O odškodnení majiteľov áut emisnej kauzy sa na Slovensku nehovorí

Automobilka nemotivuje vlastníkov, aby si dávali svoje autá opraviť.

(Zdroj: Volkswagen)

POPRAD, BRATISLAVA. O riešení emisného škandálu nemeckej automobilky Volkswagen a o odškodnení majiteľov jej vozidiel na Slovensku nehovorí.

Tvrdí to Spoločnosť ochrany spotrebiteľov Poprad, ktorá v stredu počas tlačovej konferencie vyzvala všetkých slovenských spotrebiteľov, vlastníkov automobilov s manipulovaným softvérom na meranie produkcie emisií, aby ju kontaktovali prostredníctvom emailovej adresy info@sospotrebitelov.sk.

"Budeme hľadať riešenia v spolupráci aj s inými spotrebiteľskými združeniami v iných krajinách. Chceme rovnako osloviť všetky kompetentné inštitúcie na Slovensku, aby definovali tento problém,“ informovala Petra Čakovská z S.O.S.

Podľa Čakovskej spoločnosť listom osloví aj samotný Volkswagen, no rovnako aj napríklad ministerstvo životného prostredia či Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Dieselgate sa týka aj slovenských automobilov

Emisný škandál automobilky Volkswagen vypukol v septembri minulého roka, keď bola odhalená manipulácia emisných testov dieselových motorov automobilky v USA. Na Slovensku by sa tento problém mohol týkať viac ako 46 000 áut. S.O.S. plánuje vyburcovať a naštartovať diskusiu o pomoci majiteľom automobilov, ktorý sa toto odhalenie týka.

„Európska únia nemá vytvorený mechanizmus, ktorým by vedela pomôcť v takýchto prípadoch a naše inštitúcie majú skôr tendenciu odpovedať, že čakajú, čo sa stane na strane Európskej komisie a výsledok pre spotrebiteľov nie je žiadny,“ skonštatovala Čakovská.

Podľa jej slov škandál ukázal niekoľko problémov. Poukázala na to, že kým v oblasti lodnej, leteckej a železničnej dopravy existujú nezávislé inštitúcie, ktoré kontrolujú, ako pravdivo dodržiavajú výrobcovia európske normy, pri automobilovej doprave nič také neexistuje.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: V emisnej kauze sa VW dohodol v USA na riešení áut s 3-litrovým motorom

Čakovská tvrdí, že je potrebné nezávislé testovanie áut na cestách a nielen v laboratóriách. Aj na základe testov, ktoré vykonalo spotrebiteľské združenie Which? vo Veľkej Británii ešte pred niekoľkými rokmi až 95 percent dieselových áut rôznych značiek vykazovalo vyššie emisie, ako deklarovali výrobcovia.

"Európski politici diskutujú o Parížskej dohode, o klimatických zmenách, ale ak nevieme emisie skontrolovať, dohody sú nám v podstate nanič,“ upozornila Čakovská.

Škandál podľa Čakovskej otvoril aj ďalší problém. "Ukázalo sa, že slovenskí spotrebitelia nemajú záujem o ochranu životného prostredia a prostredia ako takého,“ povedala. Poukázala na to, že na spotrebiteľské organizácie sa v zahraničí obracajú tisíce užívateľov automobilov, ktorí sú zavádzaní.

„Na Slovensku takéto nasadenie zo strany spotrebiteľov zatiaľ necítime. Kým problém neovplyvňuje funkcionalitu auta, nevedia, akým spôsobom škodia životnému prostrediu, pre nich to žiaden problém nespôsobuje a nedožadujú sa kompenzácie,“ dodala Čakovská.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.