SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Toyota Hilux v teste švédskeho časopisu: Hrozí jej prevrátenie

Problémy s vyhýbacím manévrom mal pick-up ešte v roku 2007.

Načítavam video...

ŠTOKHOLM, BRATISLAVA. "Losí test" je zľudovelé označenie pre test správania sa auta pri vyhýbacom manévri vo vyššej rýchlosti. Po prudkom trhnutí volantu na jednu a druhú stranu by malo ostať na ceste a vyhnúť sa rozostaveným kužeľom.

Losiemu testu sa dlhodobo venuje švédsky motoristický časopis Teknikens Värld - asi najznámejší je jeho test Mercedesu-Benz triedy A, ktorý sa v roku 1997 pri losom teste prevrátil.

Pre zvládnutie losieho testu je dôležité nízke ťažisko, kvalitné pneumatiky, dobrá geometria a nastavenie podvozku aj správne fungujúci stabilizačný systém.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Toyota Hilux mala problém v losom teste už v roku 2007. Teknikens Värld zopakoval losí test s novým Hiluxom - a zistil, že na osemnásťpalcových kolesách sa pick-upu nadvihuje zadné koleso a pred prevrátením ho zachráni len zásah vodiča.

Toyote sa koleso zdvihlo zo zeme už pri rýchlosti 60 kilometrov za hodinu, pričom konkurencia je stabilná aj v sedemdesiatke. Na sedemnásťpalcových kolesách nie je problém taký výrazný.

Teknikens Värld uvádza, že Hilux testovali so štyrmi pasažiermi a batožinou v celkovej hmotnosti 830 kg - o 172 kíl menej, ako je výrobcom udávaná maximálna nosnosť.

"V rámci vývoja Hiluxu skúšala automobilka aj jeho schopnosti vo vyhýbacom manévri podľa medzinárodných štandardov, kde auto obstálo," uviedol pre časopis Bengt Dalström, komunikačný riaditeľ švédskeho zastúpenia Toyoty v oficiálnom stanovisku. Švédske zastúpenie si tiež vyžiadalo podrobnosti o parametroch, s ktorými bol losí test vykonaný.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 750
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 993
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 517
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 356
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 233
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 365
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 800
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 859
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


11 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


13 h
Donedávna najväčšie šance stať sa kardinálom mal košický gréckokatolícky arcibiskup Cyril Vasiľ.

Kardinálov - voliteľov pápeža býva okolo 120.


9. aug
Logo podcastu Dobré ráno.

Majú inštitúcie jasno v uplatňovaní sankcií?


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


20 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Jan Pražák: Vražedná polyamorie
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  4. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  5. Petronela Čellárová: Stále neverím
  6. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  7. Maťo Chudík: Ticho
  8. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 724
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 18 889
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 532
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 692
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 510
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 158
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 829
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 325
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu