Budúcnosť VC Brazílie je vážne ohrozená

Nie len bez jazdca v štartovom poli, ale aj bez veľkej ceny - budúcnosť Brazílie vo formule 1 nevyzerá ružovo.

Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

SAO PAULO, BRATISLAVA. Nie len bez jazdca v štartovom poli, ale aj bez veľkej ceny - budúcnosť Brazílie vo formule 1 nevyzerá ružovo. Lewis Hamilton môže byť na dlhší čas posledným víťazom na Interlagose.

Organizátori majú síce podpísanú zmluvu do roku 2020, ale vážna ekonomická kríza ženie podujatie do červených čísel. Tento rok bol deficit na úrovni "iba" 4 miliónov amerických dolárov, ale o rok by sa mal vyšplhať na 10 miliónov USD. Chystá sa totiž odliv peňazí od kľúčových sponzorov. Spoluprácu nepredĺžili ropné spoločnosti Shell a Petrobras.

"Ak sa nám nepodarí priviesť partnerov späť, výpadok bude musieť uhradiť manažment F1. A to je niečo, čo Bernie Ecclestone nepočuje rád," uvedomuje si riaditeľ pretekov Tamas Rohonyi.

V stredu by o budúcnosti F1 na Interlagose mali rokovať organizátori so zástupcami samosprávy. Mesto Sao Paulo má záujem na pokračovaní tradície, ktorá siaha do roku 1973, a je pripravené investovať do obnovy okruhu. Bez perspektívy konania pretekov v tom však nevidí význam.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Hamilton ovládol daždivé preteky v Brazílii, znížil stratu na Rosberga

"Bude lepšie, keď sa o tom tento týždeň porozprávame s novým starostom, pretože dávať do okruhu ďalšie peniaze sa nemusí vyplatiť," povedal doterajší šéf radnice Fernando Haddad. Od 1. jnauára 2017 prevezme úrad víťaz októbrových komunálnych volieb Joao Doria Júnior. Ten navrhuje privatizáciu Interlagosu.

Ecclestone už o VC Brazílie diskutoval aj s dočasným prezidentom krajiny Michelom Temerom, detaily nie sú známe. Brit už dávnejšie tvrdil, že Brazília, Kanada a Nemecko nemajú isté miesto v kalendári pre sezónu 2017.

"Efjednotka je dobrá investícia. Za jeden víkend dokáže priniesť tržbu 60 miliónov amerických dolárov a spropagovať Sao Paulo po celom svete. Verím, že zostane," vyhlásil dosluhujúci starosta Haddad.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 190
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 414
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 480
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 193
  5. Kam do tepla v januári? 1 789
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 583
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 574
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 438
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 192
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 911

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.