Renaulty získajú lacné hybridné riešenie ešte tento rok

Systém spoločnosti Continental využíva nízkonapäťovú sústavu a je pripojiteľný k benzínovému i naftovému motoru bez výrazných konštrukčných zásahov.

(Zdroj: Continental)

Vo vývojových dielňach spoločnosti Continental vznikol nový hybridný systém, využívajúci nízkonapäťovú 48V sústavu a špeciálny typ motora používaný aj ako štartér spaľovacieho agregátu. Nový systém inštalovali do Renaultu Scénic aj Grand Scénic.

Tak ako bežne dostupné hybridy súčasnosti aj „Hybrid Assist“ od Continentalu má znížiť spotrebu fosílneho paliva a teda znížiť emisie, avšak za rádovo nižšie vstupné náklady a pri jednoduchšom technickom riešení. Ide o tzv. mild hybrid, ktorý neumožňuje jazdu v čisto elektrickom režime.

Už viac ako tri roky Renault a Continental vyvíjajú hybridný systém, ktorý by mohol byť cenovo bežne dostupný pre vozidlá strednej triedy. Práve preto sa spoločnosti sústredili na nízkonapäťovú sústavu a nie na riešenia súčasných hybridov bežne využívajúce 300 alebo 400 V.

V prípade systému Hybrid Assist špeciálny elektromotor s vodou chladeným statorom nahradil bežný štartér a je schopný poskytnúť trvalý výkon 6 kW, dočasne maximálne 10 kW.

Kľukový hriadeľ motora poháňa prostredníctvom remeňa.

Elektromotor môže asistovať spaľovaciemu motoru pri rozbiehaní alebo fungovať ako generátor elektrickej energie, ktorá je ukladaná v malej batérii.

Výhodou riešenia je, že nepotrebuje dodatočný priestor pre inštaláciu, plne nahradí bežný štartér a pri výrobe nie sú potrebné vzácne drahé kovy. Menič napätia, ktorý prevádza jednosmerný prúd uložený v akumulátore na striedavý, potrebný na prevádzku, je priamo súčasťou veka motora.

Cieľom je dosiahnuť reálnu priemernú spotrebu paliva 3,5 litra na 100 jazdy. Aplikácia systému Hybrid Assist by mala byť zvlášť účinná najmä vo veľkých mestách, pri častom rozbiehaní a brzdení. Riešenie je vhodné pre benzínové aj naftové motory, bez zásadných konštrukčných zmien. Spoločnosť Continental očakáva, že v roku 2025 bude každé piate vozidlo vybavené systémom Hybrid Assist. Automobilka Renault by mala nový systém ponúknuť vo svojich modeloch ešte do konca tohto roka.

Okrem hotového riešenia Hybrid Assist pracuje spoločnosť Continental aj na podobnom nízkonapäťovom hybridnom riešení, v ktorom by bol elektromotor umiestnený medzi motor a prevodovku a umožňoval by plne „elektrickú prevádzku“.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 590
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 835
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 476
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 095
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 999
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 485
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 305
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.