Prvá jazda: Kia Optima kombi prináša krásu na úkor úžitku

Optima Sportswagon možno neboduje batožinovým priestorom, ale určite vzhľadom.

(Zdroj: Kia)

Na Optimu kombi sme čakali pomerne dlho. Prvé náznaky jej príchodu sme zaznamenali v roku 2015 na autosalóne v Ženeve. Vtedy nám Kórejci ukázali koncept Sportspace, ktorý nás zaujal vonkajšími tvarmi, ale aj zaujímavým interiérom.

Približne pred rokom sme absolvovali prvú jazdu na modeli Optima a teraz nasledovali prvé jazdné skúsenosti s verziou kombi. Optima je podľa nás jedno z mála áut, ktorému “dorobený“ batožinový priestor naozaj svedčí a kombi svojím vzhľadom možno až prekonáva sedan, z ktorého vychádza.

Vo vnútri sa výraznejšie prekvapenie nekonalo a s moderným interiérom, ukázaným v koncepte Sportspace, toho Optima veľa spoločného nemá. Veľké displeje na štýl Audi Virtual Cockpit zatiaľ nenašli miesto v modeloch tohto kórejského výrobcu, ako to naznačoval koncept Sportspace.

Interiér ostal oproti sedanu nezmenený. Podľa vôle záujemcu môže byť dvoj, alebo jednofarebný. V ponuke nájdeme rovnako ako v prípade sedanu osempalcový dotykový displej a možnosť bezdrôtovo nabíjať kompatibilný inteligentný telefón.

Stav nabíjania telefónu sa zobrazuje na prístrojovom paneli. V Kii nezabudli ani na bezpečnosť a systém zabráni prehriatiu telefónu. Pri odchode z vozidla vás navyše upozorní na zabudnutý telefón v priestore pre nabíjanie.

To podstatné sa malo odohrať v zadnej časti. Sportswagon však žiadne priestorové zázraky neprináša, najmä pokiaľ hovoríme o objeme kufra. So základným objemom 552 l sa nemôže merať s lídrami v triede. Praktickým prvkom sú delené zadné sedadlá v pomere 40:20:40.

Nechýba ani dvojité dno a siete pre upevnenie nákladu. Plató možno v prípade plne naloženého batožinového priestoru skryť pod dvojité dno. Priestor v druhom rade sedadiel bol pre nás dostatočný a Optima mala v našom prípade asi najväčšiu rezervu v priestore na kolená.

Nezávislé zavesenie kolies sa dostalo zo sedanu aj do verzie kombi. K určitým úpravám však predsa len došlo v oblasti nastavenia pruženia. Dôvodom k tomuto kroku bolo najmä iné rozloženie hmotnosti.

Jazdenie na Optime kombi je rovnako príjemné ako na sedane. Povedané v skratke ide o auto, ktoré oceníte najmä na dlhých trasách. Môže za to dobrý komfort a najmä výrazné odfiltrovanie posádky od diania na ceste. Ani vysokú rýchlosť v aute necítiť.

Dobre odhlučnené sú motory a to aj v prípade naftového štvorvalca 1,7 CRDi. Do popredia tak skôr vystupuje hluk od pneumatík a pri vyšších diaľničných rýchlostiach (nad 150 km/h) aj aerodynamický hluk.

Hluk od pneumatík naznačuje, že obe verzie, sedan aj kombi majú rovnakú slabinu. Horšie zvukovo odizolované vnútorné blatníky. Pokiaľ jazdíte po suchej ceste, výraznejšie sa to neprejavuje. O niečo horšie je to na ceste posypanej drobnými kamienkami (napríklad po zimnom posype), či pri prejazde hlbších mlák.

Pod kapotou Optimy môžeme nájsť jeden z trojice ponúkaných motorov. V kombíkoch populárne naftové agregáty zastupuje štvorvalec 1,7 CRDi.

Ako jediný z ponuky môže byť kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. S výkonom 104 kW sa neradí medzi top ponuku v triede. Ak niečím vzhľadom k svojmu objemu vyniká, tak potom maximálnou hodnotou krútiaceho momentu 340 Nm.

Dobre odhlučnený agregát poskytne dostatok dynamiky a nestráca dych ani v kopcoch. Slovné spojenie "dostatok dynamiky" môžeme označiť ako diplomatické, ale stále pravdivé.

Pri bežných presunoch a plus- mínus predpisovej jazde Optime tento výkon postačuje. Ak však niekto jazdí svižne, často predbieha a rád využíva potenciál motora, tak už naše tvrdenie o dostatku dynamiky dostáva trhliny.

Potom je lepšou alternatívou benzínový dvojliter T-GDI. Jeho výkon 180 kW spraví z Optimy naozaj svižné auto. Vidno to najmä na priepastnom rozdiele v zrýchlení z pokoja na 100 km/h. Daňou však je spotreba.

Na základe prvých skúseností môžeme hovoriť zatiaľ len o jej papierových údajoch, keďže na “normovanú“ jazdu nebol priestor. V prospech nafty hovorí kombinovaná spotreba 4,4 l (4,6 v prípade dvojspojkovej prevodovky), zatiaľ čo zážihový štvorvalec 2,0 T-GDI pýta v priemere 8,2 l.

Kia priniesla na trh z nášho ohľadu veľmi zaujímavé kombi. Kto sa pozerá vyslovene na praktické vlastnosti a hlavne batožinový priestor, nebude skákať nadšením.

Na druhej strane dizajnom kombi verzia Kie boduje a určite by sme sa za ňu nehanbili. Práve naopak.  Niekomu môže v ponuke chýbať silnejší naftový motor. Tu však zrejme rozhoduje pragmatický pohľad automobilky na trh a záujem verejnosti o jednotlivé motorizácie.

Motor

Turbo / Atmosféra

Výkon (kw)/pri otáčkach

Krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach

Prevodovka

Spotreba (l)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

1,7 CRDi

turbo

104/4000

340/1750-2500

manuál/6

4,4

10,2

1,7 CRDi

turbo

104/4000

340/1750-2500

dvojspojka/7

4,6

11,1

2,0 CVVL

atmosféra

120/6500

196/4800

manuál/6

7,6

9,6

2,0 CVVL

atmosféra

120/6500

196/4800

automat/6

7,6

10,7

2,0 T-GDI

turbo

180/6000

353/1350-4000

automat/6

8,2

7,6

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 645
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 270
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 471
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 189
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 046
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 837
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 057
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 717
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 521
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 924

Téma: Kia Sportage, ceed, Rio, Sorento, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.

KOMENTÁRE

Čo sa stane, keď krajinu ovládnu svorky pedofilov

Nezvládame chrániť ani deti, nieto sa ešte nachystať na zložitejšie výzvy.

Neprehliadnite tiež

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.

Pozrite si rebríček 50 najpredávanejších áut sveta

Jediným nováčikom v prvej desiatke poradia je Honda Civic.

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop