SME

Vynovený VW e-Golf je výkonnejší a ponúka o polovicu dlhší dojazd

Model dostal akumulátor s kapacitou 35,8 kWh. Z domácej zásuvky ho nabijete za menej ako šesť hodín.

Volkswagen e-GolfVolkswagen e-Golf (Zdroj: Volkswagen)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Nedávno sa svetu virtuálne prvýkrát ukázal Volkswagen Golf po medzigeneračnej modernizácii. Bolo len otázkou času, kedy nemecká automobilka predstaví aj vylepšenú elektrickú verziu tohto európskeho bestselleru. Stalo sa tak na práve prebiehajúcom autosalóne v Los Angeles.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti súčasnej verzii ponúkne inovovaný VW e-Golf o 50 percent dlhší dojazd aj vyšší výkon. Vďaka využitiu nových Li-ion batérií s kapacitou 35,8 kWh (terajšie disponujú 24,2 kWh) prejde na jedno nabitie 300 km podľa cyklu NEDC, resp. 200 km podľa reálnejšej americkej normy EPA.

SkryťVypnúť reklamu

Výrobca sľubuje, že akumulátor z domácej zásuvky nabijete za menej ako šesť hodín. S pomocou 40 kW rýchlonabíjačky trvá nabitie batérie na 80 percent kapacity približne hodinu.

Úpravy na elektromotore spôsobili nárast výkonu na 100 kW a krútiaceho momentu na 290 Nm. Došlo teda k zlepšeniu o 15 kW, resp. 20 Nm. Hatchback tak z nuly na stovku zrýchli za 9,6 s, čo je viac ako sekundové zlepšenie, a dosiahne maximálnu rýchlosť 150 km/h.

Facelift sa na vzhľade zovňajšku a výbave interiéru podpísal rovnakou mierou ako v prípade verzie so spaľovacím motorom. V exteriéri sa to prejavuje na decentne prepracovaných nárazníkoch či full-LED svetlách vpredu a vzadu.

Prečítajte si tiež: Pozrite si modernizovaný Golf, dostane nový motor Čítajte 

V kabíne je zas novinkou príplatkový digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca a infotainment Discover Pro s 9,2-palcovou dotykovou obrazovkou a ovládaním gestami.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen tiež vylepšil ponuku asistenčných systémov. Pribudlo poloautonómne riadenie v kolóne do rýchlosti 60 km/h a predkolízny systém auta spolupracujúci s autonómnymi brzdami dokáže rozpoznávať už aj chodcov.

Autá Volkswagen

Logo Volkswagenu.

Nemecká skupina sa snaží pretransformovať svoje európske závody.


TASR
Súvisiace témy: Elektromobily
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 089
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 754
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 190
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 206
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 127
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 042
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 970
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


17
Mestský úrad Čadca.

Najväčšieho dlžníka domáci zrejme nepoznajú.


1
Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


11
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


reklama
  1. Elena Antalová: Prečo vzdávajú vďaky len Červenej armáde?
  2. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  3. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  4. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  5. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  6. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  7. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  8. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 783
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 882
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 615
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 175
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 762
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 645
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 157
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 864
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťZatvoriť reklamu