SME

Audi kvôli emisnej kauze škrtá náklady, príde o vlastné platformy

Automobilka stopla viacero plánovaných investícií a pristúpila k redukcii pracovných zmien.

Druhú generáciu platformy MLB predstavilo Audi v minulom rokuDruhú generáciu platformy MLB predstavilo Audi v minulom roku (Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Aféra Dieselgate už priniesla automobilkám koncernu Volkswagen Group nemalé problémy a značné finančné straty. Audi v tomto smere nie je výnimkou a v dôsledku toho postupne znižuje svoje výdavky, píše Der Spiegel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už skôr napríklad stoplo plánované investície do nového testovacieho centra pre crash testy či aerodynamického tunela, no v ohrození je tiež účinkovanie značky vo vytrvalostných pretekoch World Endurance Series, vrátane prestížneho podujatia 24h Le Mans.

Prečítajte si tiež: Vďaka emisnému škandálu by Volkswagen mohol rozhodovať o vývoji elektromobilov Čítajte 

Ani to však nie je všetko. Podľa nemeckého magazínu Der Spiegel totiž Audi plánuje zastaviť vývoj a výrobu vlastných platforiem. Týka sa to tak architektúry MLB určenej pre modely A4 až A8, ako aj platformy využívanej superšportom R8.

SkryťVypnúť reklamu

V jeho prípade by sme sa dokonca priameho nástupcu už vôbec dočkať nemuseli, prípadne jeho nástupca vznikne v užšej spolupráci Lamborghini s Porsche.

Nákladnú platformu MLB, ktorá si vyžaduje prítomnosť špeciálne upravených koncernových motorov a prevodovky, by v budúcej generácii Audi A4 a A5 mohla nahradiť architektúra MQB s priečne uloženým motorom (namiesto pozdĺžne) využívaná Volkswagenom Passat či Škodou Superb.

Väčšie modely A6 a A7 by zas mohli byť postavené na skrátenej verzii platformy MSB od Porsche, ktorú v súčasnosti nájdeme v modeli Panamera. To by popri tradičnom pohone všetkých kolies mohlo priniesť aj pre Audi netypický pohon zadnej nápravy.

V duchu úsporných opatrení už automobilka z Ingolstadtu pristúpila k redukcii pracovných zmien podieľajúcich sa na výrobe modelov založených na technickom základe MLB. Audi pritom v súčasnosti ročne vyrobí 770-tisíc vozidiel s touto architektúrou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 096
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 181
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 276
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 6 540
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 028
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 044
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 222
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 084
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  4. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  5. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  6. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  8. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 412
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 901
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 63 458
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 185
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 496
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 676
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 030
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 690
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťZatvoriť reklamu