Volvo presúva výrobu svojich áut do Číny

Továrne značky v Európe kvôli veľkému dopytu nestíhajú vyrábať autá.

Volvo V90 Excellence.(Zdroj: Volvo)

ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Švédska automobilka ešte tento rok presunie výrobu svojho veľkého sedanu S90 do Číny. Odtiaľ ho bude vyvážať do celého sveta, vrátane Európy a USA, oznámila dnes automobilka.

Podľa webu Automotive News Volvo ukazuje smerovanie, ktorým sa neskôr uberú aj ostatné prémiové značky. Čína je najväčším automobilovým trhom na svete, preto má zriadenie výrobného a exportného centra v Číne svoje ekonomické opodstatnenie.

Fabrika v meste Torslanda, kde sa S90 teraz vyrába, bude do konca roka postupne znižovať výrobu sedanu. Tú prevezme závod v meste Ta-čching (Daqing).

Článok pokračuje pod video reklamou

Sedanu pribudnú luxusné verzie

Volvo bude v Ta-čchingu vyrábať aj dve špeciálne verzie sedanu S90 - verziu s predĺženým rázvorom (určenú pre miestny trh a USA) a trojmiestnu verziu Excellence (bude sa vyvážať do celého sveta), ktorú automobilka taktiež predstavila dnes.

Automobilka neoznámila, či bude v Ta-čchingu vyrábať aj sesterské modely - kombi V90 a SUV XC90 - továreň je pripravená na výrobu všetkých modelov na podvozkovej platforme SPA. Riaditeľ Volva Hakan Samuelsson len uvideol, že asi tretina z 800 000 vozidiel, ktoré automobilka plánuje predať v roku 2020, bude vyrobená v Číne.

Na Volvo sa čaká mesiace

Nové modely série 60 sa budú od budúceho roku vyrábať vo fabrike v meste Čcheng-tu (Chengdu), séria 40 potom v Luqiao. "Na každú sériu máme vlastnú fabriku, čo znamená, že sme pripravení aj na budúci rast," povedal Hakan Samuelsson.

V súčasnosti výrobné kapacity automobilky nestačia - najmä kvôli veľkému dopytu po XC90. Čakacie doby na nové Volvo tak dosahujú tri až štyri mesiace.

Väčšina áut automobilky sa aktuálne vyrába v Belgicku a vo Švédsku, kde automobilka oficiálne sídli - hoci v roku 2010 ju kúpil čínsky automobilový koncern Geely od amerického Fordu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 787
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 034
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 691
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 138
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 009
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 584
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 761

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.