SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Mercedes odhalil štyri nové motory vrátane historicky najvýkonnejšieho dieselu

Do ponuky nemeckej automobilky sa vracajú radové šesťvalce.

Radový benzínový šesťvalec Mercedes-Benz M256
Radový benzínový šesťvalec Mercedes-Benz M256 (Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, BRATISLAVA. Mercedes pokračuje v avizovanej najväčšej motorovej ofenzíve vo svojej histórii, ktorej cieľom je zlepšiť výkon a spotrebu svojich modelov a prispôsobiť sa prísnejším emisným normám.

Potom, ako na jar tohto roka začal so sériovou výrobou nového štvorvalcového dieselu OM654, sa v budúcom roku dočkajú svojej premiéry ďalšie štyri novovyvinuté prepĺňané agregáty s modulárnou konštrukciou a valcami s objemom 500 ccm.

Konkrétne sa do ponuky automobilky vracajú radové benzínové a dieselové šesťvalce, no pribudne aj nový zážihový štvorvalec 2,0 l a zážihový osemvalec 4,0 l biturbo, ktorý, podobne ako šesťvalce, zamieri najskôr pod kapotu modernizovanej triedy S.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Osemvalec s označením M176 má produkovať výkon viac ako 350 kW a krútiaci moment približne 700 Nm od 2000 ot./min. V porovnaní so súčasným 4,7-litrovým osemvalcom je teda minimálne o 15 kW výkonnejší, no spotrebuje o 10 % menej paliva.

Vlastnosti motora zlepšuje najmä technológia vypínajúca pri čiastočnom zaťažení polovicu valcov či umiestnenie turbodúchadiel medzi radmi valcov. Jednotka sa pritom nezaobíde ani bez filtra pevných častíc.

V prípade radového benzínového šesťvalca OM256 s objemom 3,0 l hovorí Mercedes o výkone presahujúcom 300 kW a krútiacom momente vyššom ako 500 Nm. Emisie sa v porovnaní so súčasnými šesťvalcami podarilo zredukovať o 15 %.

Prečítajte si tiež: Mercedes vybaví benzínové motory filtrom pevných častíc Čítajte 

Tiež sa nezaobíde bez filtra pevných častíc, no ani bez 48 V elektrického systému, elektrického kompresora a integrovaného štartér-generátora (ISG). Motor teda pracuje ako tzv. mild hybrid. Malý elektromotor mu pomôže pri akcelerácii a zároveň prispeje k nižším emisiám.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším radovým šesťvalcom je turbodiesel OM656, ktorý je podľa výrobcu vôbec najsilnejším naftovým motorom pre osobné autá v histórii značky. Opäť došlo oproti predchodcovi OM642 k zlepšeniu výkonu na minimálne 230 kW pri súčasnom znížení spotreby o sedem percent.

Ako prvý diesel Mercedesu využíva variabilné časovanie ventilov Camtronic. Má hliníkový blok, oceľové piesty a steny valcov pokryté materiálom Nanoslide znižujúcim trenie.

Poslednou novinkou je benzínový štvorvalec 2,0 l s výkonom okolo 100 kW na liter objemu. Využíva turbodúchadlá twin-scroll a štartér-generátor s remeňovým pohonom (BSA). Podobne ako v prípade šesťvalca, elektromotor s výkonom 12,5 kW pomôže pri štartovaní, akcelerácii či úspore paliva.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 381
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 592
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 507
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 740
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 838
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 585
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 226
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 129
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jesenná vlna by už nemala zaplniť nemocnice.

Hlavný hygienik nepredpokladá zavedenie celoplošných opatrení.


11. aug
K1 Attack lákala na svoje autá aj na autosalónoch.

K-1 Attack bol fenoménom. Ale len krátko.


4 h
Nataša Holinová

Ficovci opomenuli jednu zásadnú vec, lebo sa im nehodí do krámu.


11 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Blogy SME

  1. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  2. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku (2.)
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  4. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  5. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  6. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  7. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  8. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 63 778
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 974
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 890
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 803
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 682
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 885
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 735
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 504
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu