SME

Nový Jeep Compass má namierené na Nissan Qashqai

Výrobca pre vozidlo vyčlenil tri benzínové a dva naftové motory.

Jeep CompassJeep Compass (Zdroj: Jeep)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Jeep na autosalóne v Los Angeles predstavil nové kompaktné SUV Compass, ktoré v ponuke automobilky od budúceho roka nahradí nielen rovnomenného predchodcu, ale aj príbuzný model Patriot. V portfóliu značky sa zaradí medzi modely Renegade a Cherokee.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka sa s ním chce presadiť globálne. Predávať ho bude vo viac ako sto krajinách sveta a vyrábať v Brazílii, Číne, Mexiku a Indii. Konkurovať má modelom ako Nissan Qashqai či Seat Ateca.

Jeep Compass využíva predĺženú platformu small-wide 4x4 menšieho modelu Renegade a má vpredu aj vzadu nezávislé zavesenie. Konštrukcia karosérie je zo 65 percent tvorená vysokopevnostnou oceľou.

SkryťVypnúť reklamu

Výrobca pre vozidlo vyčlenil tri benzínové a dva naftové motory, bližšie však špecifikoval zatiaľ len jeden. V Európe by sme sa najskôr mohli dočkať zážihového agregátu 1.4 MultiAir Turbo a dieselových jednotiek 1.6 a 2.0 Multijet.

Americká verzia s určitosťou dostane prepracovaný benzínový 2,4-litrový štvorvalec Tigershark s výkonom 134 kW a krútiacim momentom 236 Nm.

Prečítajte si tiež: G. Patton Tomahawk je upravený šesťkolesový Wrangler Čítajte 

Ponuka prevodoviek zahŕňa pre verzie s pohonom predných kolies 6-stupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku. Prvá spomínaná prevodovka bude spolu s 9-stupňovým automatom dostupná aj pre verzie s pohonom 4x4.

Variant modelu určený pre americký trh ponúkne výbavové stupne Sport, Latitude, Limited and Trailhawk. Štandardný pohon prednej nápravy môže nahradiť jeden z dvoch systémov pohonu všetkých kolies. Základný Jeep Active Drive dopĺňa v ponuke automobilky systém Jeep Active Drive Low s plazivým prevodom 20:1.

SkryťVypnúť reklamu

Oba systémy disponujú odpojiteľným pohonom zadnej nápravy a dodávajú sa s voličom Selec-Terrain, ktorý ponúka päť rôznych režimov – Auto, Snow, Sand, Mud a Rock. Posledný z nich je vyhradený pre terénnejšiu verziu Trailhawk.

Tá sa okrem toho pýši aj asistentom pre zjazd z prudkého kopca, o dva centimetre vyššou svetlou výškou, ochrannými doskami na podvozku, brodivosťou až 480 mm či terénnymi 17-palcovými kolesami.

Súčasťou výbavy interiéru môže byť 5-, 7- alebo 8,4-palcový dotykový displej štvrtej generácie infotainmantu UConnect. V prístrojovom štíte sa zas objavuje 3,5- alebo 7-palcový displej palubného počítača. Samozrejmosťou je široká ponuka asistenčných bezpečnostných systémov.

Európsky variant modelu spoznáme v marci na ženevskom autosalóne. Do predajní by sa mal následne dostať v druhej polovici roka 2017.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

SUV

Súvisiace témy: Autosalóny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 049
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 388
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 629
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 285
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 802
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 799
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 269
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 1 911
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Otilia Horrocks: Keď sa spomienky rozsvietia v novinových titulkoch
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  3. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  4. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  5. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  6. Milan Removčík: Poludnica
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  8. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 461
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 330
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 562
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 425
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 229
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 799
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 827
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 359
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu