SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Carlos Ghosn bude riaditeľom troch automobiliek, neskôr ich môže zlúčiť

Okrem Renaultu a Nissanu sa koncom roka stane aj šéfom Mitsubishi.

Carlos Ghosn.Carlos Ghosn. (Zdroj: TASR / AP)

Carlos Ghosn, súčasný riaditeľ Renaultu a Nissanu, povedie aj tretiu automobilku. Stane sa tak zrejme na konci roka, keď Nissan uzavrie kúpu tretinového podielu v Mitsubishi za dve miliardy eur, píše Bloomberg.

Ghosn sa tak stane prvým riaditeľom, ktorý povedie naraz tri automobilky. Ghosn naznačil aj ich zlúčenie.

Vyvolal pád hodnoty akcií, potom nakupoval

Nissan pristúpil ku kúpe po tom, ako hodnota Mitsubishi koncom apríla spadla na polovicu. Dôvodom bola správa, podľa ktorej Mitsubishi podvádzalo pri meraní emisií tak, že na testy používalo neoprávnene upravené autá.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Problém sa týka miniáut určených pre japonský trh (tzv. kei cars), ktoré sa predávali pod značkami Mitsubishi aj Nissan. Väčšina z predaných kusov pritom boli Nissany - 468-tisíc vs. 157-tisíc kusov.

Práve Nissan zverejnil správu, že Mitsubishi vyrába autá nespĺňajúce emisné limity - prišiel na to pri svojich interných emisných meraniach a upozornil verejnosť. Nissan tak pod svojou značkou predával autá, ktoré Mitsubishi vyrobilo a "upravilo" im emisie pri laboratórnom meraní.

Rysuje sa najväčšia automobilka na svete

V súčasnosti sú tri najväčšie automobilky na svete Toyota, Volkswagen a General Motors. Každá z nich sa minulý rok vyrobila len o niečo menej ako desať miliónov vozidiel.

Ak spočítame výrobu troch výrobcov vstupujúcich do spolupráce - Nissan vyrobil v roku 2015 vyše 5,2 milióna vozidiel, Renault 2,6 milióna, Mitsubishi vyše milióna a AutoVAZ približne 300-tisíc - spolu 9,2 milióna.

Skryť Vypnúť reklamu

Je možné, že Nissan, Renault a Mitsubishi sa pokúsia o vytvorenie jedného veľkého koncernu. Ten by sa mohol zaradiť medzi najlepších, prípadne pri zefektívnení výroby a oživení značky Mitsubishi na samotný vrchol.

"Toto nie je obchod, ktorý uzavrieme a začneme vymýšľať, čo spolu dokážeme," vyhlásil Carlos Ghosn na nedávnom autosalóne v Paríži, a vysvetlil: "v deň, kedy uzavretie obchodu ohlásime, vám zároveň povieme, čo spolu spravíme."

"Sú to obrovské veci. Obrovské veci medzi Mitsubishi a Nissanom. Ale aj spolupráca Renaultu s Mitsubishi môže byť významná," dodal Ghosn.

Ghosna volajú aj Škrtač nákladov

62-ročný Ghosn je riaditeľom Nissanu od roku 2001 a Renaultu od 2005. Renault s Nissanom vytvorili na začiatku milénia alianciu - v tom čase bola japonská automobilka vo finančných ťažkostiach a Ghosn ju vrátil späť k zisku. 

Skryť Vypnúť reklamu

Renault a Nissan sa stále považujú za dve samostatné automobilky, hoci majú spoločné vedenie a úzko spolupracujú aj na viacerých modeloch (používajú spoločný modulárny podvozok CMF). Do portfólia aliancie patrí okrem Renaultu a Nissanu aj Dacia, japonská luxusná značka Infiniti a kórejská značka Renault-Samsung. Podiel majú aj v ruskej automobilke AutoVAZ (Lada).

Kúpa 34-percentného podielu Mitsubishi automobilkou Nissan čaká na schválenie japonským protimonopolným úradom. Tým by mal byť obchod uzavretý.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 29 611
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 569
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 588
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 073
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 867
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 657
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 007
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 821
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 343
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 198
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Testy odhalili 901 nových prípadov koronavírusu (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 46 056. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 176 obetí.

Ilustračná fotografia.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Predseda NR SR Boris Kollár.
Píše Martin Kugla

Akcia má význam v najzasiahnutejších regiónoch

Niekoľko dobrých a horších správ z víkendového testovania.

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.
CYNICKÁ OBLUDA

Čistá dobrovoľnosť

Najnovším premiérovým sebaklamom je tvrdenie, že obyvatelia chudobnej Oravy prišli na testovanie dobrovoľne.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.
Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.