Audi už nebude jazdiť v LeMans, dôvodom je emisná kauza

Za posledných sedemnásť rokov vyhralo Audi trinásťkrát, z toho osemkrát na nafte.

Audi R18 počas tohtoročných vytrvalostných pretekov.(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT, BRATISLAVA. Spoločnosť Audi Sport, ktorá má na starosti všetky motoršportové programy automobilky, dnes potvrdila, že po tomto roku sa už nebude zúčastňovať vytrvalostného šampionátu World Endurance Series, píše portál Evo. Dôvodom je šetrenie nákladov, ale aj zlý imidž dieselových motorov, s ktorými Audi v tejto sérii preteká.

Najznámejším pretekom World Endurance Series je 24-hodinovka v Le Mans. Za posledných sedemnásť rokov v nej Audi vyhralo trinásťkrát, z toho osemkrát s naftovým motorom - posledných päť rokov používa Audi dokonca naftový hybrid. Značka však bola úspešná aj v iných pretekoch, napríklad v USA.

Naftový motor je síce zvýhodňovaný pravidlami FIA, no automobilka sa rozhodla nepokračovať v súťažení aj vo svetle minuloročnej kauzy Dieselgate, ktorá sa týka naftových motorov koncernu Volkswagen. Nejde len o otázku imidžu, ale aj o prosté škrtanie nákladov, ku ktorému koncern po prevalení kauzy pristúpil.

Rozhodnutie bolo prijaté "v súvislosti s aktuálnymi bremenami značky," vysvetlil zamestnancom Audi Sport tento krok predseda predstavenstva Audi Rupert Stadler.

Audi Sport bude pokračovať v šampionátoch DTM, O ďalšom pôsobení v súťaži FIA World Rallycross, kde Mattias Ekstrom tento rok vyhral na Audi S1, sa ešte tím nerozhodol.

Naopak, Audi potvrdilo svoju účasť v šampionáte Formuly E - tá nielen pomôže pri obnovovaní ekologického imidžu, ale je aj výrazne lacnejšia ako preteky v Le Mans.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Do ulíc New Yorku zavítajú preteky elektrickej Formuly E

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  2. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  3. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  4. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  8. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 990
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 293
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 544
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 753
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 019
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 868
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 657
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 597
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 371

Téma: Audi


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen, Kauza emisie

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.