SME
Piatok, 7. máj, 2021 | Meniny má MonikaKrížovkyKrížovky

Audi kvôli emisnej kauze škrtá náklady, príde o vlastné platformy

Automobilka stopla viacero plánovaných investícií a pristúpila k redukcii pracovných zmien.

Druhú generáciu platformy MLB predstavilo Audi v minulom rokuDruhú generáciu platformy MLB predstavilo Audi v minulom roku (Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Aféra Dieselgate už priniesla automobilkám koncernu Volkswagen Group nemalé problémy a značné finančné straty. Audi v tomto smere nie je výnimkou a v dôsledku toho postupne znižuje svoje výdavky, píše Der Spiegel.

Už skôr napríklad stoplo plánované investície do nového testovacieho centra pre crash testy či aerodynamického tunela, no v ohrození je tiež účinkovanie značky vo vytrvalostných pretekoch World Endurance Series, vrátane prestížneho podujatia 24h Le Mans.

Prečítajte si tiež: Vďaka emisnému škandálu by Volkswagen mohol rozhodovať o vývoji elektromobilov Čítajte 

Ani to však nie je všetko. Podľa nemeckého magazínu Der Spiegel totiž Audi plánuje zastaviť vývoj a výrobu vlastných platforiem. Týka sa to tak architektúry MLB určenej pre modely A4 až A8, ako aj platformy využívanej superšportom R8.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V jeho prípade by sme sa dokonca priameho nástupcu už vôbec dočkať nemuseli, prípadne jeho nástupca vznikne v užšej spolupráci Lamborghini s Porsche.

Nákladnú platformu MLB, ktorá si vyžaduje prítomnosť špeciálne upravených koncernových motorov a prevodovky, by v budúcej generácii Audi A4 a A5 mohla nahradiť architektúra MQB s priečne uloženým motorom (namiesto pozdĺžne) využívaná Volkswagenom Passat či Škodou Superb.

Väčšie modely A6 a A7 by zas mohli byť postavené na skrátenej verzii platformy MSB od Porsche, ktorú v súčasnosti nájdeme v modeli Panamera. To by popri tradičnom pohone všetkých kolies mohlo priniesť aj pre Audi netypický pohon zadnej nápravy.

V duchu úsporných opatrení už automobilka z Ingolstadtu pristúpila k redukcii pracovných zmien podieľajúcich sa na výrobe modelov založených na technickom základe MLB. Audi pritom v súčasnosti ročne vyrobí 770-tisíc vozidiel s touto architektúrou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  9. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 58 074
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 816
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 208
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 13 533
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 423
  6. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 712
  7. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 565
  8. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 7 327
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 261
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 6 970
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mesto Svidník.

Bytovú krízu berú na východe do vlastných rúk.

20 h
Vakcína proti covidu od AstraZeneca.

Úmrtie už u nás spôsobil aj Pfizer.

4 h
Ministerka Kolíková

Ministerka má podporu SaS aj Sme rodina.

5 h
Čínska raketa Dlhý pochod 5B vo štvrtok 29. apríla vypustila do vesmíru prvý modul budúcej orbitálnej staniceTchien-che 1. Raketa sa teraz neriadene vracia do zemskej atmosféry.

Dlhý pochod sa vracia na Zem neriadene.

4. máj

Neprehliadnite tiež

Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

6 h
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj
Elektrický Citroën ë-C4 a Citroën C4 s naftovým motorom.

Cenový rozdiel oboch áut je čoraz menší.

5. máj
Škoda Fabia

Nechýba veľký kufor a bohatá výbava.

4. máj