SME

O odškodnení majiteľov áut emisnej kauzy sa na Slovensku nehovorí

Automobilka nemotivuje vlastníkov, aby si dávali svoje autá opraviť.

(Zdroj: Volkswagen)

POPRAD, BRATISLAVA. O riešení emisného škandálu nemeckej automobilky Volkswagen a o odškodnení majiteľov jej vozidiel na Slovensku nehovorí.

Tvrdí to Spoločnosť ochrany spotrebiteľov Poprad, ktorá v stredu počas tlačovej konferencie vyzvala všetkých slovenských spotrebiteľov, vlastníkov automobilov s manipulovaným softvérom na meranie produkcie emisií, aby ju kontaktovali prostredníctvom emailovej adresy info@sospotrebitelov.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Budeme hľadať riešenia v spolupráci aj s inými spotrebiteľskými združeniami v iných krajinách. Chceme rovnako osloviť všetky kompetentné inštitúcie na Slovensku, aby definovali tento problém,“ informovala Petra Čakovská z S.O.S.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Čakovskej spoločnosť listom osloví aj samotný Volkswagen, no rovnako aj napríklad ministerstvo životného prostredia či Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Dieselgate sa týka aj slovenských automobilov

Emisný škandál automobilky Volkswagen vypukol v septembri minulého roka, keď bola odhalená manipulácia emisných testov dieselových motorov automobilky v USA. Na Slovensku by sa tento problém mohol týkať viac ako 46 000 áut. S.O.S. plánuje vyburcovať a naštartovať diskusiu o pomoci majiteľom automobilov, ktorý sa toto odhalenie týka.

„Európska únia nemá vytvorený mechanizmus, ktorým by vedela pomôcť v takýchto prípadoch a naše inštitúcie majú skôr tendenciu odpovedať, že čakajú, čo sa stane na strane Európskej komisie a výsledok pre spotrebiteľov nie je žiadny,“ skonštatovala Čakovská.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jej slov škandál ukázal niekoľko problémov. Poukázala na to, že kým v oblasti lodnej, leteckej a železničnej dopravy existujú nezávislé inštitúcie, ktoré kontrolujú, ako pravdivo dodržiavajú výrobcovia európske normy, pri automobilovej doprave nič také neexistuje.

Prečítajte si tiež: V emisnej kauze sa VW dohodol v USA na riešení áut s 3-litrovým motorom Čítajte 

Čakovská tvrdí, že je potrebné nezávislé testovanie áut na cestách a nielen v laboratóriách. Aj na základe testov, ktoré vykonalo spotrebiteľské združenie Which? vo Veľkej Británii ešte pred niekoľkými rokmi až 95 percent dieselových áut rôznych značiek vykazovalo vyššie emisie, ako deklarovali výrobcovia.

"Európski politici diskutujú o Parížskej dohode, o klimatických zmenách, ale ak nevieme emisie skontrolovať, dohody sú nám v podstate nanič,“ upozornila Čakovská.

Škandál podľa Čakovskej otvoril aj ďalší problém. "Ukázalo sa, že slovenskí spotrebitelia nemajú záujem o ochranu životného prostredia a prostredia ako takého,“ povedala. Poukázala na to, že na spotrebiteľské organizácie sa v zahraničí obracajú tisíce užívateľov automobilov, ktorí sú zavádzaní.

SkryťVypnúť reklamu

„Na Slovensku takéto nasadenie zo strany spotrebiteľov zatiaľ necítime. Kým problém neovplyvňuje funkcionalitu auta, nevedia, akým spôsobom škodia životnému prostrediu, pre nich to žiaden problém nespôsobuje a nedožadujú sa kompenzácie,“ dodala Čakovská.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu