O odškodnení majiteľov áut emisnej kauzy sa na Slovensku nehovorí

Automobilka nemotivuje vlastníkov, aby si dávali svoje autá opraviť.

(Zdroj: Volkswagen)

POPRAD, BRATISLAVA. O riešení emisného škandálu nemeckej automobilky Volkswagen a o odškodnení majiteľov jej vozidiel na Slovensku nehovorí.

Tvrdí to Spoločnosť ochrany spotrebiteľov Poprad, ktorá v stredu počas tlačovej konferencie vyzvala všetkých slovenských spotrebiteľov, vlastníkov automobilov s manipulovaným softvérom na meranie produkcie emisií, aby ju kontaktovali prostredníctvom emailovej adresy info@sospotrebitelov.sk.

"Budeme hľadať riešenia v spolupráci aj s inými spotrebiteľskými združeniami v iných krajinách. Chceme rovnako osloviť všetky kompetentné inštitúcie na Slovensku, aby definovali tento problém,“ informovala Petra Čakovská z S.O.S.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Čakovskej spoločnosť listom osloví aj samotný Volkswagen, no rovnako aj napríklad ministerstvo životného prostredia či Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Dieselgate sa týka aj slovenských automobilov

Emisný škandál automobilky Volkswagen vypukol v septembri minulého roka, keď bola odhalená manipulácia emisných testov dieselových motorov automobilky v USA. Na Slovensku by sa tento problém mohol týkať viac ako 46 000 áut. S.O.S. plánuje vyburcovať a naštartovať diskusiu o pomoci majiteľom automobilov, ktorý sa toto odhalenie týka.

„Európska únia nemá vytvorený mechanizmus, ktorým by vedela pomôcť v takýchto prípadoch a naše inštitúcie majú skôr tendenciu odpovedať, že čakajú, čo sa stane na strane Európskej komisie a výsledok pre spotrebiteľov nie je žiadny,“ skonštatovala Čakovská.

Podľa jej slov škandál ukázal niekoľko problémov. Poukázala na to, že kým v oblasti lodnej, leteckej a železničnej dopravy existujú nezávislé inštitúcie, ktoré kontrolujú, ako pravdivo dodržiavajú výrobcovia európske normy, pri automobilovej doprave nič také neexistuje.

Prečítajte si tiež: V emisnej kauze sa VW dohodol v USA na riešení áut s 3-litrovým motorom

Čakovská tvrdí, že je potrebné nezávislé testovanie áut na cestách a nielen v laboratóriách. Aj na základe testov, ktoré vykonalo spotrebiteľské združenie Which? vo Veľkej Británii ešte pred niekoľkými rokmi až 95 percent dieselových áut rôznych značiek vykazovalo vyššie emisie, ako deklarovali výrobcovia.

"Európski politici diskutujú o Parížskej dohode, o klimatických zmenách, ale ak nevieme emisie skontrolovať, dohody sú nám v podstate nanič,“ upozornila Čakovská.

Škandál podľa Čakovskej otvoril aj ďalší problém. "Ukázalo sa, že slovenskí spotrebitelia nemajú záujem o ochranu životného prostredia a prostredia ako takého,“ povedala. Poukázala na to, že na spotrebiteľské organizácie sa v zahraničí obracajú tisíce užívateľov automobilov, ktorí sú zavádzaní.

„Na Slovensku takéto nasadenie zo strany spotrebiteľov zatiaľ necítime. Kým problém neovplyvňuje funkcionalitu auta, nevedia, akým spôsobom škodia životnému prostrediu, pre nich to žiaden problém nespôsobuje a nedožadujú sa kompenzácie,“ dodala Čakovská.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 603
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 801
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 052
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 672
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 126
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 005
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 649
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 573
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 342
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 763

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.