V Singapure zapríčinilo autonómne auto prvú haváriu

V meste nasadili v auguste na prepravu osôb robotické taxíky. Jeden z nich nedávno zapríčinil haváriu v obvode One-North.

Ilustračné(Zdroj: Delphi)

SINGAPUR. V Singapure nasadili v auguste na prepravu osôb robotické taxíky. Jeden z nich nedávno zapríčinil haváriu v obvode One-North. Informuje o tom DPA s odvolaním sa na utorkovoú správu dopravného úradu mestského štátu LTA.

Taxík s dvoma pracovníkmi firmy NuTonomy, ktorá autá prevádzkuje, spôsobil kolíziu pri prechádzaní do druhého pruhu. Kolidoval s nákladným vozidlom. Došlo však iba k pokriveniu plechov taxíka.

Prečítajte si tiež: Autonómne taxíky začnú už čoskoro jazdiť v Singapure

Singapurská firma bola prvou, ktorá začala testovať robotické autá s cestujúcimi. Teraz ich skúša aj taxislužba Uber v americkom Pittsburghu.

Autonómne vozidlá havarujú len zriedka. Zvyčajne sú na vine šoféri v druhom aute. Od roku 2009 došlo k takýmto prípadom viac ako 12-krát. Z nich bolo vinníkom robotické auto len jedenkrát. Tiež sa to stalo ako v Singapure pri prechode do vedľajšieho pruhu. Vtedy "nezbadalo" autobus.

V Pittsburghu zase takéto auto zabočilo z opačnej strany do "jednosmerky". Pracovník taxislužby, ktorý v ňom sedel, chybu hneď spozoroval a zastavil ho.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 622
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 667
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 194
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 511
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 847
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 525
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 345
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 192
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 771
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 738

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.