Test: Komfort Citroenu C3 by mu mohli závidieť luxusné autá

Francúzi chcú novou generáciou modelu C3 a jej technológiami zapôsobiť na mladú generaciu.

(Zdroj: Michal Švančara)

S Citroenom C3 sme sa prvýkrát zoznámili počas leta. Nasvietený pod svetlami reflektorov a posadený na pódiu vyzeral mohutne. Jeho nafúknuté blatníky, nárazník a oblé tvary budia dojem robustného auta, ale za denného svetla sa javí predsa len o niečo menší.

Dvojfarebná kombinácia s modrou metalízou Cobalt a bielou strechou aj zrkadlami navodzuje dojem štýlového auta a ľahko si ho možno pomýliť s malou predraženou “imidžovkou“.

Po sadnutí do vozidla nás tento pocit prešiel. Vo vnútri sa striedajú lacnejšie materiály (na dverách) s hodnotnejšími. Ako celok to však pôsobí dobre aj vďaka kvalitnému spracovaniu.

Interiér nového auta je príkladne tichý a ani pri prejazde nerovností sme nezaznamenali žiadne vŕzganie, či iné nepríjemné zvuky.Vyhovoval nám posed za volantom aj sedačky, požičané z modelu Cactus. Tie by však mal každý vyskúšať na svojej koži, pretože sa v súvislosti s nimi stretávame s celým spektrom názorov od negatívnych hodnotení až po vynikajúce.

Na diaľnici mu stačí 120 km/h

Po naštartovaní nás ešte nezabehnutý “surový“ benzínový motor nenechal na pochybách a bez zaváhania sme identifikovali typický prejav trojvalca. Na voľnobežných otáčkach sa vibrácie z neho prenášajú aj do kabíny.

Pri akcelerácii vo vyšších otáčkach ho zas prezradí typický trojvalcový zvuk. V meste robí výkon 60 kW z modelu C3 agilné auto. Prispôsobené je tomu aj krátke sprevodovanie päťstupňovej manuálnej prevodovky.

Na diaľnici sa motor už trochu trápi, čo sa prejavuje na zvýšenej spotrebe (6,9 l). Tak isto narastá aerodynamický hluk. Ako dobrý kompromis sa nám ukázala rýchlosť 120 km/h, vtedy klesla spotreba na 5,6 l a zároveň nás hluk nenútil zvýšiť hlasitosť rádia.

V tomto tempe sa s C3 cestuje na pomery menšieho auta naozaj komfortne. Plynulá predpisová jazda mimo diaľnice stlačila spotrebu na 4,6l.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 25 362
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 657
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 573
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 563
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 233
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 077
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 953
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 853
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 810
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 770

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

SVET

Sochy ničia na Ukrajine aj v Poľsku, pokračujú Američania

V Amerike sa šíri ničenie sôch z čias občianskej vojny.

DOMOV

Danko: Toto sklamanie si v tichosti prežijem sám

Výber najlepších výrokov z takmer polhodinového prejavu Danka.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.