INGOLSTADT. Aféra Dieselgate už priniesla automobilkám koncernu Volkswagen Group nemalé problémy a značné finančné straty. Audi v tomto smere nie je výnimkou a v dôsledku toho postupne znižuje svoje výdavky, píše Der Spiegel.
Už skôr napríklad stoplo plánované investície do nového testovacieho centra pre crash testy či aerodynamického tunela, no v ohrození je tiež účinkovanie značky vo vytrvalostných pretekoch World Endurance Series, vrátane prestížneho podujatia 24h Le Mans.
Vďaka emisnému škandálu by Volkswagen mohol rozhodovať o vývoji elektromobilov ČítajteAni to však nie je všetko. Podľa nemeckého magazínu Der Spiegel totiž Audi plánuje zastaviť vývoj a výrobu vlastných platforiem. Týka sa to tak architektúry MLB určenej pre modely A4 až A8, ako aj platformy využívanej superšportom R8.
V jeho prípade by sme sa dokonca priameho nástupcu už vôbec dočkať nemuseli, prípadne jeho nástupca vznikne v užšej spolupráci Lamborghini s Porsche.
Nákladnú platformu MLB, ktorá si vyžaduje prítomnosť špeciálne upravených koncernových motorov a prevodovky, by v budúcej generácii Audi A4 a A5 mohla nahradiť architektúra MQB s priečne uloženým motorom (namiesto pozdĺžne) využívaná Volkswagenom Passat či Škodou Superb.
Väčšie modely A6 a A7 by zas mohli byť postavené na skrátenej verzii platformy MSB od Porsche, ktorú v súčasnosti nájdeme v modeli Panamera. To by popri tradičnom pohone všetkých kolies mohlo priniesť aj pre Audi netypický pohon zadnej nápravy.
V duchu úsporných opatrení už automobilka z Ingolstadtu pristúpila k redukcii pracovných zmien podieľajúcich sa na výrobe modelov založených na technickom základe MLB. Audi pritom v súčasnosti ročne vyrobí 770-tisíc vozidiel s touto architektúrou.