SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Pri malých nehodách stačí formulár

Za ťukancami je zvyčajne nepozornosť za volantom, telefonovanie počas jazdy a písanie SMS správ

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Pixabay CC)

Pokrivené blatníky, rozbité svetlá a žiadne zranenia. Ak je škoda pri kolízii na ceste do 3990 eur, netreba nevyhnutne volať políciu. Vodiči si ju môžu vyriešiť medzi sebou. Potrebujú na to Správu o nehode.

Hoci odporúčanie voziť formulár Správy o nehode v aute platí už šesť rokov, mnohí vodiči ho stále ignorujú. Dostať sa k nemu nie je problém: niektoré poisťovne ho dodávajú klientom spolu s predpisom poistného, dá sa stiahnuť aj z internetu.

Najdôležitejšie informácie

  • toto tlačivo sa môže v poisťovniach volať rôzne, napríklad Záznam o dopravnej nehode,
  • tlačivo môže mať rôzne farby na označenie vozidla A a B (žltá, zelená, modrá, fialová, ružová a pod.), inak je však identické vo všetkých poisťovniach,
  • slúži na dokumentáciu priebehu nehody s cieľom rýchlejšieho vybavenia náhrady škody,
  • tlačivo dostane klient pri uzatvorení poistnej zmluvy, môže si ho vyžiadať v poisťovni alebo stiahnuť z internetu,
  • ide o takzvaný európsky formulár, vo všetkých európskych krajinách má rovnakú štruktúru,
  • ak máte originálne tlačivo od poisťovne, píšte čitateľne a pri písaní trochu pritlačte, tlačivo je samoprepisovacie, čiže pri vypĺňaní vrchného hárku sa súčasne vypĺňajú aj jeho kópie,
  • ak tlačivo samoprepisovacie nie je, po vypísaní ho, napríklad v poisťovni, odfotíte, l ak vám formulár nepostačuje na vyplnenie všetkých údajov, zvyšné napíšte na osobitný papier,
  • po podpise a oddelení listov už nie je možné údaje meniť.

Za ťukancami je obyčajne telefonovanie počas jazdy či písanie SMS správ. „Obyčajne ide o poistné udalosti súvisiace s nedaním prednosti v jazde a nedodržaním bezpečnej vzdialenosti za idúcim vozidlom,“ spresnil Peter Fafalák z poisťovne Union.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pri malých nehodách stačí formulár

V minulosti si vodiči v takýchto prípadoch vymenili len základné informácie bez toho, aby podpísali vyhlásenie o priebehu nehody. Vinník potom mohol spochybňovať tvrdenie druhej strany.

Správa o nehode má zabrániť obštrukciám a zabezpečiť jednoduchší prístup poškodených k náhrade škody. Dôležité je správne ju vyplniť.

„Najčastejšou chybou, ktorej sa vodiči (pri menších nehodách) dopúšťajú, je, že tento formulár pri sebe nemajú, takže ho nevyplnia,“ uviedla Helena Kanderková z poisťovne Allianz SP.

Bez asistencie polície sa môžu riešiť menšie kolízie, pri ktorých sa nikto nezranil a škoda na majetku nepresiahla 3990 eur. Ďalším kritériom je, že nebol ani jeden z vodičov pod vplyvom alkoholu.

Malo by ísť o nehodu, pri ktorej nebol poškodený ani majetok tretej osoby alebo verejnoprospešné zariadenie, ako sú napríklad dopravné značky.

SkryťVypnúť reklamu

Správa len v prípade dohody

Dôležitou podmienkou je, že sa vodiči zhodnú, ktorý z nich nehodu zapríčinil, čo treba do správy aj zapísať a potvrdiť podpisom. „Ak sa vodiči nedohodnú na vinníkovi nehody, treba privolať políciu,“ spresnila Kanderková.

To isté platí aj vtedy, ak neviete odhadnúť výšku škody. Ak sa zrazili tri autá, je dôležité určiť najprv vinníka. S ním potom vyplní správu každý poškodený zvlášť. Poškodený vodič by si mal vždy ustriehnuť, aby Správa o nehode obsahovala jasný opis udalosti a označenie vinníka.

„To je pre rýchlu likvidáciu škody v poisťovni kľúčové, veľa vodičov to však podceňuje,“ povedal Radoslav Benč z Onlia poisťovne. častou chybou sú podľa hovorcu Unionu chýbajúce podpisy účastníkov nehody.

Častou chybou sú podľa hovorcu Unionu chýbajúce podpisy účastníkov nehody.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4RB3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4RB3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 868
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 336
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 441
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 108
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 769
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 814
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 413
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 389
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 549
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 529
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1