Vďaka vynálezu Slovákov si kvapalinu do ostrekovača načapujete pohodlnejšie

S EcoTankom je dolievanie jednoduchšie a na konci vám neostane prázdny plastový kanister. Vyskúšali sme ho v testovacej prevádzke.

Dolievanie kvapaliny do ostrekovačov je neobľúbený úkon mnohých motoristov. Snažiť sa trafiť obrovským kanistrom čľupkajúcu kvapalinu do maličkého otvoru často vyústi v rozliatu kvapalinu a špinavý motorový priestor - a na konci vám ostane prázdny plastový kanister. Ten sa vo voľnej prírode rozkladá až 500 rokov.

Za EcoTankom stoja slovenskí vynálezcovia Juraj Saktor a Richard Vámoš, ktorých primárnym cieľom je odľahčiť životné prostredie od plastových obalov. Kvapaliny si nalejete len toľko, koľko potrebujete, a nevyprodukujete žiaden plastový odpad.

Vedľajším efektom je však to, že dolievanie kvapaliny do ostrekovača s malou pištoľou je pohodlnejšie a praktickejšie.

Hoci podobné systémy na čapovanie už existujú, doterajšie riešenia sú súčasťou čerpacích stojanov na palivá a nádrž na kvapalinu majú zabudovanú v zemi. Špecifikom Eco Tanku je to, že sa dá jednoducho sprevádzkovať aj na už postavenej pumpe.

Samostatný stojan na kvapalinu do ostrekovača môže mať kapacitu 200 alebo 300 litrov kvapaliny, tá do auta tečie samospádom. Natankovaný objem zaplatíte pri pokladni čerpacej stanici spolu s ostatným nákupom.

EcoTank sa chce do dvoch rokov stať štandardom európskych čerpacích staníc.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  1. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  2. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  7. Vysoká hra o súdne trovy
  8. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  9. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  10. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 105
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 059
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 582
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 254
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 2 992
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 543
  7. Splnený sen 2 094
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 525
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 304
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 083

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odsúdili prvých exministrov. Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

Exministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení za kauzu nástenkový tender.

KOMENTÁRE

Rusi majú radi teplo. Moja žena spí v ponožkách

Marc Bennetts je jedným z top pozorovateľov ruskej reality.

KOŠICE KORZÁR

Reklamka obvineného dodávala mestu aj tričká I love Košice

Od mesta mala najprv jednu zákazku za druhou.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.