SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Pozrite si modernizovaný Golf, dostane nový motor

Novinkou je ovládanie multimediálneho systému gestami, aj schopnosť jazdiť do 60 km/h autonómne.

(Zdroj: Volkswagen)

Súčasná generácia Golfu je už pár rokov na trhu, a tak bolo na čase, aby ho Volkswagen modernizoval. Netreba pripomínať, že Golf je historicky jeden z najúspešnejších modelov značky. Facelift nepriniesol len drobné zmeny v detailoch dizajnu. Inovácia priniesla hlavne novinky v oblasti technológií, ale aj motorov.

Pri pohľade zvonku si možno všimnúť niekoľko zmien. Chrómové lišty v prednej časti sú natiahnuté viac do strán. Xenónové svetlá boli nahradené LED svetlami. Modifikáciou prešli aj nasávacie otvory v spodnej časti.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Na prvý pohľad už nie je viditeľný ani radar, ktorý sa presunul zo spodnej časti a teraz je dobre skrytý za logom automobilky. Vzadu dostanú všetky verzie Golfu a Golfu Variant full LED svetlá, takže konvenčnú žiarovku tu už nenájdeme.

Hlavnou zmenou však majú byť technológie. Množstvo asistenčných systémov už nemá v dnešnej dobe zmysel vymenovávať. Po prvýkrát sa ale v kompaktnej triede objavia funkcie, potrebné pre autonómne šoférovanie. Zlúčením schopností viacerých asistenčných systémov získal Golf schopnosť samostatne brzdiť, pridávať a točiť volantom do rýchlosti 60 km/h. Táto funkcia je využiteľná najmä pri jazde v dopravnej zápche.

Dôležité technické zmeny sa udiali v interiéri. Klasické “budíky“ pred vodičom nahradil nový 12,3 palcový Active Info Display. Rovnaké riešenie poznáme napríklad z modelu Passat. Na stredovom paneli našiel svoje miesto 9,3 palcový displej, slúžiaci na ovládanie infotainmentu Discover Pro. Reaguje nielen na dotyky, ale aj na gestá.

Skryť Vypnúť reklamu

Podobné vymoženosti môžeme nájsť napríklad v BMW radu 7. Konvenčné tlačidlá z Golfu takmer vymizli. Najmä, pokiaľ hovoríme o dotykovom displeji a jeho okolí, kde ich nahradili dotykové plochy. Šofér si môže na displeji nastaviť vlastnú domovskú obrazovku podľa svojho želania.

Volkswagen pri modernizácii nezabudol ani na techniku pod kapotou. Tu našiel svoje miesto nový benzínový štvorvalec 1,5 TSI Evo s výkonom 110 kW a technológiou vypínania valcov (dvojica valcov sa vypne pri nižších nárokoch na výkon).

Čoskoro ho nemecká automobilka uvedie aj v slabšej BlueMotion verzii s výkonom 96 kW, rovnako s technológiou vypínania valcov. Verzia BlueMotion získa navyše schopnosť plachtenia. Tá umožňuje motor počas jazdy dočasne úplne vypnúť, a tak šetriť palivo. Volkswagen si od vypínania valcov a plachtenia sľubuje o liter nižšiu spotrebu v reálnej premávke (nielen na papieri).

Skryť Vypnúť reklamu

Športová verzia s označením GTI získa vyšší výkon (169 kW), rovnako aj GTI Performance (180 kW). Šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku postupne vytlačí z ponuky jej sedemstupňová verzia.

S predajom nového Golfu sa začne už v decembri. Jeho základná cena by sa vo všeobecnosti nemala meniť, napriek vyššej výbave. Na oficiálne slovenské ceny a potvrdenie tejto informácie si však musíme počkať.

Načítavam video...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 854
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 655
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 830
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 088
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 701
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 503
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 599
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 524
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 394
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 342
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Volkswagen Golf
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

20 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

2 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

2 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

20 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan