Športové autá v posledných rokoch dosiahli na vrchol výkonu. Pre automobilky je ťažké vrátiť sa späť ku slabším autám, a tak zákazníkom skúšajú ponúknuť športovosť, zabalenú v praktických tvaroch SUV.
Vyjadril sa tak nedávno v rozhovore Stefan Winkelmann, bývalý šéf Lamborghini a v súčasnosti riaditeľ divízie Audi Sport (predtým Audi Quattro). Winkelmann priznáva, že budúce generácie Audi R8 môžu byť pomalšie než tá súčasná - a nebude jednoduché, vysvetliť to zákazníkom.
V súčasnosti ponúkajú športové autá údaje na hranici technických možností (pre sériové autá) aj bezpečnosti. Porsche 911 Turbo S má výkon 580 koní a na stovku zrýchli za 2,9 sekundy, BMW M5 má 575 koní a zrýchlenie na stovku za 3,9 sekundy. Takýmito absurdnými číslami výrobcovia súťažia najmä na papieri.
Viaceré automobilky sa preto prikláňajú k novej forme športových áut - SUV. Pri nich zákazníkom až tak nevadí pridaná hmotnosť (naopak, sami si ju pýtajú v podobe bezpečnostných prvkov a luxusnej výbavy) ani to, že nie sú z generácie na generáciu rýchlejšie a výkonnejšie.
Jedným z takých športových SUV je aj vrcholná verzia Jaguaru F-Pace s výkonom 380 koní. Je však rovnako zábavný, ako športové kupé F-Type? Rozhodli sme sa to vyskúšať.