SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Pozrite si modernizovaný Golf, dostane nový motor

Novinkou je ovládanie multimediálneho systému gestami, aj schopnosť jazdiť do 60 km/h autonómne.

(Zdroj: Volkswagen)

Súčasná generácia Golfu je už pár rokov na trhu, a tak bolo na čase, aby ho Volkswagen modernizoval. Netreba pripomínať, že Golf je historicky jeden z najúspešnejších modelov značky. Facelift nepriniesol len drobné zmeny v detailoch dizajnu. Inovácia priniesla hlavne novinky v oblasti technológií, ale aj motorov.

Pri pohľade zvonku si možno všimnúť niekoľko zmien. Chrómové lišty v prednej časti sú natiahnuté viac do strán. Xenónové svetlá boli nahradené LED svetlami. Modifikáciou prešli aj nasávacie otvory v spodnej časti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na prvý pohľad už nie je viditeľný ani radar, ktorý sa presunul zo spodnej časti a teraz je dobre skrytý za logom automobilky. Vzadu dostanú všetky verzie Golfu a Golfu Variant full LED svetlá, takže konvenčnú žiarovku tu už nenájdeme.

Hlavnou zmenou však majú byť technológie. Množstvo asistenčných systémov už nemá v dnešnej dobe zmysel vymenovávať. Po prvýkrát sa ale v kompaktnej triede objavia funkcie, potrebné pre autonómne šoférovanie. Zlúčením schopností viacerých asistenčných systémov získal Golf schopnosť samostatne brzdiť, pridávať a točiť volantom do rýchlosti 60 km/h. Táto funkcia je využiteľná najmä pri jazde v dopravnej zápche.

Dôležité technické zmeny sa udiali v interiéri. Klasické “budíky“ pred vodičom nahradil nový 12,3 palcový Active Info Display. Rovnaké riešenie poznáme napríklad z modelu Passat. Na stredovom paneli našiel svoje miesto 9,3 palcový displej, slúžiaci na ovládanie infotainmentu Discover Pro. Reaguje nielen na dotyky, ale aj na gestá.

Podobné vymoženosti môžeme nájsť napríklad v BMW radu 7. Konvenčné tlačidlá z Golfu takmer vymizli. Najmä, pokiaľ hovoríme o dotykovom displeji a jeho okolí, kde ich nahradili dotykové plochy. Šofér si môže na displeji nastaviť vlastnú domovskú obrazovku podľa svojho želania.

Volkswagen pri modernizácii nezabudol ani na techniku pod kapotou. Tu našiel svoje miesto nový benzínový štvorvalec 1,5 TSI Evo s výkonom 110 kW a technológiou vypínania valcov (dvojica valcov sa vypne pri nižších nárokoch na výkon).

Čoskoro ho nemecká automobilka uvedie aj v slabšej BlueMotion verzii s výkonom 96 kW, rovnako s technológiou vypínania valcov. Verzia BlueMotion získa navyše schopnosť plachtenia. Tá umožňuje motor počas jazdy dočasne úplne vypnúť, a tak šetriť palivo. Volkswagen si od vypínania valcov a plachtenia sľubuje o liter nižšiu spotrebu v reálnej premávke (nielen na papieri).

Športová verzia s označením GTI získa vyšší výkon (169 kW), rovnako aj GTI Performance (180 kW). Šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku postupne vytlačí z ponuky jej sedemstupňová verzia.

S predajom nového Golfu sa začne už v decembri. Jeho základná cena by sa vo všeobecnosti nemala meniť, napriek vyššej výbave. Na oficiálne slovenské ceny a potvrdenie tejto informácie si však musíme počkať.

Načítavám video...

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 926
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 159
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 939
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 658
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 273
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 864
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 844
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 272
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 801
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 753

Téma: Volkswagen Golf


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR