Elektronika môže novému Defenderu pomôcť, ale aj zlomiť mu väz

Land Rover chce vyrobiť technologicky najdokonalejšie a v teréne najschopnejšie vozidlo sveta. Podľa jej slov sú prototypy už na cestách.

(Zdroj: Land Rover)

Stále žijúca legenda terénnych automobilov čaká na príchod nového kráľa. Je však otázne, či Land Rover postaví adekvátneho nástupcu za model, ktorý si svoje uplatnenie našiel na všetkých kontinentoch sveta a v tých najťažších podmienkach.

Magazín Autocar zverejnil informácie, podľa ktorých má byť nástupca modelu Defender technologicky najmodernejším a najschopnejším terénnym vozidlom na svete. Automobilka tak zrejme spojí overené mechanické riešenia so špičkovou technikou. Po konštrukčnej stránke sa k slovu vo veľkej miere dostane najmä hliník.

Napriek tomu, že automobilka disponuje overeným vzduchových pružením, pripravovaný Defender sa zrejme spoľahne na klasické oceľové pruženie v kombinácii s nezávislým zavesením kolies.

Prečítajte si tiež: Nový Defender sa bude vyrábať na Slovensku, špekuluje britský web

Pohonný systém by sa mal opierať o pozdĺžne uložený agregát a samostatnú prevodovku. Podľa dostupných informácií by mal Defender stáť na rázvore náprav s rovnakých rozostupom akým disponuje luxusný model Range Rove, bude však kompaktnejší. Kratšie previsy karosérie umožnia prekonávať vyššie prekážky, nastúpiť do strmšieho kopca a zabezpečia dostatočnú obratnosť.

Devíza modelu Defender bola najmä v jeho jednoduchej konštrukcii a klasických mechanických riešeniach. Moderná elektronika je schopná povýšiť vlastnosti nie len terénneho vozidla, no zároveň môže byť jeho najvýraznejšou slabinou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 439
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 991
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 164
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 327
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 488
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 064
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 036
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 765
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 707
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 279

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.