Mercedes odhalil štyri nové motory vrátane historicky najvýkonnejšieho dieselu

Do ponuky nemeckej automobilky sa vracajú radové šesťvalce.

Radový benzínový šesťvalec Mercedes-Benz M256 (Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, BRATISLAVA. Mercedes pokračuje v avizovanej najväčšej motorovej ofenzíve vo svojej histórii, ktorej cieľom je zlepšiť výkon a spotrebu svojich modelov a prispôsobiť sa prísnejším emisným normám.

Potom, ako na jar tohto roka začal so sériovou výrobou nového štvorvalcového dieselu OM654, sa v budúcom roku dočkajú svojej premiéry ďalšie štyri novovyvinuté prepĺňané agregáty s modulárnou konštrukciou a valcami s objemom 500 ccm.

Konkrétne sa do ponuky automobilky vracajú radové benzínové a dieselové šesťvalce, no pribudne aj nový zážihový štvorvalec 2,0 l a zážihový osemvalec 4,0 l biturbo, ktorý, podobne ako šesťvalce, zamieri najskôr pod kapotu modernizovanej triedy S.

Článok pokračuje pod video reklamou

Osemvalec s označením M176 má produkovať výkon viac ako 350 kW a krútiaci moment približne 700 Nm od 2000 ot./min. V porovnaní so súčasným 4,7-litrovým osemvalcom je teda minimálne o 15 kW výkonnejší, no spotrebuje o 10 % menej paliva.

Vlastnosti motora zlepšuje najmä technológia vypínajúca pri čiastočnom zaťažení polovicu valcov či umiestnenie turbodúchadiel medzi radmi valcov. Jednotka sa pritom nezaobíde ani bez filtra pevných častíc.

V prípade radového benzínového šesťvalca OM256 s objemom 3,0 l hovorí Mercedes o výkone presahujúcom 300 kW a krútiacom momente vyššom ako 500 Nm. Emisie sa v porovnaní so súčasnými šesťvalcami podarilo zredukovať o 15 %.

Prečítajte si tiež: Mercedes vybaví benzínové motory filtrom pevných častíc

Tiež sa nezaobíde bez filtra pevných častíc, no ani bez 48 V elektrického systému, elektrického kompresora a integrovaného štartér-generátora (ISG). Motor teda pracuje ako tzv. mild hybrid. Malý elektromotor mu pomôže pri akcelerácii a zároveň prispeje k nižším emisiám.

Ďalším radovým šesťvalcom je turbodiesel OM656, ktorý je podľa výrobcu vôbec najsilnejším naftovým motorom pre osobné autá v histórii značky. Opäť došlo oproti predchodcovi OM642 k zlepšeniu výkonu na minimálne 230 kW pri súčasnom znížení spotreby o sedem percent.

Ako prvý diesel Mercedesu využíva variabilné časovanie ventilov Camtronic. Má hliníkový blok, oceľové piesty a steny valcov pokryté materiálom Nanoslide znižujúcim trenie.

Poslednou novinkou je benzínový štvorvalec 2,0 l s výkonom okolo 100 kW na liter objemu. Využíva turbodúchadlá twin-scroll a štartér-generátor s remeňovým pohonom (BSA). Podobne ako v prípade šesťvalca, elektromotor s výkonom 12,5 kW pomôže pri štartovaní, akcelerácii či úspore paliva.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 449
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 135
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 16 888
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 335
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 978
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 024
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 716
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 233
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 721
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 038

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Pomýlil som sa. Trumpove výhovorky kritiku nezastavili

Trump tvrdí, že vyjadrenia v Helsinkách myslel presne naopak. Nie je to prvýkrát.

KULTÚRA

Čím je starší, tým je horší? Merčiak má zodpovednosť, akú si nikto neželá

Niekto má smolu, že jeho práca nie je anonymná.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.