Po verziách kupé a sportback, ktoré sme spoznali v priebehu tohto roka, prichádza nová generácia Audi A5 aj ako kabriolet. Premiéru si odkrúti čoskoro na autosalóne v Los Angeles a do predajní zamieri v marci budúceho roka.
Dizajnom kabriolet nadväzuje na ostatných členov modelového radu, samozrejme rešpektujúc osobitosti otvorenej karosérie. V porovnaní s predchodcom je novinka o 47 mm dlhšia, dostávame sa teda na číslo 4673 mm.
Model sa zároveň pýši o 40 % vyššou torznou tuhosťou a hmotnosťou nižšou o 40 kg. Verzia A5 Cabriolet 2.0 TDI s predným pohonom tak váži len 1690 kg.
Látková strecha má ponúknuť efektívnejšiu zvukovú izoláciu a automatické ovládanie jedným tlačidlom. Otvárať a zatvárať sa dá pri rýchlosti do 50 km/h, pričom celý proces trvá 15 s, resp. 18 s. Pri zatvorenej streche má batožinový priestor objem 380 litrov.

Päťprvkové zavesenie na prednej náprave bolo modernizované, na zadnej nahradilo lichobežníkový typ. Vlastnosti podvozku ešte môžu vylepšiť príplatkové adaptívne tlmiče reagujúce na pokyny zo systému Audi drive select, ktorý je štandardným vybavením.
Pri vstupe na nemecký trh bude A5 Cabriolet dostupný s troma turbomotormi. Ponuku dvojlitrových jednotiek tvorí benzínový agregát TFSI s výkonom 185 kW a diesel produkujúci 140 kW. Treťou možnosťou je naftový šesťvalec 3.0 TDI s výkonom 160 kW.
Paletu pohonných jednotiek neskôr doplní 2.0 TFSI/140 kW a 3.0 TDI/210 kW. Oproti predchodcovi prinášajú agregáty nárast výkonu v priemere o 17 percent pri súčasnom znížení spotreby o 22 percent.

Výkon je štandardne prenášaný na predné kolesá, o čo sa postará buď 6-stupňová manuálna, 7-stupňová dvojspojková alebo 8-stupňová automatická prevodovka. Príplatkový pohon všetkých kolies je štandardom pri verzii 3.0 TDI/210 kW.
Osobitnú kategóriu predstavuje športovejšie ladené Audi S5 Cabriolet vybavený prepĺňaným šesťvalcom 3.0 TFSI s výkonom 260 kW. V porovnaní s predchodcom to znamená zlepšenie o 15 kW.

Vozidlo zrýchli z nuly na 100 km/h za 5,1 s a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Silu na všetky kolesá posiela 8-stupňová prevodovka tiptronic.
V kabíne sľubuje Audi o niečo viac priestoru a to najmä vďaka rázvoru dlhšiemu o 14 mm (2765 mm) a kompaktnejším sedadlám. Alternatívou k analógovému prístrojovému štítu je digitálny, známy ako Audi virtual cockpit s 12,3-palcovým TFT displejom.

V základnej výbave má kabriolet multimediálny systém MMI radio plus so 7-palcovou obrazovkou, ktorý za príplatok nahradí systém s navigáciou a 8,3-palcovým displejom. Naopak už v štandardnej výbave kabriolet ponúka v predných bezpečnostných pásoch zabudované mikrofóny zlepšujúce komunikáciu aj pri otvorenej streche.
Novinka zatiaľ pozná len nemecké cenovky. Audi na domácom trhu pýta za model A5 Cabriolet minimálne 49 350 eur, cena vrcholnej verzie S5 štartuje na sume 67 800 eur.