SME

Mercedes odhalil štyri nové motory vrátane historicky najvýkonnejšieho dieselu

Do ponuky nemeckej automobilky sa vracajú radové šesťvalce.

Radový benzínový šesťvalec Mercedes-Benz M256
Radový benzínový šesťvalec Mercedes-Benz M256 (Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, BRATISLAVA. Mercedes pokračuje v avizovanej najväčšej motorovej ofenzíve vo svojej histórii, ktorej cieľom je zlepšiť výkon a spotrebu svojich modelov a prispôsobiť sa prísnejším emisným normám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom, ako na jar tohto roka začal so sériovou výrobou nového štvorvalcového dieselu OM654, sa v budúcom roku dočkajú svojej premiéry ďalšie štyri novovyvinuté prepĺňané agregáty s modulárnou konštrukciou a valcami s objemom 500 ccm.

Konkrétne sa do ponuky automobilky vracajú radové benzínové a dieselové šesťvalce, no pribudne aj nový zážihový štvorvalec 2,0 l a zážihový osemvalec 4,0 l biturbo, ktorý, podobne ako šesťvalce, zamieri najskôr pod kapotu modernizovanej triedy S.

SkryťVypnúť reklamu

Osemvalec s označením M176 má produkovať výkon viac ako 350 kW a krútiaci moment približne 700 Nm od 2000 ot./min. V porovnaní so súčasným 4,7-litrovým osemvalcom je teda minimálne o 15 kW výkonnejší, no spotrebuje o 10 % menej paliva.

Vlastnosti motora zlepšuje najmä technológia vypínajúca pri čiastočnom zaťažení polovicu valcov či umiestnenie turbodúchadiel medzi radmi valcov. Jednotka sa pritom nezaobíde ani bez filtra pevných častíc.

V prípade radového benzínového šesťvalca OM256 s objemom 3,0 l hovorí Mercedes o výkone presahujúcom 300 kW a krútiacom momente vyššom ako 500 Nm. Emisie sa v porovnaní so súčasnými šesťvalcami podarilo zredukovať o 15 %.

Prečítajte si tiež: Mercedes vybaví benzínové motory filtrom pevných častíc Čítajte 

Tiež sa nezaobíde bez filtra pevných častíc, no ani bez 48 V elektrického systému, elektrického kompresora a integrovaného štartér-generátora (ISG). Motor teda pracuje ako tzv. mild hybrid. Malý elektromotor mu pomôže pri akcelerácii a zároveň prispeje k nižším emisiám.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším radovým šesťvalcom je turbodiesel OM656, ktorý je podľa výrobcu vôbec najsilnejším naftovým motorom pre osobné autá v histórii značky. Opäť došlo oproti predchodcovi OM642 k zlepšeniu výkonu na minimálne 230 kW pri súčasnom znížení spotreby o sedem percent.

Ako prvý diesel Mercedesu využíva variabilné časovanie ventilov Camtronic. Má hliníkový blok, oceľové piesty a steny valcov pokryté materiálom Nanoslide znižujúcim trenie.

Poslednou novinkou je benzínový štvorvalec 2,0 l s výkonom okolo 100 kW na liter objemu. Využíva turbodúchadlá twin-scroll a štartér-generátor s remeňovým pohonom (BSA). Podobne ako v prípade šesťvalca, elektromotor s výkonom 12,5 kW pomôže pri štartovaní, akcelerácii či úspore paliva.

Mercedes-Benz

Ilustračná fotografia.

Výrazne klesol predaj batériových elektrických vozidiel.


TASR
Amazon

Vyše polovicu vozidiel plánuje Amazon nasadiť v Nemecku.


TASR
Súvisiace témy: Nemecké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  2. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  3. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  4. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  5. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  6. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 14 387
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 588
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 963
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 477
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 135
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 357
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 189
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 011
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jan Pražák: Zralá plnoštíhlá dáma ve dvoudílných plavkách
  2. Dušan Király: Japonská Okinawa: exotika za ľudové ceny
  3. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  4. Jozef Maťaše: Ako dobre bolo za socializmu!
  5. Jaroslav Liptak: Fico nie je Slovensko: Prečo premiér blokuje sankcie, ktoré sme ako krajina nikdy neodmietli
  6. Michal Porubän: Kamoši s RuZZkým režimom na Slovensku - Matúš Zataj Rusko
  7. Martin Fronk: Kráľ maďarského pera zo Sklabinej: Kálmán Mikszáth, na ktorého sme doma skoro zabudli
  8. Zuzana Valachovičová: David Nicholls – Tu a teraz
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 625
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 443
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 155
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 299
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 083
  6. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 057
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 572
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 540
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  3. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  4. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  5. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  6. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  7. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  8. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
SkryťZatvoriť reklamu