Lexus oznámil ceny modelu IS, zvýhodní hybrid

Hybridná verzia modernizovaného Lexusu IS je jeho najlacnejšou alternatívou.

Tento konkrétny kus dovezený do Bratislavy bol vystavený aj na autosalóne v Paríži.(Zdroj: Michal Švančara)

Lexus IS je historicky prvým vozidlom značky, navrhnutým špeciálne pre európsky trh. Od roku 1999 sa ho predalo viac ako milión kusov.

Aktuálna tretia generácia sa vyznačuje ponukou hybridných pohonných jednotiek. V Európe je hybridná verzia IS 300h jednoznačne najobľúbenejšia. Na celkovom európskom predaji modelu od roku 2013 má až 90 percentný podiel.

Modernizovaná verzia modelu IS má už svoju premiéru za sebou. V Európe bol prvýkrát vystavený ešte počas autosalónu v Paríži. Teraz priviezla japonská značka jeden z predsériových kusov na Slovensko a pri tejto príležitosti zverejnila aj jeho slovenské ceny.

Facelift sa dotkol vonkajšieho dizajnu iba minimálne, podľa automobilky sa totiž vzhľad auta tešil obľube zákazníkov. IS tak dostalo nové svetlomety, veľké prívody vzduchu v prednom nárazíku a miernym redizajnom prešla aj charakteristická predná maska Lexusu.

Vo vnútri narástla obrazovka multimediálneho systému na 10,25 palca. Novinkou je aj tlačidlo “Enter“, ktoré uľahčuje ovládanie systému. Mierne úpravy podstúpili aj tachometer a otáčkomer.

Z hľadiska motorizácie sa nič podstatné nezmenilo. V ponuke ostáva turbom prepĺňaný benzínový motor 200t s objemom 2,0l. Alternatívou je hybridná pohonná jednotka 300h, kombinujúca štvorvalec s objemom 2,5 l a elektromotor.

Zaujímavá je hlavne cenová politika Lexusu. Na Slovensku bude totiž ponúkaná zvýhodnená verzia IS 300h vo výbave executive a Executive Plus Safety.

Zníženie cien o bonus 5500 eur robí v tomto prípade z hybridu lacnejšie auto v porovnaní s verziou 200t. Takáto úprava cien zároveň “zabíja“ základnú verziu Entry, ktorá je drahšia ako zvýhodnená ponuka Executive. Toto nie je prvý prípad, kedy japonská automobilka takto zvýhodňuje hybrid. V minulosti sa tak stalo napríklad v prípade modelu GS.

Cenník – štandardné ceny

Verzia

IS 200t (eur)

IS 300h (eur)

Entry

35 700

36 350

Executive

39 700

41 100

F Sport

42 300

44 800

Luxury

50 000

51 400

Cenník verzie Executive s bonusom

Verzia

Štandardná cena

Zvýhodnenie

Akciová Cena

IS 300h Executive

41 100 eur

5 500 eur

35 600 eur

IS 300h Executive Plus Safety

48 200 eur

5 500 eur

42 700 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 017
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 490
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 788
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 479
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 241
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 994
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 677
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 285

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.