Pozrite si modernizovaný Golf, dostane nový motor

Novinkou je ovládanie multimediálneho systému gestami, aj schopnosť jazdiť do 60 km/h autonómne.

(Zdroj: Volkswagen)

Súčasná generácia Golfu je už pár rokov na trhu, a tak bolo na čase, aby ho Volkswagen modernizoval. Netreba pripomínať, že Golf je historicky jeden z najúspešnejších modelov značky. Facelift nepriniesol len drobné zmeny v detailoch dizajnu. Inovácia priniesla hlavne novinky v oblasti technológií, ale aj motorov.

Pri pohľade zvonku si možno všimnúť niekoľko zmien. Chrómové lišty v prednej časti sú natiahnuté viac do strán. Xenónové svetlá boli nahradené LED svetlami. Modifikáciou prešli aj nasávacie otvory v spodnej časti.

Na prvý pohľad už nie je viditeľný ani radar, ktorý sa presunul zo spodnej časti a teraz je dobre skrytý za logom automobilky. Vzadu dostanú všetky verzie Golfu a Golfu Variant full LED svetlá, takže konvenčnú žiarovku tu už nenájdeme.

Hlavnou zmenou však majú byť technológie. Množstvo asistenčných systémov už nemá v dnešnej dobe zmysel vymenovávať. Po prvýkrát sa ale v kompaktnej triede objavia funkcie, potrebné pre autonómne šoférovanie. Zlúčením schopností viacerých asistenčných systémov získal Golf schopnosť samostatne brzdiť, pridávať a točiť volantom do rýchlosti 60 km/h. Táto funkcia je využiteľná najmä pri jazde v dopravnej zápche.

Dôležité technické zmeny sa udiali v interiéri. Klasické “budíky“ pred vodičom nahradil nový 12,3 palcový Active Info Display. Rovnaké riešenie poznáme napríklad z modelu Passat. Na stredovom paneli našiel svoje miesto 9,3 palcový displej, slúžiaci na ovládanie infotainmentu Discover Pro. Reaguje nielen na dotyky, ale aj na gestá.

Podobné vymoženosti môžeme nájsť napríklad v BMW radu 7. Konvenčné tlačidlá z Golfu takmer vymizli. Najmä, pokiaľ hovoríme o dotykovom displeji a jeho okolí, kde ich nahradili dotykové plochy. Šofér si môže na displeji nastaviť vlastnú domovskú obrazovku podľa svojho želania.

Volkswagen pri modernizácii nezabudol ani na techniku pod kapotou. Tu našiel svoje miesto nový benzínový štvorvalec 1,5 TSI Evo s výkonom 110 kW a technológiou vypínania valcov (dvojica valcov sa vypne pri nižších nárokoch na výkon).

Čoskoro ho nemecká automobilka uvedie aj v slabšej BlueMotion verzii s výkonom 96 kW, rovnako s technológiou vypínania valcov. Verzia BlueMotion získa navyše schopnosť plachtenia. Tá umožňuje motor počas jazdy dočasne úplne vypnúť, a tak šetriť palivo. Volkswagen si od vypínania valcov a plachtenia sľubuje o liter nižšiu spotrebu v reálnej premávke (nielen na papieri).

Športová verzia s označením GTI získa vyšší výkon (169 kW), rovnako aj GTI Performance (180 kW). Šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku postupne vytlačí z ponuky jej sedemstupňová verzia.

S predajom nového Golfu sa začne už v decembri. Jeho základná cena by sa vo všeobecnosti nemala meniť, napriek vyššej výbave. Na oficiálne slovenské ceny a potvrdenie tejto informácie si však musíme počkať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Za úspechom spoločnosti SPINEA vo svete stojí slovenský vynález
  2. Naučme sa správne dochucovať ryby
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Za úspechom spoločnosti SPINEA vo svete stojí slovenský vynález
  2. Vernosť k značke na Slovensku u jazdeniek nefrčí
  3. Naučme sa správne dochucovať ryby
  4. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  5. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  6. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  7. Od septembra opäť po starom
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  9. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  10. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 747
  2. Od septembra opäť po starom 6 439
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 911
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 777
  5. Naučme sa správne dochucovať ryby 1 814
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 681
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 567
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 294
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 161
  10. Leto nekončí! 1 015

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Polis: SNS po kríze výrazne stratila

SNS by získala menej percent, než bol jej volebný výsledok v roku 2016. Politológ za tým vidí správanie jej predsedu Andreja Danka.

KOMENTÁRE

Kotleba straší, no báť sa treba niečoho iného

V prieskumoch získala ĽSNS aj v minulosti štrnásť percent.

DOMOV

Ministri z Mosta o kríze: Je otázne, čí má zmysel takto pokračovať

Bernaťák hovorí, že predsedníctvo stojí za Dankom.

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka. Mal byť hotový, bude meškať roky

Úsek plánujú dokončiť až v roku 2021.

Neprehliadnite tiež

Audi prichádza so zvláštnym novým značením modelov

Podľa čísla rozoznáte výkon modelu rovnako pri elektrických, hybridných, aj tradičných spaľovacích motoroch.

Škoda predstaví vo Frankfurte nový elektromobil

Oproti prvému konceptu sa zmenil dizajn predného nárazníka.

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.