SME

V emisnej kauze sa VW dohodol v USA na riešení áut s 3-litrovým motorom

Nemecká automobilka Volkswagen dosiahla v USA dohodu o riešení problému približne 80 000 vozidiel s 3-litrovým naftovým motorom, ktorých sa týka emisný škandál.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Nemecká automobilka Volkswagen dosiahla v USA dohodu o riešení problému približne 80 000 vozidiel s 3-litrovým naftovým motorom, ktorých sa týka emisný škandál. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na dva zdroje oboznámené so situáciou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dohoda zahrňuje čiastočne opravu a čiastočne spätné odkúpenie vozidiel značiek VW, Audi a Porsche. V prípade zhruba 20 000 starších áut Audi a VW automobilka vozidlá od vlastníkov plánuje kúpiť späť a v prípade približne 60 000 novších áut Porsche, Audi a VW ponúkla ich opravu.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem toho, ako dodali informované zdroje, medzi právnikmi poškodených majiteľov áut a zástupcami firmy pokračujú rozhovory o kompenzáciách pre vlastníkov vozidiel.

Volkswagen sa už skôr dohodol na riešení problému vozidiel s 2-litrovým naftovým motorom, pričom americký súd dohodu koncom októbra schválil.

Na riešenie tohto problému vynaloží celkovo 16,5 miliardy USD (15,33 miliardy eur), pričom len program pre majiteľov spomínaných vozidiel, zahrňujúci program spätného odkúpenia auta a vyplatenie kompenzácií, bude spoločnosť stáť vyše 10 miliárd USD.

Prečítajte si tiež: Volkswagen pre emisný škandál zažalovali tri americké štáty Čítajte 

Ďalších 4,7 miliardy USD zaplatí na programoch na znižovanie emisií a podporu ekotechnológií. Okrem dohody s vlastníkmi áut VW uzatvoril dohodu aj s predajcami a niektorými štátmi USA a časť nákladov predstavujú platby právnikom vlastníkov áut.

SkryťVypnúť reklamu

Firma sa do problémov dostala v septembri minulého roka, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že automobilka do vozidiel s naftovým motorom nainštalovala softvér, ktorý počas emisných testov dokáže maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.

Firma neskôr inštaláciu problematického softvéru priznala a dodala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takto upraveným softvérom.

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: USA, Amerika
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 373
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 588
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 563
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 250
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 903
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 793
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 354
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 746
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 319
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 209
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 471
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 709
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 214
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 321
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 800
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 373
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu