Za 10 000 eur dnes dostanete viac auta ako kedykoľvek predtým

Aj v lacných autách chcú ľudia viac výbavy.

Ilustračné foto.(Zdroj: Flickr / CC Alexandru Nicusor Matei)

Keď ste si vyberali nové auto „do 10 000 eur” pred pätnástimi rokmi, mali ste prakticky jedinú možnosť - Fabiu Junior.

Za vtedajších 296 600 slovenských korún ste dostali auto bez nalakovaných nárazníkov, posilňovača riadenia, centrálneho uzamykania, klimatizácie či autorádia. Pred spolujazdcom bola namiesto schránky iba diera v palubnej doske.

Aj vďaka tejto skvelej ponuke mala Škoda v tom období päťdesiatpercentný podiel na trhu.

Minulý rok bol trhový podiel českej značky len 21 percent - konkurencia je silnejšia, veľký pokrok badať v kvalite kórejských áut.

„Najčastejšie majú naši klienti záujem o Hyundaie, Kie, Peugeoty a Mazdy,” konštatuje Viktor Šalamon z webu auto-hned.sk, ktorý pre klientov sprostredkúva cenové ponuky predajcov na skladové autá.

Veľkosť sa na výrobných nákladoch neodrazí

Za rovnaké peniaze dostanete pri kúpe nového auta výrazne viac. Pritom dnešných desaťtisíc eur už nie je taká závratná suma - za pätnásť rokov narástla priemerná mesačná mzda na vyše dvojnásobok zo 410 na 900 eur.

Osobitne v segmente malých áut sú automobilky pod veľkým tlakom. Kým kedysi zákazníkom stačila holá schránka, volant a štyri kolesá, dnes chcú v aute čoraz viac komfortnej výbavy, ako napríklad bezkľúčové otváranie dverí, tempomat či dažďový senzor.

Touto výbavou sa stiera rozdiel vo výrobných nákladoch medzi malými a strednými autami. Kupujúci však stále očakávajú, že za malé auto zaplatia výrazne menej.

Automobilky by vám, samozrejme, najradšej predali crossover alebo SUV - modely, na ktorých je marža najvyššia a pri ktorých sú zákazníci zvyknutí objednávať si príplatkovú výbavu. Práve tá vynáša výrobcom najviac.

Predajcovia zarábajú najmä na servise

Pre predajcov sa podpisom kúpnej zmluvy obchod nekončí, ale len začína. Britsko-americká sieť dílerstiev Penske Automotive Group pre Forbes uviedla, že na predaj nových vozidiel má osempercentnú maržu, pričom na náhradné dielce a servisné práce je marža 57 percent.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RNZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RNZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 255
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 8 472
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 578
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 609
  5. Splnený sen 1 823
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 1 681
  7. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 560
  8. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 428
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 992
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 947

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielsko si vybralo jadrovú možnosť. Čo znamená spustenie článku 155?

Katalánsko po referende môže prísť aj o tú mieru autonómie, ktorú malo doteraz.

KOMENTÁRE

Katalánsky líder nechce stratiť tvár, Španielsko zas Katalánsko

Puigdemont sa oháňa nezávislosťou.

TECH

Ako najlepšie trénovať pamäť a pozornosť podľa vedy

Po mesiaci trénovania sa pamäť zlepšila.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.