Prehodnocuje sa dopravné riešenie D1 medzi Bratislavou a Triblavinou

Národná diaľničná spoločnosť momentálne prehodnocuje dopravné riešenie diaľnice D1 v úseku Bratislava - Triblavina.

Odpočívadlo Triblavina.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) momentálne prehodnocuje dopravné riešenie diaľnice D1 v úseku Bratislava - Triblavina. Uviedla to hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková a reagovala tak na otázku, či bude diaľnica v tomto úseku napokon riešená so súbežnými kolektormi a križovatka Triblavina postavená v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013.

Aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina a zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 však nevedia, aký je reálny stav a stále čakajú na stretnutie s kompetentnými.

"Oni žiadosť o zmenu z ministerstva životného prostredia stiahli, to znamená, že de iure je teraz stav, že platí to, čo je v súlade s územným plánom, na čo bola vypracovaná dokumentácia a na čo bolo vydané stavebné povolenie, ale v skutočnosti čo sa deje a aký je stav nevieme," povedala pre TASR Tatiana Kratochvílová z OZ Triblavina.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: NDS riešenie Triblaviny stále zvažuje, ministerstvo má jasno

Aktivisti apelujú na dodržanie pôvodných plánov

Koncom septembra pritom občianski aktivisti a zástupcovia petície rozdávali motoristom smerujúcim do a z Bratislavy informačné letáky. Týmto spôsobom im chceli vysvetliť, prečo je podľa nich v prípade kolektorov a diaľničnej križovatky potrebné dodržať pôvodné plány.

Zástupcovia petičného výboru sa 21. septembra obrátili na ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) so žiadosťou, aby preveril doterajšie kroky svojho rezortu i NDS v prípade príprav rozširovania diaľnice D1 a výstavby križovatky Triblavina. Aktivisti majú podozrenie, že posledné medializované informácie NDS o tom, že rozšírenie diaľnice v úseku Bratislava-Trnava počíta s vybudovaním kolektorov, sú zavádzaním.

"NDS nám nepredložila žiadne projektové dokumentácie, ktoré by potvrdzovali, že sa naozaj pôjde touto cestou, neexistujú ani riešenia napojenia regionálnych ciest na kolektory," upozornila ešte v septembri Kratochvílová.

Myslí si, že v skutočnosti nepôjde o výstavbu kolektorov, ktoré by pomáhali odľahčiť regionálne komunikácie, ale o rozšírenie diaľnice o ďalšie dva pruhy, čo obyvateľom v území nepomôže.

Kolektory sa vybudujú len na jednom úseku

NDS koncom júna konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, tak ako je to uvedené v Územnom pláne Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

BSK však následne upozornil, že NDS chce vybudovať kolektory len na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Triblavinou, ale v ďalších častiach to už nebudú kolektory, ale príjazdové pruhy na diaľnicu.

"Nie je to úplne plnohodnotné riešenie, ktoré by spĺňalo dopravné obslúženie dotknutého územia. Je to lepšie ako päťpruhová diaľnica, došlo k výraznému posunu, ale je to horšie, ako keby tam boli tie kolektory, ktoré sme od začiatku naplánovali," priblížil Pavol Frešo, predseda BSK.

Vedenie BSK pripomenulo, že práve na žiadosť ministerstva dopravy a NDS boli do územného plánu kraja zadefinované kolektory popri celej diaľnici až po Trnavu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 672
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 860
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 375
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 248
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 211
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 522
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 280
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 942
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 216
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 105

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

KOMENTÁRE

Kotlebovci nosia fašistické relikvie do parlamentu

Parlamentný preukaz nezakryje extrémistickú slamu.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.