Renaulty získajú lacné hybridné riešenie ešte tento rok

Systém spoločnosti Continental využíva nízkonapäťovú sústavu a je pripojiteľný k benzínovému i naftovému motoru bez výrazných konštrukčných zásahov.

(Zdroj: Continental)

Vo vývojových dielňach spoločnosti Continental vznikol nový hybridný systém, využívajúci nízkonapäťovú 48V sústavu a špeciálny typ motora používaný aj ako štartér spaľovacieho agregátu. Nový systém inštalovali do Renaultu Scénic aj Grand Scénic.

Tak ako bežne dostupné hybridy súčasnosti aj „Hybrid Assist“ od Continentalu má znížiť spotrebu fosílneho paliva a teda znížiť emisie, avšak za rádovo nižšie vstupné náklady a pri jednoduchšom technickom riešení. Ide o tzv. mild hybrid, ktorý neumožňuje jazdu v čisto elektrickom režime.

Už viac ako tri roky Renault a Continental vyvíjajú hybridný systém, ktorý by mohol byť cenovo bežne dostupný pre vozidlá strednej triedy. Práve preto sa spoločnosti sústredili na nízkonapäťovú sústavu a nie na riešenia súčasných hybridov bežne využívajúce 300 alebo 400 V.

V prípade systému Hybrid Assist špeciálny elektromotor s vodou chladeným statorom nahradil bežný štartér a je schopný poskytnúť trvalý výkon 6 kW, dočasne maximálne 10 kW.

Kľukový hriadeľ motora poháňa prostredníctvom remeňa.

Elektromotor môže asistovať spaľovaciemu motoru pri rozbiehaní alebo fungovať ako generátor elektrickej energie, ktorá je ukladaná v malej batérii.

Výhodou riešenia je, že nepotrebuje dodatočný priestor pre inštaláciu, plne nahradí bežný štartér a pri výrobe nie sú potrebné vzácne drahé kovy. Menič napätia, ktorý prevádza jednosmerný prúd uložený v akumulátore na striedavý, potrebný na prevádzku, je priamo súčasťou veka motora.

Cieľom je dosiahnuť reálnu priemernú spotrebu paliva 3,5 litra na 100 jazdy. Aplikácia systému Hybrid Assist by mala byť zvlášť účinná najmä vo veľkých mestách, pri častom rozbiehaní a brzdení. Riešenie je vhodné pre benzínové aj naftové motory, bez zásadných konštrukčných zmien. Spoločnosť Continental očakáva, že v roku 2025 bude každé piate vozidlo vybavené systémom Hybrid Assist. Automobilka Renault by mala nový systém ponúknuť vo svojich modeloch ešte do konca tohto roka.

Okrem hotového riešenia Hybrid Assist pracuje spoločnosť Continental aj na podobnom nízkonapäťovom hybridnom riešení, v ktorom by bol elektromotor umiestnený medzi motor a prevodovku a umožňoval by plne „elektrickú prevádzku“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 7 335
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 595
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 487
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 041
  5. Kam do tepla v januári? 2 525
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 296
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 262
  8. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 142
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 305
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 153

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Televízia, kam Babiš a Zeman utekajú pred dotieravými otázkami

Politické diskusie nemajú na Barrandove veľkú sledovanosť, no sú lacné a zvyšujú prestíž moderátora.

DOMOV

Bitkári v škole v Demandiciach skončili, spolužiaci aj tak pykajú

Žiaci z obcí Lontov a Ipeľský Sokolec naďalej chodia do Demandíc.

KOMENTÁRE

Fico aj Danko sa zmenia na vítačov. To si pozrieme

Blíži sa čas, keď vláda bude musieť obhájiť príchod ekonomických migrantov.

EKONOMIKA

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel.

Neprehliadnite tiež

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.