Pozrite si modernizovaný Golf, dostane nový motor

Novinkou je ovládanie multimediálneho systému gestami, aj schopnosť jazdiť do 60 km/h autonómne.

(Zdroj: Volkswagen)

Súčasná generácia Golfu je už pár rokov na trhu, a tak bolo na čase, aby ho Volkswagen modernizoval. Netreba pripomínať, že Golf je historicky jeden z najúspešnejších modelov značky. Facelift nepriniesol len drobné zmeny v detailoch dizajnu. Inovácia priniesla hlavne novinky v oblasti technológií, ale aj motorov.

Pri pohľade zvonku si možno všimnúť niekoľko zmien. Chrómové lišty v prednej časti sú natiahnuté viac do strán. Xenónové svetlá boli nahradené LED svetlami. Modifikáciou prešli aj nasávacie otvory v spodnej časti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na prvý pohľad už nie je viditeľný ani radar, ktorý sa presunul zo spodnej časti a teraz je dobre skrytý za logom automobilky. Vzadu dostanú všetky verzie Golfu a Golfu Variant full LED svetlá, takže konvenčnú žiarovku tu už nenájdeme.

Hlavnou zmenou však majú byť technológie. Množstvo asistenčných systémov už nemá v dnešnej dobe zmysel vymenovávať. Po prvýkrát sa ale v kompaktnej triede objavia funkcie, potrebné pre autonómne šoférovanie. Zlúčením schopností viacerých asistenčných systémov získal Golf schopnosť samostatne brzdiť, pridávať a točiť volantom do rýchlosti 60 km/h. Táto funkcia je využiteľná najmä pri jazde v dopravnej zápche.

Dôležité technické zmeny sa udiali v interiéri. Klasické “budíky“ pred vodičom nahradil nový 12,3 palcový Active Info Display. Rovnaké riešenie poznáme napríklad z modelu Passat. Na stredovom paneli našiel svoje miesto 9,3 palcový displej, slúžiaci na ovládanie infotainmentu Discover Pro. Reaguje nielen na dotyky, ale aj na gestá.

Podobné vymoženosti môžeme nájsť napríklad v BMW radu 7. Konvenčné tlačidlá z Golfu takmer vymizli. Najmä, pokiaľ hovoríme o dotykovom displeji a jeho okolí, kde ich nahradili dotykové plochy. Šofér si môže na displeji nastaviť vlastnú domovskú obrazovku podľa svojho želania.

Volkswagen pri modernizácii nezabudol ani na techniku pod kapotou. Tu našiel svoje miesto nový benzínový štvorvalec 1,5 TSI Evo s výkonom 110 kW a technológiou vypínania valcov (dvojica valcov sa vypne pri nižších nárokoch na výkon).

Čoskoro ho nemecká automobilka uvedie aj v slabšej BlueMotion verzii s výkonom 96 kW, rovnako s technológiou vypínania valcov. Verzia BlueMotion získa navyše schopnosť plachtenia. Tá umožňuje motor počas jazdy dočasne úplne vypnúť, a tak šetriť palivo. Volkswagen si od vypínania valcov a plachtenia sľubuje o liter nižšiu spotrebu v reálnej premávke (nielen na papieri).

Športová verzia s označením GTI získa vyšší výkon (169 kW), rovnako aj GTI Performance (180 kW). Šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku postupne vytlačí z ponuky jej sedemstupňová verzia.

S predajom nového Golfu sa začne už v decembri. Jeho základná cena by sa vo všeobecnosti nemala meniť, napriek vyššej výbave. Na oficiálne slovenské ceny a potvrdenie tejto informácie si však musíme počkať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. HubHub spája sily s Neulogy
  2. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  3. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  4. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  5. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  7. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  8. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  9. Noc architektúry 2018
  10. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 237
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 20 358
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 11 885
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 833
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 6 433
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 392
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 016
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 562
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 114
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 969

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Tragédiou Slovenska sú politici ako Danko. Ukazuje sa to aj pri zákone o drogách

Odbornosť je dôležitejšia než ideológia.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.