Audi kvôli emisnej kauze škrtá náklady, príde o vlastné platformy

Automobilka stopla viacero plánovaných investícií a pristúpila k redukcii pracovných zmien.

Druhú generáciu platformy MLB predstavilo Audi v minulom roku(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Aféra Dieselgate už priniesla automobilkám koncernu Volkswagen Group nemalé problémy a značné finančné straty. Audi v tomto smere nie je výnimkou a v dôsledku toho postupne znižuje svoje výdavky, píše Der Spiegel.

Už skôr napríklad stoplo plánované investície do nového testovacieho centra pre crash testy či aerodynamického tunela, no v ohrození je tiež účinkovanie značky vo vytrvalostných pretekoch World Endurance Series, vrátane prestížneho podujatia 24h Le Mans.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vďaka emisnému škandálu by Volkswagen mohol rozhodovať o vývoji elektromobilov

Ani to však nie je všetko. Podľa nemeckého magazínu Der Spiegel totiž Audi plánuje zastaviť vývoj a výrobu vlastných platforiem. Týka sa to tak architektúry MLB určenej pre modely A4 až A8, ako aj platformy využívanej superšportom R8.

V jeho prípade by sme sa dokonca priameho nástupcu už vôbec dočkať nemuseli, prípadne jeho nástupca vznikne v užšej spolupráci Lamborghini s Porsche.

Nákladnú platformu MLB, ktorá si vyžaduje prítomnosť špeciálne upravených koncernových motorov a prevodovky, by v budúcej generácii Audi A4 a A5 mohla nahradiť architektúra MQB s priečne uloženým motorom (namiesto pozdĺžne) využívaná Volkswagenom Passat či Škodou Superb.

Väčšie modely A6 a A7 by zas mohli byť postavené na skrátenej verzii platformy MSB od Porsche, ktorú v súčasnosti nájdeme v modeli Panamera. To by popri tradičnom pohone všetkých kolies mohlo priniesť aj pre Audi netypický pohon zadnej nápravy.

V duchu úsporných opatrení už automobilka z Ingolstadtu pristúpila k redukcii pracovných zmien podieľajúcich sa na výrobe modelov založených na technickom základe MLB. Audi pritom v súčasnosti ročne vyrobí 770-tisíc vozidiel s touto architektúrou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 20 463
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 894
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 277
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 900
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 236
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 700
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 523
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 435
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 384
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 029

Téma: Audi


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza emisie

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Denne im prejde cez ruky šesťsto kíl múky. Ako sa robí maces na Slovensku

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Fico je oportunista, pochváľme ho

Premiér so sankciami proti Rusku nesúhlasí, ale aj tak ich vždy podporí.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.