel – automobilka Maserati začala v roku 2004 s výrobou exkluzívneho superšportového automobilu MC12, vďaka čomu sa mohla zúčastniť šampionátu FIA GT. Celkovo vzniklo len 50 vozidiel. Prvých 25 ešte v roku 2004 a zvyšná polovica v roku nasledujúcom.
V základoch vozidla sa ukrývalo Ferrari Enzo, no Maserati bolo výrazne dlhšie. Napriek tomu, že Maserati MC12 bolo ťažšie a o niečo pomalšie ako Ferrari Enzo, legendárny Stig v motoristickej relácii BBC Top Gear s ním zvládol testovací okruh rýchlejšie ako s Enzom.
Model MC12 bol vyvinutý s cieľom vrátiť sa po 37 rokoch na pretekárske okruhy. Každý jeden produkčný kus mal dopredu svojho majiteľa, ktorý bol ochotný za vozidlo zaplatiť 600-tisíc eur. Je možné, že sa história bude po viac ako 10 rokoch opakovať.

Talianska automobilka sa údajne reálne zaoberá vývojom superšportového vozidla stojaceho na báze Ferrari LaFerrari.
Vozidlo by malo využívať identický pohonný systém, no po dizajnovej stránke bude jedinečné. Maserati vraj plánuje z limitovanej edícii extrémneho modelu pripraviť ešte menej kusov ako Ferrari z modelu LaFerrari.
Taliani vyrobili len 499 kusov modelu LaFerrari, ku ktorým pridajú ešte jeden, posledný kus. Bude vydražený a výťažok z dražby pomôže obetiam augustového zemetrasenia v strednom Taliansku.
V súčasnosti neexistuje ani len náznak toho, ako by mohlo vozidlo vyzerať. Mladý taliansky dizajnér z Turína Andrea Ortile sa však chopil príležitosti a svoju predstavu – dizajnovú štúdiu MC-63 postavil na základoch vzhľadu dvojmiestneho Maserati Tipo 63 z roku 1961. Ak by sa čo len časť jeho predstavivosti podarilo pretaviť do skutočného auta, určite by to nikoho neurazilo.