Prehodnocuje sa dopravné riešenie D1 medzi Bratislavou a Triblavinou

Národná diaľničná spoločnosť momentálne prehodnocuje dopravné riešenie diaľnice D1 v úseku Bratislava - Triblavina.

Odpočívadlo Triblavina.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) momentálne prehodnocuje dopravné riešenie diaľnice D1 v úseku Bratislava - Triblavina. Uviedla to hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková a reagovala tak na otázku, či bude diaľnica v tomto úseku napokon riešená so súbežnými kolektormi a križovatka Triblavina postavená v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013.

Aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina a zástupcovia petície za prestavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 však nevedia, aký je reálny stav a stále čakajú na stretnutie s kompetentnými.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Oni žiadosť o zmenu z ministerstva životného prostredia stiahli, to znamená, že de iure je teraz stav, že platí to, čo je v súlade s územným plánom, na čo bola vypracovaná dokumentácia a na čo bolo vydané stavebné povolenie, ale v skutočnosti čo sa deje a aký je stav nevieme," povedala pre TASR Tatiana Kratochvílová z OZ Triblavina.

Prečítajte si tiež: NDS riešenie Triblaviny stále zvažuje, ministerstvo má jasno

Aktivisti apelujú na dodržanie pôvodných plánov

Koncom septembra pritom občianski aktivisti a zástupcovia petície rozdávali motoristom smerujúcim do a z Bratislavy informačné letáky. Týmto spôsobom im chceli vysvetliť, prečo je podľa nich v prípade kolektorov a diaľničnej križovatky potrebné dodržať pôvodné plány.

Zástupcovia petičného výboru sa 21. septembra obrátili na ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) so žiadosťou, aby preveril doterajšie kroky svojho rezortu i NDS v prípade príprav rozširovania diaľnice D1 a výstavby križovatky Triblavina. Aktivisti majú podozrenie, že posledné medializované informácie NDS o tom, že rozšírenie diaľnice v úseku Bratislava-Trnava počíta s vybudovaním kolektorov, sú zavádzaním.

"NDS nám nepredložila žiadne projektové dokumentácie, ktoré by potvrdzovali, že sa naozaj pôjde touto cestou, neexistujú ani riešenia napojenia regionálnych ciest na kolektory," upozornila ešte v septembri Kratochvílová.

Myslí si, že v skutočnosti nepôjde o výstavbu kolektorov, ktoré by pomáhali odľahčiť regionálne komunikácie, ale o rozšírenie diaľnice o ďalšie dva pruhy, čo obyvateľom v území nepomôže.

Kolektory sa vybudujú len na jednom úseku

NDS koncom júna konštatovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, tak ako je to uvedené v Územnom pláne Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

BSK však následne upozornil, že NDS chce vybudovať kolektory len na úseku diaľnice medzi Bratislavou a Triblavinou, ale v ďalších častiach to už nebudú kolektory, ale príjazdové pruhy na diaľnicu.

"Nie je to úplne plnohodnotné riešenie, ktoré by spĺňalo dopravné obslúženie dotknutého územia. Je to lepšie ako päťpruhová diaľnica, došlo k výraznému posunu, ale je to horšie, ako keby tam boli tie kolektory, ktoré sme od začiatku naplánovali," priblížil Pavol Frešo, predseda BSK.

Vedenie BSK pripomenulo, že práve na žiadosť ministerstva dopravy a NDS boli do územného plánu kraja zadefinované kolektory popri celej diaľnici až po Trnavu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 188
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 242
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 042
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 397
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 126
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 6 609
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 399
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 669
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 841
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 122

Téma: Križovatky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Vieme, prečo Noční vlci kladú vence

Manévre sme videli kvôli utečencom i Sorosovi. Pri Vlkoch, nohy vyložené.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava