Test: Komfort Citroenu C3 by mu mohli závidieť luxusné autá

Francúzi chcú novou generáciou modelu C3 a jej technológiami zapôsobiť na mladú generaciu.

(Zdroj: Michal Švančara)

S Citroenom C3 sme sa prvýkrát zoznámili počas leta. Nasvietený pod svetlami reflektorov a posadený na pódiu vyzeral mohutne. Jeho nafúknuté blatníky, nárazník a oblé tvary budia dojem robustného auta, ale za denného svetla sa javí predsa len o niečo menší.

Dvojfarebná kombinácia s modrou metalízou Cobalt a bielou strechou aj zrkadlami navodzuje dojem štýlového auta a ľahko si ho možno pomýliť s malou predraženou “imidžovkou“.

Po sadnutí do vozidla nás tento pocit prešiel. Vo vnútri sa striedajú lacnejšie materiály (na dverách) s hodnotnejšími. Ako celok to však pôsobí dobre aj vďaka kvalitnému spracovaniu.

Interiér nového auta je príkladne tichý a ani pri prejazde nerovností sme nezaznamenali žiadne vŕzganie, či iné nepríjemné zvuky.Vyhovoval nám posed za volantom aj sedačky, požičané z modelu Cactus. Tie by však mal každý vyskúšať na svojej koži, pretože sa v súvislosti s nimi stretávame s celým spektrom názorov od negatívnych hodnotení až po vynikajúce.

Na diaľnici mu stačí 120 km/h

Po naštartovaní nás ešte nezabehnutý “surový“ benzínový motor nenechal na pochybách a bez zaváhania sme identifikovali typický prejav trojvalca. Na voľnobežných otáčkach sa vibrácie z neho prenášajú aj do kabíny.

Pri akcelerácii vo vyšších otáčkach ho zas prezradí typický trojvalcový zvuk. V meste robí výkon 60 kW z modelu C3 agilné auto. Prispôsobené je tomu aj krátke sprevodovanie päťstupňovej manuálnej prevodovky.

Na diaľnici sa motor už trochu trápi, čo sa prejavuje na zvýšenej spotrebe (6,9 l). Tak isto narastá aerodynamický hluk. Ako dobrý kompromis sa nám ukázala rýchlosť 120 km/h, vtedy klesla spotreba na 5,6 l a zároveň nás hluk nenútil zvýšiť hlasitosť rádia.

V tomto tempe sa s C3 cestuje na pomery menšieho auta naozaj komfortne. Plynulá predpisová jazda mimo diaľnice stlačila spotrebu na 4,6l.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RKG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RKG na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 036
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 540
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 603
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 872
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 092
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 951
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 846
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 704
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 300

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

PRIMÁR

Viac nočných môr a najmä zvuky. Ako snívajú nevidiaci

Čo sa sníva ľuďom, ktorí nikdy nevideli okolitý svet.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.