Nissan nie je spokojný s dojazdom elektroáut, pridá im spaľovací motor

Japonská automobilka predstavila nový pohonný systém e-Power.

Nissan predstavil systém hybridného pohonu e-Power(Zdroj: Nissan )

JOKOHAMA, BRATISLAVA. Nissan začne do vybraných modelov, počnúc kompaktným hatchbackom Note, montovať nový typ pohonu e-Power. Ide o hybridný systém využívajúci malý spaľovací motor a technológiu elektromobilu Leaf.

Benzínový agregát v systéme e-Power funguje ako tzv. extender dojazdu. Jeho úlohou je za pomoci generátora dobíjať batériu vždy, keď v nej dochádza "šťava" potrebná pre činnosť elektromotora.

Podobnú technológiu už využíva napríklad BMW i3 REx. Jej hlavnou výhodou oproti plne elektrickým vozidlám je samozrejme dlhší dojazd.

Keďže o roztáčanie kolies sa, na rozdiel od konvenčných hybridov, stará výlučne elektromotor, e-Power zachováva viaceré prednosti elektromobilov vrátane tichej prevádzky či svižnej akcelerácie.

Automobilka tiež zmieňuje fakt, že sa jej podarilo niektoré komponenty technológie Leafu odľahčiť a zmenšiť, vďaka čomu môže byť nový systém využitý v kompaktných modeloch, akým je Note.

Batérie si v jeho prípade našli miesto pod prednými sedadlami, kým spaľovací a elektrický motor nájdeme pod kapotou. Bohužiaľ, detailnejšie informácie o vozidle výrobca zatiaľ neprezradil, sľubuje však spotrebu na úrovni najlepších hybridov.

Nissan Note e-Power bude dostupný len v Japonsku, no nového pohonného ústrojenstva by sa v rámci iných modelov značky mali dočkať aj Európania.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 111
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 277
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 147
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 053
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 803
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 558
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 381
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 152
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 851
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 629

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autonómne autá a budúcnosť dopravy

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.