INGOLSTADT. Aféra Dieselgate už priniesla automobilkám koncernu Volkswagen Group nemalé problémy a značné finančné straty. Audi v tomto smere nie je výnimkou a v dôsledku toho postupne znižuje svoje výdavky, píše Der Spiegel.
Už skôr napríklad stoplo plánované investície do nového testovacieho centra pre crash testy či aerodynamického tunela, no v ohrození je tiež účinkovanie značky vo vytrvalostných pretekoch World Endurance Series, vrátane prestížneho podujatia 24h Le Mans.

Ani to však nie je všetko. Podľa nemeckého magazínu Der Spiegel totiž Audi plánuje zastaviť vývoj a výrobu vlastných platforiem. Týka sa to tak architektúry MLB určenej pre modely A4 až A8, ako aj platformy využívanej superšportom R8.
V jeho prípade by sme sa dokonca priameho nástupcu už vôbec dočkať nemuseli, prípadne jeho nástupca vznikne v užšej spolupráci Lamborghini s Porsche.
Nákladnú platformu MLB, ktorá si vyžaduje prítomnosť špeciálne upravených koncernových motorov a prevodovky, by v budúcej generácii Audi A4 a A5 mohla nahradiť architektúra MQB s priečne uloženým motorom (namiesto pozdĺžne) využívaná Volkswagenom Passat či Škodou Superb.

Väčšie modely A6 a A7 by zas mohli byť postavené na skrátenej verzii platformy MSB od Porsche, ktorú v súčasnosti nájdeme v modeli Panamera. To by popri tradičnom pohone všetkých kolies mohlo priniesť aj pre Audi netypický pohon zadnej nápravy.
V duchu úsporných opatrení už automobilka z Ingolstadtu pristúpila k redukcii pracovných zmien podieľajúcich sa na výrobe modelov založených na technickom základe MLB. Audi pritom v súčasnosti ročne vyrobí 770-tisíc vozidiel s touto architektúrou.