BERLÍN, BRATISLAVA. Na technickej kontrole má každé piate auto závažné nedostatky, najčastejšie robia problémy svetlá. Vyplýva to z nového reportu nemeckého zväzu technických kontrol (Verband der TÜV).
TÜV Report 2017 sumarizuje výsledky z takmer deviatich miliónov vozidiel z technických kontrol v druhom polroku 2015 a prvom polroku 2016. Až dve tretiny vozidiel - 66,7 percenta - prídu na stanicu technickej kontroly bez nedostatkov, jedna pätina - 19,7 percenta - so závažnými nedostatkami, čo je mierny pokles oproti minuloročnému reportu.
13,5 percenta vozidiel má menšie nedostatky, 0,1 percenta musí byť vyradených z premávky v dôsledku nedostatočnej dopravnej bezpečnosti. Najčastejšou chybou sú poruchy osvetlenia, hoci ich podiel klesá - pravdepodobne vďaka modernejším xenónovým a LED svetlám.
Hviezdy žiaria aj po rokoch
„Neustále narastajúce požiadavky v oblasti bezpečnosti podčiarkujú význam technickej kontroly pre celkovú bezpečnosť premávky“, hovorí Patrick Fruth, hovorca TÜV SÜD, najväčšieho poskytovateľ hlavných technických kontrol. „Priebežné opravy a kontroly v autoservisoch k tomu nemalou mierou prispievajú,“ poznamenal.
Neprekvapuje, že najmenej poruchové autá sú tie od prémiových nemeckých značiek - pri nich je väčší predpoklad, že sa o ne majitelia budú lepšie starať, budú s nimi zaobchádzať šetrnejšie a najazdia menej kilometrov. Zlatú plaketu TÜV Reportu získali v tomto roku Mercedes-Benz GLK a Porsche 911, ktoré zaznamenali len 2,1 percenta závažných nedostatkov. Pri Porsche 911 zaváži veľmi nízky priemerný počet najazdených kilometrov.
V jednotlivých segmentoch sú najmenej poruchovými autami Mazda 2, Mercedes-Benz triedy A, Mercedes-Benz triedy C, Mercedes-Benz triedy B a Mercedes-Benz GLK. Najväčší počet nedostatkov medzi dvoj- až trojročnými automobilmi našli na technických kontrolách na Chevrolete Captiva, Kii Sorrento a Kii Sportage.
Kto chce spoľahlivé auto, má len jednu možnosť
Rebríčky tohtoročného TÜV Reportu uvádzame na konci článku. Za modelom auta je uvedené percento zistených porúch pri technickej kontrole a priemerný nájazd kilometrov (v tisícoch) pri návšteve STK.
Ak z hodnotenia niečo vyplýva, je to starý známy fakt, že auto, ku ktorému sa majiteľ správa šetrne a dopraje mu potrebnú údržbu vydrží dlhšie bez porúch.
Kto však chce skutočne spoľahlivé auto, musí si kúpiť Porsche 911.




