O odškodnení majiteľov áut emisnej kauzy sa na Slovensku nehovorí

Automobilka nemotivuje vlastníkov, aby si dávali svoje autá opraviť.

(Zdroj: Volkswagen)

POPRAD, BRATISLAVA. O riešení emisného škandálu nemeckej automobilky Volkswagen a o odškodnení majiteľov jej vozidiel na Slovensku nehovorí.

Tvrdí to Spoločnosť ochrany spotrebiteľov Poprad, ktorá v stredu počas tlačovej konferencie vyzvala všetkých slovenských spotrebiteľov, vlastníkov automobilov s manipulovaným softvérom na meranie produkcie emisií, aby ju kontaktovali prostredníctvom emailovej adresy info@sospotrebitelov.sk.

"Budeme hľadať riešenia v spolupráci aj s inými spotrebiteľskými združeniami v iných krajinách. Chceme rovnako osloviť všetky kompetentné inštitúcie na Slovensku, aby definovali tento problém,“ informovala Petra Čakovská z S.O.S.

Podľa Čakovskej spoločnosť listom osloví aj samotný Volkswagen, no rovnako aj napríklad ministerstvo životného prostredia či Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Dieselgate sa týka aj slovenských automobilov

Emisný škandál automobilky Volkswagen vypukol v septembri minulého roka, keď bola odhalená manipulácia emisných testov dieselových motorov automobilky v USA. Na Slovensku by sa tento problém mohol týkať viac ako 46 000 áut. S.O.S. plánuje vyburcovať a naštartovať diskusiu o pomoci majiteľom automobilov, ktorý sa toto odhalenie týka.

„Európska únia nemá vytvorený mechanizmus, ktorým by vedela pomôcť v takýchto prípadoch a naše inštitúcie majú skôr tendenciu odpovedať, že čakajú, čo sa stane na strane Európskej komisie a výsledok pre spotrebiteľov nie je žiadny,“ skonštatovala Čakovská.

Podľa jej slov škandál ukázal niekoľko problémov. Poukázala na to, že kým v oblasti lodnej, leteckej a železničnej dopravy existujú nezávislé inštitúcie, ktoré kontrolujú, ako pravdivo dodržiavajú výrobcovia európske normy, pri automobilovej doprave nič také neexistuje.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: V emisnej kauze sa VW dohodol v USA na riešení áut s 3-litrovým motorom

Čakovská tvrdí, že je potrebné nezávislé testovanie áut na cestách a nielen v laboratóriách. Aj na základe testov, ktoré vykonalo spotrebiteľské združenie Which? vo Veľkej Británii ešte pred niekoľkými rokmi až 95 percent dieselových áut rôznych značiek vykazovalo vyššie emisie, ako deklarovali výrobcovia.

"Európski politici diskutujú o Parížskej dohode, o klimatických zmenách, ale ak nevieme emisie skontrolovať, dohody sú nám v podstate nanič,“ upozornila Čakovská.

Škandál podľa Čakovskej otvoril aj ďalší problém. "Ukázalo sa, že slovenskí spotrebitelia nemajú záujem o ochranu životného prostredia a prostredia ako takého,“ povedala. Poukázala na to, že na spotrebiteľské organizácie sa v zahraničí obracajú tisíce užívateľov automobilov, ktorí sú zavádzaní.

„Na Slovensku takéto nasadenie zo strany spotrebiteľov zatiaľ necítime. Kým problém neovplyvňuje funkcionalitu auta, nevedia, akým spôsobom škodia životnému prostrediu, pre nich to žiaden problém nespôsobuje a nedožadujú sa kompenzácie,“ dodala Čakovská.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 898
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 019
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 456
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 978
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 526
  6. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 518
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 433
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 363
  9. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 348
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 284

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.