SME

Kvôli výrobe elektroáut prepustí Volkswagen desaťtisíce ľudí

Elektromobil pozostáva z menšieho počtu súčiastok ako klasické auto.

Nový koncept elektrického auta Volkswagenu, ktorý automobilka ukázala na parížskom autosalóne.Nový koncept elektrického auta Volkswagenu, ktorý automobilka ukázala na parížskom autosalóne. (Zdroj: TASR/AP)

WOLFSBURG. Prestavba Volkswagenu na produkciu výrazne väčšieho podielu áut s čistým elektrickým pohonom prinesie zrušenie desiatok tisíc pracovných miest. Informuje o tom dnešné vydanie nemeckého denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung i jeho portál FAZ.net.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Nepôjde o zrušenie pár stoviek pracovných pozícií," uviedol v rozhovore pre denník člen správnej rady koncernu a základného závodu vo Wolfsburgu pre personalistiku Karlheinz Blessing. Dodal, že "v priebehu rokov zaniknú v závodoch koncernu na celom svete pracovné miesta, ktorých počet bude vyjadrený päťmiestnym číslom".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Autá s elektrickým motorom budú pozostávať z menšieho počtu komponentov ako súčasné vozidlá so spaľovacím motorom. "Budeme na to potrebovať menej ľudí," dodal manažér. K tomu by podľa neho došlo aj bez škandálu dieselgate. Avšak, teraz je tlak, aby sa urobili účinné opatrenia, všeobecne väčší.

Blessing zopakoval prísľub správnej rady, že VW nebude prepúšťať pracovníkov pre nadbytočnosť. Počet zamestnancov však bude klesať. Pre e-autá nebudú určité komponenty vôbec potrebné. Je teda len otázkou času, kedy sa dopyt po nich začne znižovať, povedal Blessing a dodal: "Keď sa prispôsobíme novej situácii, budú mať pracovné miesta zabezpečenú budúcnosť."

Už niekoľko týždňov sa vo VW sporia predstavitelia zamestnancov a správna rada o organizačnú prestavbu koncernu a tiež o dôsledkoch zvyšovania podielu e-áut v jeho celkovej produkcii na pracovné miesta.

SkryťVypnúť reklamu

Šéf závodnej rady Bernd Osterloh naliehal v rozhovore pre FAZ na to, aby sa batérie do áut s elektrickým pohonom vyrábali v Nemecku.

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: Elektromobily, Nemecko
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 719
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 563
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 393
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 747
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 5 213
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 575
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 2 931
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 130
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (24. - 30.10.1925)
  2. Branislav Hláčik: EU nedokáže ani len zrušiť striedanie času
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria?
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Ivan Čáni: Keď sa Blaha naparuje v Europarlamente pred „vypredaným“ hľadiskom.
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod.
  8. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 12 866
  2. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 12 072
  3. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 10 625
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 290
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 166
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 066
  7. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 988
  8. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 4 558
  1. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  2. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  3. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  4. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  5. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  6. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  7. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  8. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
SkryťZatvoriť reklamu