SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Renaulty získajú lacné hybridné riešenie ešte tento rok

Systém spoločnosti Continental využíva nízkonapäťovú sústavu a je pripojiteľný k benzínovému i naftovému motoru bez výrazných konštrukčných zásahov.

(Zdroj: Continental)

Vo vývojových dielňach spoločnosti Continental vznikol nový hybridný systém, využívajúci nízkonapäťovú 48V sústavu a špeciálny typ motora používaný aj ako štartér spaľovacieho agregátu. Nový systém inštalovali do Renaultu Scénic aj Grand Scénic.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak ako bežne dostupné hybridy súčasnosti aj „Hybrid Assist“ od Continentalu má znížiť spotrebu fosílneho paliva a teda znížiť emisie, avšak za rádovo nižšie vstupné náklady a pri jednoduchšom technickom riešení. Ide o tzv. mild hybrid, ktorý neumožňuje jazdu v čisto elektrickom režime.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už viac ako tri roky Renault a Continental vyvíjajú hybridný systém, ktorý by mohol byť cenovo bežne dostupný pre vozidlá strednej triedy. Práve preto sa spoločnosti sústredili na nízkonapäťovú sústavu a nie na riešenia súčasných hybridov bežne využívajúce 300 alebo 400 V.

V prípade systému Hybrid Assist špeciálny elektromotor s vodou chladeným statorom nahradil bežný štartér a je schopný poskytnúť trvalý výkon 6 kW, dočasne maximálne 10 kW.

Kľukový hriadeľ motora poháňa prostredníctvom remeňa.

Elektromotor môže asistovať spaľovaciemu motoru pri rozbiehaní alebo fungovať ako generátor elektrickej energie, ktorá je ukladaná v malej batérii.

Výhodou riešenia je, že nepotrebuje dodatočný priestor pre inštaláciu, plne nahradí bežný štartér a pri výrobe nie sú potrebné vzácne drahé kovy. Menič napätia, ktorý prevádza jednosmerný prúd uložený v akumulátore na striedavý, potrebný na prevádzku, je priamo súčasťou veka motora.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom je dosiahnuť reálnu priemernú spotrebu paliva 3,5 litra na 100 jazdy. Aplikácia systému Hybrid Assist by mala byť zvlášť účinná najmä vo veľkých mestách, pri častom rozbiehaní a brzdení. Riešenie je vhodné pre benzínové aj naftové motory, bez zásadných konštrukčných zmien. Spoločnosť Continental očakáva, že v roku 2025 bude každé piate vozidlo vybavené systémom Hybrid Assist. Automobilka Renault by mala nový systém ponúknuť vo svojich modeloch ešte do konca tohto roka.

Okrem hotového riešenia Hybrid Assist pracuje spoločnosť Continental aj na podobnom nízkonapäťovom hybridnom riešení, v ktorom by bol elektromotor umiestnený medzi motor a prevodovku a umožňoval by plne „elektrickú prevádzku“.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 891
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 4 222
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 625
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 299
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 829
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 041
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 807
  8. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 493
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


16 h
Továreň spoločnosti Tesla v kalifornskom meste Fremont.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


17 h
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Ukrajina vs. Rusko, 1 - Hladomor.
  2. Matej Farkas: Lungo a citronáda
  3. Petronela Čellárová: Ako sa mám?
  4. Anna Miľanová: "Od hlavy ryba smrdí". Obzvlášť tá veľká...
  5. Štefan Vidlár: Vivat vláda
  6. Irena Šimuneková: Szabóova skala
  7. Miriam Studeničová: Nespime! Možno už začalo odpočítavanie!
  8. Ján Škerko: Ak sa neschváli rozpočet, tak nikto nedostane nič
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 243 226
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 471
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 683
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 540
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 232
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 562
  7. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 204
  8. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 119
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu