SME

Mercedes odhalil štyri nové motory vrátane historicky najvýkonnejšieho dieselu

Do ponuky nemeckej automobilky sa vracajú radové šesťvalce.

Radový benzínový šesťvalec Mercedes-Benz M256
Radový benzínový šesťvalec Mercedes-Benz M256 (Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, BRATISLAVA. Mercedes pokračuje v avizovanej najväčšej motorovej ofenzíve vo svojej histórii, ktorej cieľom je zlepšiť výkon a spotrebu svojich modelov a prispôsobiť sa prísnejším emisným normám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom, ako na jar tohto roka začal so sériovou výrobou nového štvorvalcového dieselu OM654, sa v budúcom roku dočkajú svojej premiéry ďalšie štyri novovyvinuté prepĺňané agregáty s modulárnou konštrukciou a valcami s objemom 500 ccm.

Konkrétne sa do ponuky automobilky vracajú radové benzínové a dieselové šesťvalce, no pribudne aj nový zážihový štvorvalec 2,0 l a zážihový osemvalec 4,0 l biturbo, ktorý, podobne ako šesťvalce, zamieri najskôr pod kapotu modernizovanej triedy S.

SkryťVypnúť reklamu

Osemvalec s označením M176 má produkovať výkon viac ako 350 kW a krútiaci moment približne 700 Nm od 2000 ot./min. V porovnaní so súčasným 4,7-litrovým osemvalcom je teda minimálne o 15 kW výkonnejší, no spotrebuje o 10 % menej paliva.

Vlastnosti motora zlepšuje najmä technológia vypínajúca pri čiastočnom zaťažení polovicu valcov či umiestnenie turbodúchadiel medzi radmi valcov. Jednotka sa pritom nezaobíde ani bez filtra pevných častíc.

V prípade radového benzínového šesťvalca OM256 s objemom 3,0 l hovorí Mercedes o výkone presahujúcom 300 kW a krútiacom momente vyššom ako 500 Nm. Emisie sa v porovnaní so súčasnými šesťvalcami podarilo zredukovať o 15 %.

Prečítajte si tiež: Mercedes vybaví benzínové motory filtrom pevných častíc Čítajte 

Tiež sa nezaobíde bez filtra pevných častíc, no ani bez 48 V elektrického systému, elektrického kompresora a integrovaného štartér-generátora (ISG). Motor teda pracuje ako tzv. mild hybrid. Malý elektromotor mu pomôže pri akcelerácii a zároveň prispeje k nižším emisiám.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším radovým šesťvalcom je turbodiesel OM656, ktorý je podľa výrobcu vôbec najsilnejším naftovým motorom pre osobné autá v histórii značky. Opäť došlo oproti predchodcovi OM642 k zlepšeniu výkonu na minimálne 230 kW pri súčasnom znížení spotreby o sedem percent.

Ako prvý diesel Mercedesu využíva variabilné časovanie ventilov Camtronic. Má hliníkový blok, oceľové piesty a steny valcov pokryté materiálom Nanoslide znižujúcim trenie.

Poslednou novinkou je benzínový štvorvalec 2,0 l s výkonom okolo 100 kW na liter objemu. Využíva turbodúchadlá twin-scroll a štartér-generátor s remeňovým pohonom (BSA). Podobne ako v prípade šesťvalca, elektromotor s výkonom 12,5 kW pomôže pri štartovaní, akcelerácii či úspore paliva.

Mercedes-Benz

Súvisiace témy: Nemecké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jahody dováža výrobca džemov z Moldavska, šípky z Nemecka
  2. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  2. Nová číselná lotéria od TIPOSu Všetko alebo nič
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Apolka horí!
  5. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  6. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  7. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  8. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty?
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 095
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 6 072
  3. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 335
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 4 182
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 136
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 122
  7. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 2 735
  8. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 1 604
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Vieme výsledok slovenských volieb v r.2027 ?
  2. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..?
  3. Tomáš Kuvik: Účel svätí prostriedky
  4. Ján Kušnír: Kolaps na D2 pokračuje
  5. Juraj Sališ: Krysár Alojz
  6. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (32.diel) - Kriváň
  7. Igor Vojtek: Prečo niektorí používajú YouTube na diskreditáciu, a čo z toho majú?
  8. Emil Fitoš: NASES by mala detailne vysvetliť prebiehajúce súťaže
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 22 050
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 15 721
  3. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 9 627
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 657
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 6 589
  6. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 5 078
  7. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 5 034
  8. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody 4 651
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu