SME
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Druhá generácia Mazdy CX-5 stavia na osvedčených základoch

Novinka rozvíja dizajnový štýl Kodo a naďalej sa spolieha na technológie Skyactiv.

Mazda CX-5Mazda CX-5(Zdroj: Mazda)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Mazda na autosalóne v Los Angeles ukázala druhú generáciu CX-5, kompaktného SUV, ktoré si od svojho uvedenia na trh v roku 2012 vydobylo v portfóliu japonskej automobilky veľmi silnú pozíciu.

Nečudo, veď doteraz sa ho predalo už viac ako 1,4 milióna kusov, pričom na globálnych predajoch Mazdy sa podieľa približne 25 percentami.

Nemalou mierou ide tento úspech na vrub vydareného dizajnu a atraktívnej ponuky motorov s balíčkom technológii Skyactiv. V tomto smere sa teda v Mazde rozhodli pri vývoji druhej generácie neriskovať.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vzhľad modelu sa naďalej nesie v duchu dizajnového jazyka Kodo, ktorého prednosti má akcentovať novovyvinutý lak Soul Red Crystal.

Novinka však bude od predchodcu oveľa ľahšie rozpoznateľná vďaka prepracovanej prednej časti s novou maskou chladiča, dlhšej kapote či užším predným a zadným svetlám.

Prečítajte si tiež: Mazda 3 prešla modernizáciou, dotkla sa najmä techniky Čítajte 

Výrobca tiež upozorňuje na nižšie položené ťažisko a o 5 mm kratšiu karosériu. Rázvor pritom zostal na hodnote 2700 mm.

Na svojom pôvodnom mieste však nezostali A-stĺpiky, ktoré sa posunuli o 35 mm dozadu. Mazde sa tiež podarilo zvýšiť torznú tuhosť karosérie o 15,5 % a objem batožinového priestoru na 505 l.

Z hľadiska výbavy interiéru stojí za zmienku 4,6-palcový TFT displej v analógovom prístrojovom štíte a 7-palcová dotyková obrazovka najnovšieho multimediálneho systému na palubnej doske. Dôležité informácie vrátane navigácie však môžu byť vodičovi premietané aj priamo na čelné sklo.

Z praktického hľadiska poteší vyvýšený stredový tunel, vďaka čomu sa volič automatu posunul o 60 mm vyššie. V prípade riadiacej páky manuálnej prevodovky došlo k predĺženiu o 40 mm.

Ponuka motorov zahŕňa atmosférické benzínové jednotky Skyactiv-G s objemom 2,0 l a 2,5 l, ako aj 2,2-litrový turbodiesel Skyactiv-D. Výkonové parametre motorov automobilka zatiaľ neprezradila.

Isté je, že sa budú kombinovať s automatickou alebo 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Sila štandardne poputuje na predné kolesá, no za príplatok výrobca ponúkne aj systém pohonu všetkých kolies.

Nová Mazda CX-5 sa začne predávať už vo februári budúceho roka. Spočiatku však len v Japonsku, ďalšie trhy pribudnú o čosi neskôr.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

Téma: SUV

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Mazda

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Veľa šťastia s Kollárom

Boris Kollár nebude verný ani v koalícii.

Peter Tkačenko
Policajt pred hotelom na Tenerife.

Neprehliadnite tiež

Renault Twingo Z.E.

Francúzi predstavili luxusný sedan, ide o návrat do vyššej triedy

Tentokrát padla voľba na konzervatívnu eleganciu.

DS9

Nová Škoda Octavia je už v predaji. Koľko stojí?

Automat pre benzínovú verziu zatiaľ v ponuke nie je.

Škoda Octavia

Tatra okolo sveta vyštartovala z Bratislavy na trojročnú expedíciu

Cestovateľom na palube špeciálu môže byť ktokoľvek.

Tatra okolo sveta 2