BRATISLAVA. Slovenská posádka tímu L Racing Vlastimil Majerčák a Michaela Vejačková na Forde Fiesta R5 EVO získala titul šampiónov FIA zóny strednej Európy (FIA CEZ) v rely.
Ich prvenstvo v triede R5 potvrdili záverečné preteky v Slovinsku, ktoré síce vynechali, ale bodový náskok im stačil na absolútny triumf. Z celkovo 12 položiek seriálu absolvovali 7 a okrem rôznych bodovaných umiestnení zaznamenali 3 víťazstvá v slovinských Železnikoch, v Košiciach a v chorvátskom Poreči.

So 79 bodmi ovládli poradie pred celkovo druhým Grzegorzom Grzybom s náskokom 30,5 bodu. Tretí skončil skúsený maďarský pretekár Antal Kovács.
"Tento rok sme stavili na posádku Majerčák, Vejačková a nové moderné auto Ford Fiesta R5 EVO. Vlasto s Miškou sa s novou technikou postupne zoznamovali a využili každú príležitosť posadiť sa do tohto auta, aby získali čo najviac skúseností. Ich snaha sa vyplatila a hneď v prvej sezóne získali niekoľko cenných víťazstiev, ako aj titul FIA CEZ. Vďaka patrí nielen im, ale, samozrejme našim mechanikom, reklamným partnerom a v neposlednom rade fanúšikom," konštatoval v tlačovej správe manažér L Racing Ján Lipták.
Majerčák s Vejačkovou sa zapísali do historického zoznamu celkových víťazov, medzi ktorými nechýbajú mená ako Václav Pech ml., Raimund Baumschlager či Kajetan Kajetanowicz.
"Sezónu sme začali v maďarskom Egri, kde sme však pre školácku chybu súťaž nedokončili. Nasledoval rakúsky Wechselland s neuveritľenými 123 kilometrami rýchlostných skúšok v druhý súťažný deň. Tam nás prekvapil asfalt s takmer nulovou abrazívnosťou, kde niektoré posádky dokončili oba súťažné dni na jedinom súbore pneumatík.
V jednej zákrute som dal ´hodiny´ a pri cúvaní došlo k poruche na prevodovke. Napriek veľkej časovej strate a štarte pod superrally sme skončili v bodoch na 3. mieste v zóne. V Hustopečiach, ktoré sme poznali z minulého roku, sme získali 6 dôležitých bodov. Dostali sme sa tak späť do hry o dobré konečné umiestnenie.

V Železnikoch sme vyhrali, no keďže neštartovalo dostatok vozidiel v triede, dostali sme polovičné body. Dotiahli sme sa však na vedúceho Grzyba. V maďarskom Stoličnom Belehrade sme získali ďalšie body. Tu sme pre zmenu objavili nesmierne rýchle trate, s priemernou rýchlosťou až okolo 140 km/h.
Potom došlo ku kolízii termínov, preto sme vynechali poľský Rzeszów, kde zabodoval opäť Grzyb. Taliansku súťaž sme vynechali pre veľkú európsku ´Barumku´. V Košiciach Grzyb nebodoval a my sme víťazstvom získali plný počet bodov. Stáli sme pred rozhodnutím, ako dokončiť sezónu.
Rozhodli sme sa zaútočiť už len na jednej súťaži zo zostávajúcich troch. Mohli nás ešte preskočiť, to sa však nestalo. Vyhrali sme napokon ešte v Chorvátsku. Čaká nás slávnostné odovzdávanie cien, ktoré sa uskutoční tentoraz v Bratislave," priblížil Vlastimil Majerčák a pridal poďakovanie pre všetkých, ktorí sa o úspech zaslúžili.