SME

Renaulty získajú lacné hybridné riešenie ešte tento rok

Systém spoločnosti Continental využíva nízkonapäťovú sústavu a je pripojiteľný k benzínovému i naftovému motoru bez výrazných konštrukčných zásahov.

(Zdroj: Continental)

Vo vývojových dielňach spoločnosti Continental vznikol nový hybridný systém, využívajúci nízkonapäťovú 48V sústavu a špeciálny typ motora používaný aj ako štartér spaľovacieho agregátu. Nový systém inštalovali do Renaultu Scénic aj Grand Scénic.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak ako bežne dostupné hybridy súčasnosti aj „Hybrid Assist“ od Continentalu má znížiť spotrebu fosílneho paliva a teda znížiť emisie, avšak za rádovo nižšie vstupné náklady a pri jednoduchšom technickom riešení. Ide o tzv. mild hybrid, ktorý neumožňuje jazdu v čisto elektrickom režime.

SkryťVypnúť reklamu

Už viac ako tri roky Renault a Continental vyvíjajú hybridný systém, ktorý by mohol byť cenovo bežne dostupný pre vozidlá strednej triedy. Práve preto sa spoločnosti sústredili na nízkonapäťovú sústavu a nie na riešenia súčasných hybridov bežne využívajúce 300 alebo 400 V.

V prípade systému Hybrid Assist špeciálny elektromotor s vodou chladeným statorom nahradil bežný štartér a je schopný poskytnúť trvalý výkon 6 kW, dočasne maximálne 10 kW.

Kľukový hriadeľ motora poháňa prostredníctvom remeňa.

Elektromotor môže asistovať spaľovaciemu motoru pri rozbiehaní alebo fungovať ako generátor elektrickej energie, ktorá je ukladaná v malej batérii.

Výhodou riešenia je, že nepotrebuje dodatočný priestor pre inštaláciu, plne nahradí bežný štartér a pri výrobe nie sú potrebné vzácne drahé kovy. Menič napätia, ktorý prevádza jednosmerný prúd uložený v akumulátore na striedavý, potrebný na prevádzku, je priamo súčasťou veka motora.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom je dosiahnuť reálnu priemernú spotrebu paliva 3,5 litra na 100 jazdy. Aplikácia systému Hybrid Assist by mala byť zvlášť účinná najmä vo veľkých mestách, pri častom rozbiehaní a brzdení. Riešenie je vhodné pre benzínové aj naftové motory, bez zásadných konštrukčných zmien. Spoločnosť Continental očakáva, že v roku 2025 bude každé piate vozidlo vybavené systémom Hybrid Assist. Automobilka Renault by mala nový systém ponúknuť vo svojich modeloch ešte do konca tohto roka.

Okrem hotového riešenia Hybrid Assist pracuje spoločnosť Continental aj na podobnom nízkonapäťovom hybridnom riešení, v ktorom by bol elektromotor umiestnený medzi motor a prevodovku a umožňoval by plne „elektrickú prevádzku“.

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  2. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  4. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  7. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 10 302
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 138
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 201
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 8 906
  5. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 617
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 5 883
  7. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 5 512
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 777
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: Ahoj Poprad, ahoj milí, statoční a nezlomní Popradčania !
  2. Irena Šimuneková: Arborétum Mlyňany
  3. Ľuboš Vodička: Zvláštna krása cisárskeho Schönbrunnu
  4. Jan Pražák: Jak jsem žebral u supermarketu
  5. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  6. Vlado Jakubkovič: Prečo by si M. R. Štefánik o R. Fica ani bicykel neoprel – časť 2
  7. Vladimír Krátky: Konsolidácia verejných financií ? Predvolebná kampaň ?
  8. Timotej Opálek: Green Day - Viedeň / Wiener Stadthalle
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 913
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 856
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 111
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 176
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 750
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 922
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 276
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 981
  1. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  2. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  3. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  4. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  5. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  6. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  7. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  8. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
SkryťZatvoriť reklamu