SME

Touareg v Guinessovej knihe rekordov

Rainer Zietlow, tridsaťpäťročný špecialista na extrémne automobilové podujatia prišiel s nápadom vyjsť s autom na vrchol najvyššie položenej sopky sveta v Chile až do nadmorskej výšky 6080 mnm. Na dosiahnutie rekordu si Zietlow vybral Volkswagen Toua

Rainer Zietlow, tridsaťpäťročný špecialista na extrémne automobilové podujatia prišiel s nápadom vyjsť s autom na vrchol najvyššie položenej sopky sveta v Chile až do nadmorskej výšky 6080 mnm. Na dosiahnutie rekordu si Zietlow vybral Volkswagen Touareg a skúsený osemčlenný tím. Za volantom vozidla Volkswagen Touareg sedel niekoľkonásobný európsky Truck – Trail – majster Ronald Bormann. Pri výbere trasy pomáhal inštitút pre kartografiu Technickej Univerzity v Drážďanoch, ktorý počas niekoľkotýždňovej práce nanovo preskúmaval kopcovitú oblasť plánovanej trasy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Expedícia prešla najskôr púšť Atacama, najsuchšiu oblasť sveta, prišla do základného tábora umiestneného nad slaným jazerom Laguna Santa Rosa vo výške 4 400 m n.m. Odtiaľto viedla cesta 80% stúpaním cez štrkové, okruhliakové, snehové polia a mäkký sopečný piesok. Postupne sa Team Touareg prebojovával kamenistou krajinou Ochos del Salado v Chile až k najvyššie položenej sopke zeme. Kvôli nízkej koncentrácii kyslíka bola posádka od 5000m n.m. pod drobnohľadom lekára Dr. Rainald Fischera zásobovaná kyslíkom. Týmto spôsobom pomáhal predseda spoločnosti pre horskú a výškovú medicínu predchádzať „výškovej chorobe“. V cieli cesty výškometre a prístroje na určenie polohy ukazovali 6080 mnm. Je to najvyšší bod Zeme, ktorý ešte pripúšťa vozidlu bezpečný návrat. Napokon to uznali aj zapisovatelia Guinessovej knihy rekordov a oficiálne potvrdili rekord. Úspešná expedícia sa na svojom turné po Európe nedávno zastavila aj v Bratislave, aby navštívila závod, v ktorom bolo vyrobené rekordné vozidlo.

SkryťVypnúť reklamu


Pre jazdu v sťažených podmienkach bol Tuareg 3,2 V6 doplnený o elektricky ovládané ťažné zariadenie s nosnosťou 3,5 tony, 8 milimetrovú ochranu podvozku z hliníka, strešný nosič z hliníka, uzávierku diferenciálu zadnej nápravy, odopínateľné stabilizátory a reťaze na zasnežené úseky.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 535
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 210
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 915
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 952
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 869
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 810
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 465
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 430
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 684
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 694
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 884
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 562
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 396
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 190
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu