Kvôli výrobe elektroáut prepustí Volkswagen desaťtisíce ľudí

Elektromobil pozostáva z menšieho počtu súčiastok ako klasické auto.

Nový koncept elektrického auta Volkswagenu, ktorý automobilka ukázala na parížskom autosalóne.(Zdroj: TASR/AP)

WOLFSBURG. Prestavba Volkswagenu na produkciu výrazne väčšieho podielu áut s čistým elektrickým pohonom prinesie zrušenie desiatok tisíc pracovných miest. Informuje o tom dnešné vydanie nemeckého denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung i jeho portál FAZ.net.

"Nepôjde o zrušenie pár stoviek pracovných pozícií," uviedol v rozhovore pre denník člen správnej rady koncernu a základného závodu vo Wolfsburgu pre personalistiku Karlheinz Blessing. Dodal, že "v priebehu rokov zaniknú v závodoch koncernu na celom svete pracovné miesta, ktorých počet bude vyjadrený päťmiestnym číslom".

Autá s elektrickým motorom budú pozostávať z menšieho počtu komponentov ako súčasné vozidlá so spaľovacím motorom. "Budeme na to potrebovať menej ľudí," dodal manažér. K tomu by podľa neho došlo aj bez škandálu dieselgate. Avšak, teraz je tlak, aby sa urobili účinné opatrenia, všeobecne väčší.

Blessing zopakoval prísľub správnej rady, že VW nebude prepúšťať pracovníkov pre nadbytočnosť. Počet zamestnancov však bude klesať. Pre e-autá nebudú určité komponenty vôbec potrebné. Je teda len otázkou času, kedy sa dopyt po nich začne znižovať, povedal Blessing a dodal: "Keď sa prispôsobíme novej situácii, budú mať pracovné miesta zabezpečenú budúcnosť."

Už niekoľko týždňov sa vo VW sporia predstavitelia zamestnancov a správna rada o organizačnú prestavbu koncernu a tiež o dôsledkoch zvyšovania podielu e-áut v jeho celkovej produkcii na pracovné miesta.

Šéf závodnej rady Bernd Osterloh naliehal v rozhovore pre FAZ na to, aby sa batérie do áut s elektrickým pohonom vyrábali v Nemecku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 978
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 017
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 746
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 607
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 089
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 028
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 507

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.