SME
reklama

Prvá jazda: Kia Optima kombi prináša krásu na úkor úžitku

Optima Sportswagon možno neboduje batožinovým priestorom, ale určite vzhľadom.

(Zdroj: Kia)

Na Optimu kombi sme čakali pomerne dlho. Prvé náznaky jej príchodu sme zaznamenali v roku 2015 na autosalóne v Ženeve. Vtedy nám Kórejci ukázali koncept Sportspace, ktorý nás zaujal vonkajšími tvarmi, ale aj zaujímavým interiérom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Približne pred rokom sme absolvovali prvú jazdu na modeli Optima a teraz nasledovali prvé jazdné skúsenosti s verziou kombi. Optima je podľa nás jedno z mála áut, ktorému “dorobený“ batožinový priestor naozaj svedčí a kombi svojím vzhľadom možno až prekonáva sedan, z ktorého vychádza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo vnútri sa výraznejšie prekvapenie nekonalo a s moderným interiérom, ukázaným v koncepte Sportspace, toho Optima veľa spoločného nemá. Veľké displeje na štýl Audi Virtual Cockpit zatiaľ nenašli miesto v modeloch tohto kórejského výrobcu, ako to naznačoval koncept Sportspace.

Interiér ostal oproti sedanu nezmenený. Podľa vôle záujemcu môže byť dvoj, alebo jednofarebný. V ponuke nájdeme rovnako ako v prípade sedanu osempalcový dotykový displej a možnosť bezdrôtovo nabíjať kompatibilný inteligentný telefón.

Stav nabíjania telefónu sa zobrazuje na prístrojovom paneli. V Kii nezabudli ani na bezpečnosť a systém zabráni prehriatiu telefónu. Pri odchode z vozidla vás navyše upozorní na zabudnutý telefón v priestore pre nabíjanie.

To podstatné sa malo odohrať v zadnej časti. Sportswagon však žiadne priestorové zázraky neprináša, najmä pokiaľ hovoríme o objeme kufra. So základným objemom 552 l sa nemôže merať s lídrami v triede. Praktickým prvkom sú delené zadné sedadlá v pomere 40:20:40.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechýba ani dvojité dno a siete pre upevnenie nákladu. Plató možno v prípade plne naloženého batožinového priestoru skryť pod dvojité dno. Priestor v druhom rade sedadiel bol pre nás dostatočný a Optima mala v našom prípade asi najväčšiu rezervu v priestore na kolená.

Nezávislé zavesenie kolies sa dostalo zo sedanu aj do verzie kombi. K určitým úpravám však predsa len došlo v oblasti nastavenia pruženia. Dôvodom k tomuto kroku bolo najmä iné rozloženie hmotnosti.

Jazdenie na Optime kombi je rovnako príjemné ako na sedane. Povedané v skratke ide o auto, ktoré oceníte najmä na dlhých trasách. Môže za to dobrý komfort a najmä výrazné odfiltrovanie posádky od diania na ceste. Ani vysokú rýchlosť v aute necítiť.

Dobre odhlučnené sú motory a to aj v prípade naftového štvorvalca 1,7 CRDi. Do popredia tak skôr vystupuje hluk od pneumatík a pri vyšších diaľničných rýchlostiach (nad 150 km/h) aj aerodynamický hluk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hluk od pneumatík naznačuje, že obe verzie, sedan aj kombi majú rovnakú slabinu. Horšie zvukovo odizolované vnútorné blatníky. Pokiaľ jazdíte po suchej ceste, výraznejšie sa to neprejavuje. O niečo horšie je to na ceste posypanej drobnými kamienkami (napríklad po zimnom posype), či pri prejazde hlbších mlák.

Pod kapotou Optimy môžeme nájsť jeden z trojice ponúkaných motorov. V kombíkoch populárne naftové agregáty zastupuje štvorvalec 1,7 CRDi.

Ako jediný z ponuky môže byť kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. S výkonom 104 kW sa neradí medzi top ponuku v triede. Ak niečím vzhľadom k svojmu objemu vyniká, tak potom maximálnou hodnotou krútiaceho momentu 340 Nm.

Dobre odhlučnený agregát poskytne dostatok dynamiky a nestráca dych ani v kopcoch. Slovné spojenie "dostatok dynamiky" môžeme označiť ako diplomatické, ale stále pravdivé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri bežných presunoch a plus- mínus predpisovej jazde Optime tento výkon postačuje. Ak však niekto jazdí svižne, často predbieha a rád využíva potenciál motora, tak už naše tvrdenie o dostatku dynamiky dostáva trhliny.

Potom je lepšou alternatívou benzínový dvojliter T-GDI. Jeho výkon 180 kW spraví z Optimy naozaj svižné auto. Vidno to najmä na priepastnom rozdiele v zrýchlení z pokoja na 100 km/h. Daňou však je spotreba.

Na základe prvých skúseností môžeme hovoriť zatiaľ len o jej papierových údajoch, keďže na “normovanú“ jazdu nebol priestor. V prospech nafty hovorí kombinovaná spotreba 4,4 l (4,6 v prípade dvojspojkovej prevodovky), zatiaľ čo zážihový štvorvalec 2,0 T-GDI pýta v priemere 8,2 l.

Kia priniesla na trh z nášho ohľadu veľmi zaujímavé kombi. Kto sa pozerá vyslovene na praktické vlastnosti a hlavne batožinový priestor, nebude skákať nadšením.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhej strane dizajnom kombi verzia Kie boduje a určite by sme sa za ňu nehanbili. Práve naopak.  Niekomu môže v ponuke chýbať silnejší naftový motor. Tu však zrejme rozhoduje pragmatický pohľad automobilky na trh a záujem verejnosti o jednotlivé motorizácie.

Motor

Turbo / Atmosféra

Výkon (kw)/pri otáčkach

Krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach

Prevodovka

Spotreba (l)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

1,7 CRDi

turbo

104/4000

340/1750-2500

manuál/6

4,4

10,2

1,7 CRDi

turbo

104/4000

340/1750-2500

dvojspojka/7

4,6

11,1

2,0 CVVL

atmosféra

120/6500

196/4800

manuál/6

7,6

9,6

2,0 CVVL

atmosféra

120/6500

196/4800

automat/6

7,6

10,7

2,0 T-GDI

turbo

180/6000

353/1350-4000

automat/6

8,2

7,6

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  2. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  3. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  4. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  7. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  8. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 829
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 186
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 527
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 117
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 840
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 816
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 356
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 350
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada, Ratzenstadl.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 517
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 66 966
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 194
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 669
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 375
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 510
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 17 100
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 13 986
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu