SME
reklama

Test: Komfort Citroenu C3 by mu mohli závidieť luxusné autá

Francúzi chcú novou generáciou modelu C3 a jej technológiami zapôsobiť na mladú generaciu.

(Zdroj: Michal Švančara)

S Citroenom C3 sme sa prvýkrát zoznámili počas leta. Nasvietený pod svetlami reflektorov a posadený na pódiu vyzeral mohutne. Jeho nafúknuté blatníky, nárazník a oblé tvary budia dojem robustného auta, ale za denného svetla sa javí predsa len o niečo menší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dvojfarebná kombinácia s modrou metalízou Cobalt a bielou strechou aj zrkadlami navodzuje dojem štýlového auta a ľahko si ho možno pomýliť s malou predraženou “imidžovkou“.

Po sadnutí do vozidla nás tento pocit prešiel. Vo vnútri sa striedajú lacnejšie materiály (na dverách) s hodnotnejšími. Ako celok to však pôsobí dobre aj vďaka kvalitnému spracovaniu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér nového auta je príkladne tichý a ani pri prejazde nerovností sme nezaznamenali žiadne vŕzganie, či iné nepríjemné zvuky.Vyhovoval nám posed za volantom aj sedačky, požičané z modelu Cactus. Tie by však mal každý vyskúšať na svojej koži, pretože sa v súvislosti s nimi stretávame s celým spektrom názorov od negatívnych hodnotení až po vynikajúce.

Na diaľnici mu stačí 120 km/h

Po naštartovaní nás ešte nezabehnutý “surový“ benzínový motor nenechal na pochybách a bez zaváhania sme identifikovali typický prejav trojvalca. Na voľnobežných otáčkach sa vibrácie z neho prenášajú aj do kabíny.

Pri akcelerácii vo vyšších otáčkach ho zas prezradí typický trojvalcový zvuk. V meste robí výkon 60 kW z modelu C3 agilné auto. Prispôsobené je tomu aj krátke sprevodovanie päťstupňovej manuálnej prevodovky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na diaľnici sa motor už trochu trápi, čo sa prejavuje na zvýšenej spotrebe (6,9 l). Tak isto narastá aerodynamický hluk. Ako dobrý kompromis sa nám ukázala rýchlosť 120 km/h, vtedy klesla spotreba na 5,6 l a zároveň nás hluk nenútil zvýšiť hlasitosť rádia.

V tomto tempe sa s C3 cestuje na pomery menšieho auta naozaj komfortne. Plynulá predpisová jazda mimo diaľnice stlačila spotrebu na 4,6l.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4RKG na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 633
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 585
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 775
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 091
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Slavomír Dzuričko: Vyskúšal som si Apple Vision Pro! Šialený headset za 4 tisíc dolárov
  2. Jozef Stasík: Ivana Korčoka podporujú len promedvedie strany. Môže nato doplatiť
  3. Ivan Mlynár: Ak Ficova čačka Peter Pelllegríni z billboardu sľubuje pokoj, tak sa naježia chlpy slepému analfabetovi.
  4. Lucia Nicholsonová: List prezidentskému kandidátovi Pellegrinimu
  5. Ivan Čáni: Nespĺňam kritériá na riaditeľa RTVS ...
  6. Julius Kravjar: Kandidáti
  7. Blanka Ulaherová: Iorana! (Prechádzky nielen po Patagónii – 4/4)
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 69. /
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 150
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 455
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 671
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 631
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 755
  6. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 11 161
  7. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 120
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 7 754
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu