BRATISLAVA. Prostredníctvom streamovacej služby Amazon Prime Video mal premiéru prvý diel novej šou o autách The Grand Tour.
Moderátori Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, ktorí do minulého roku pôsobili v relácii Top Gear na britskej televízii BBC, našli nové útočisko na internete.
Trojica moderátorov - a šéfproducent Andy Wilman - vytvorili najúspešnejší obchodný artikel verejnoprávnej BBC, svoju spoluprácu však ukončili po minuloročnej potýčke, kedy Clarkson fyzicky napadol člena vysielacieho štábu.
Moderátori a Wilman prakticky okamžite ohlásili rokovanie o pokračovaní Top Gearu s viacerými televíziami a streamovacími službami. Vybrali si nakoniec Amazon Prime.
Licenciu na názov a formát Top Gearu si nechala BBC, Grand Tour však napriek tomu silno pripomína pôvodnú reláciu - nielen trojicou moderátorov. V prvom dieli, ktorý je možné streamovať oddnes, sú viaceré ťažkopádne odkazy na uplynulých pätnásť rokov s Top Gearom.
Obsahom prvého dielu je najmä súboj hybridných hyperáut McLaren P1, Porsche 918 Spyder a Ferrari LaFerrari. Ide o porovnávací test, ktorý motoristická verejnosť dlho očakávala - výsledok vám neprezradíme - no dokrútky sa viac sústredia na vizuálny dojem (a kritiku komunikačného oddelenia Ferrari) než na vlastnosti jednotlivých áut.
Pre porovnanie - zároveň s Grand Tourom natočil svoj film o troch hyperautách aj Chris Harris - ten je rovnako príťažlivý po vizuálnej stránke, no zároveň akosi lepšie sprostredkúva pocity zo šoférovania troch miliónových áut.
Na prvom dieli sa tvorcovia snažili príliš dať najavo, že Amazon im poskytol výrazne viac prostriedkov na výrobu než BBC. Britský bulvár The Sun uviedol, že len úvod prvého dielu, v ktorom vystupuje 150 áut, 2000 fanúšikov a šesť stíhačiek stál 2,5 milióna libier (2,9 milióna eur) a je tak najdrahšou scénou v histórii televízie.
Clarkson rád hovorí, že najdôležitejšou časťou natáčania videa je písanie scenáru - v prípade Grand Touru však dostali prednosť "beauty shots" čiže zábery, ktoré prinášajú vizuálny dojem, netvoria však dej ani humor. Relácia tak vyznieva gýčovo, v spracovaní nám chýbala akási úprimnosť.
Obdivujeme však promo relácie, ktoré Amazon výborne zvládol. Tento týždeň v rámci teasingovej kampane ponúka navigačná mobilná aplikácia Waze balíček s hlasovými pokynmi trojice moderátorov.
Relácia bude vychádzať najbližšie týždne každý piatok - streamovaice služby pritom tradične zvyknú naraz zverejniť celú sériu. Ako moderátori opakovane uviedli v rozhovoroch, celá relácia je natočená v rozlíšení 4K, čo predstavovalo veľké technické komplikácie.
Služba Amazon Prime Video je zatiaľ dostupná len vo vybraných krajinách, v decembri by mohla prísť na Slovensko a konkurovať Netflixu, ktorý u nás pôsobí od januára tohto roku.
