Lauda ho posielal na psychiatriu, teraz ho prirovnávajú k Sennovi

Pozrite si všetky predbiehacie manévre Verstappena z Brazílie

ilustračné(Zdroj: TASR/AP)

Max Verstappen tento rok vletel do seriálu F1 ako víchor. Najskôr začínal v stajni Toro Rosso, ktorá je akýmsi „b“ tímom Red Bullu. Svojimi výkonmi zaujal vedenie tímu natoľko, že sa ho po štyroch pretekoch rozhodli preradiť do “prvej ligy“. V tíme Red Bull zaujal miesto po Rusovi Kvyatovi. Max tak mohol predviesť svoj talent v špičkovom tíme. Hneď prvý štart v Španielsku premenil na víťazstvo.

Tento úspech sa mu odvtedy nepodarilo zopakovať, ale viackrát sa dostal na pódium. Často sa po pretekoch stal hlavnou témou v médiách, zaoberajúcich sa motoristickým športom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Potom, ako sa na neho do vysielačky po jednom zo súbojov sťažoval fínsky matador, Kimi Raikkonen, sa na jeho hlavu spustila vlna kritiky pre nebezpečnú jazdu. Najviac zarezonovalo vyhlásenie trojnásobného majstra sveta, Nikiho Laudu. Ten posielal mladého Verstappena na psychiatriu práve po jeho súboji s Raikkonennom.

Prečítajte si tiež: Niki Lauda posiela Verstappena na psychiatriu

Časť fanúšikov ho ale velebila pre jeho agresívny štýl jazdy. V častokrát nudnej Formule 1 predvádzal odvážne súboje, ktoré dnes nie sú bežné. Okrem pozitívnych ohlasov si však vyslúžil aj množstvo kritických.

V priebehu sezóny ukázal Verstappen veľký potenciál a začali sa ozývať hlasy, porovnávajúce ho s velikánmi tohto športu, Sennom a Schumacherom. Zosilneli najmä po pretekoch v Brazílii.

Na dažďom zmáčanej trati sa v jednu chvíľu ocitol na 14. pozícii. Výbornou stíhacou jazdou dokázal predbehnúť 11 súperov, aby nakoniec skončil na treťom mieste. Práve rýchlosťou na vode a agresivitou v súbojoch pripomína mnohým legendárneho Sennu.

Prečítajte si tiež: Niektorým kariéra netrvala ani jeden kilometer. Toto sú najhorší jazdci histórie F1

Maxov výkon ocenili aj v tíme Red Bull. „Často sa nestávame svedkami takých pretekov ako dnes. To, čoho sme boli svedkami, je niečo výnimočné“, nechal sa počuť Christian Horner, šéf stajne Red Bull. K pochvalným hlasom sa pridali aj ďalší.

„Verstappenova show. Bola to neskutočná jazda, veľkolepá zábava. Fyzika bola redefinovaná“, komentoval Maxovu jazdu šéf McLarenu, Toto Wolf.

Všetky predbiehacie manévre mladého Verstappena si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.

Aj keď Max predviedol v Brazílii naozaj krásne divadlo, stále ho nechceme prirovnávať k veľkému Sennovi. Na to musí ukázať viac ako pár vydarených pretekov. Potenciál v sebe rozhodne má a jeho kariéru budeme sledovať aj ďalej.

Paralela so Sennom však nie je náhodná. Ayrton Senna debutoval v F1 v roku 1984 v tíme Toleman. Podpriemerný monopost na problémových pneumatíkách Pirelli nedával mladému Brazilčanovi veľa šancí na úspech.

Prečítajte si tiež: Pit stop nie je len rutina. Pozrite si najzaujímavejšie incidenty v boxoch

Počas sezóny predsa len raz zasvietil. V podmienkach na hranici regulárnosti predviedol na mokrej trati v Monaku strhujúcu jazdu. Po štarte z 13. miesta sa rýchlo prepracoval na druhú pozíciu. Okrem iných predbehol aj Niki Laudu.

S takmer pol minútovou stratou začal stíhať budúceho veľkého rivala, Francúza Prosta. Na podpriemernom Tolemane sťahoval náskok o tri, niekedy aj štyri sekundy na kolo.

Vo formule to možno považovať za svetelné roky. Navyše Prost jazdil na vtedy špičkovom McLarene (niektoré zdroje uvádzajú, že Prost mal problém s brzdami). Bolo len otázkou času, kedy ho Senna predbehne.

Zabránilo mu v tom až zastavenie pretekov pre neregulárne podmienky. Senna v Monaku 1984 poodhalil svoj geniálny talent. Záver Veľkej ceny sa však nevyhol menšej kontroverzii.

Alain Prost odstavil svoj monopost tesne pred cieľovou čiarou, reagujúc na červenú a aj šachovnicovú zástavku, znamenajúcu definitívne ukončenie pretekov. O pár sekúnd cieľom prehrmel Senna a začal oslavovať svoje víťazstvo.

Vedenie pretekov nakoniec rozhodlo o víťazstve Prosta. Do úvahy sa brali výsledky pri prejdení cieľa o kolo predtým. Posledné kolá týchto pretekov si môžete pozrieť v nasledujúcom videu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 863
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 380
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 881
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 677
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 353
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 5 843
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 332
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 698
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 839
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 089

Téma: Formula 1


Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava