SME

Druhá generácia Mazdy CX-5 stavia na osvedčených základoch

Novinka rozvíja dizajnový štýl Kodo a naďalej sa spolieha na technológie Skyactiv.

Mazda CX-5Mazda CX-5 (Zdroj: Mazda)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Mazda na autosalóne v Los Angeles ukázala druhú generáciu CX-5, kompaktného SUV, ktoré si od svojho uvedenia na trh v roku 2012 vydobylo v portfóliu japonskej automobilky veľmi silnú pozíciu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nečudo, veď doteraz sa ho predalo už viac ako 1,4 milióna kusov, pričom na globálnych predajoch Mazdy sa podieľa približne 25 percentami.

Nemalou mierou ide tento úspech na vrub vydareného dizajnu a atraktívnej ponuky motorov s balíčkom technológii Skyactiv. V tomto smere sa teda v Mazde rozhodli pri vývoji druhej generácie neriskovať.

SkryťVypnúť reklamu

Vzhľad modelu sa naďalej nesie v duchu dizajnového jazyka Kodo, ktorého prednosti má akcentovať novovyvinutý lak Soul Red Crystal.

Novinka však bude od predchodcu oveľa ľahšie rozpoznateľná vďaka prepracovanej prednej časti s novou maskou chladiča, dlhšej kapote či užším predným a zadným svetlám.

Prečítajte si tiež: Mazda 3 prešla modernizáciou, dotkla sa najmä techniky Čítajte 

Výrobca tiež upozorňuje na nižšie položené ťažisko a o 5 mm kratšiu karosériu. Rázvor pritom zostal na hodnote 2700 mm.

Na svojom pôvodnom mieste však nezostali A-stĺpiky, ktoré sa posunuli o 35 mm dozadu. Mazde sa tiež podarilo zvýšiť torznú tuhosť karosérie o 15,5 % a objem batožinového priestoru na 505 l.

Z hľadiska výbavy interiéru stojí za zmienku 4,6-palcový TFT displej v analógovom prístrojovom štíte a 7-palcová dotyková obrazovka najnovšieho multimediálneho systému na palubnej doske. Dôležité informácie vrátane navigácie však môžu byť vodičovi premietané aj priamo na čelné sklo.

SkryťVypnúť reklamu

Z praktického hľadiska poteší vyvýšený stredový tunel, vďaka čomu sa volič automatu posunul o 60 mm vyššie. V prípade riadiacej páky manuálnej prevodovky došlo k predĺženiu o 40 mm.

Ponuka motorov zahŕňa atmosférické benzínové jednotky Skyactiv-G s objemom 2,0 l a 2,5 l, ako aj 2,2-litrový turbodiesel Skyactiv-D. Výkonové parametre motorov automobilka zatiaľ neprezradila.

Isté je, že sa budú kombinovať s automatickou alebo 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Sila štandardne poputuje na predné kolesá, no za príplatok výrobca ponúkne aj systém pohonu všetkých kolies.

Nová Mazda CX-5 sa začne predávať už vo februári budúceho roka. Spočiatku však len v Japonsku, ďalšie trhy pribudnú o čosi neskôr.

SUV
Odoberať tému

Súvisiace témy: Mazda
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  3. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  4. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  6. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  7. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  8. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 350
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 051
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 093
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 918
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 136
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 906
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 622
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 496
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Foltýn: Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka
  2. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  5. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  6. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  7. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  8. Ján Valchár: Au moje uši (blog písaný tak trochu pod obstrelom)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 210
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 069
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 40 850
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 321
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 613
  6. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 856
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 657
  8. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 880
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
SkryťZatvoriť reklamu