Nárazové testy Euro NCAP podľa novej metodiky má za sebou už aj Fiat Tipo. Testovaný bol vo verzii hatchback s motorom 1.6 Multijet a vyslúžil si hneď dve hodnotenia. Jedno sa týka variantu vybavenom štandardnými bezpečnostnými prvkami, druhé prináleží verzii s príplatkovým systémom automatického brzdenia AEB.
Horšie podľa očakávania dopadlo Tipo v základnej výbave, ktoré ponúka bezpečnosť na úrovni troch hviezdičiek z piatich. Doplatilo najmä na chýbajúce asistenčné systémy vrátane autonómneho núdzového brzdenia.
Avšak ani verzia disponujúca systémom AEB a obmedzovačom rýchlosti nedokázala získať najvyššie možné hodnotenie. Dôvodov je viacero.
Automobilu napríklad chýba asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu či systém AEB schopný rozpoznať chodcov. V tejto kategórii je preto jeho vysvedčením zisk 57 %.
Kompaktný model, ktorý je posledným víťazom ankety Autobest udeľovanej modelu s najlepším pomerom ceny a úžitkovej hodnoty, stratil cenné body aj v prípade ochrany detí v sedačkách na zadných sedadlách.

Hatchback v tejto kategórii získal hodnotenie len 60 %, pričom zlyhal najmä pri ochrane krku figuríny 10-ročného dieťa a ochrane hrudníka figuríny 6-ročného dieťaťa počas čelného nárazu.
A hoci dospelých pasažierov chráni Tipo viac-menej uspokojivo, vyjadrené ziskom 80 % bodov, na viac ako štyri hviezdičky to nestačilo.
Dodajme, že spoločnosť Euro NCAP začala jednotlivé modely osobitne hodnotiť podľa stupňa výbavy od začiatku roka. Je za tým snaha upozorniť na prospešnosť bezpečnostných asistentov pri ochrane zdravia účastníkov cestnej premávky.
Bezpečnostné systémy majú po novom aj významnejší vplyv na celkovú známku. Ich podiel sa v tomto smere zvýšil z desať na dvadsať percent.