SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Prvá Jazda Škoda Kodiaq: Veľkému SUV stačí aj malý benzínový motor

Malý štvorvalec 1,4 TSI vynikal kultúrou chodu a ponúkal prijateľnú dynamiku.

V serpentínach šofér nepocíti emócie a adrenalín, Kodiaq skôr poteší hladkým chodom pri rýchlych presunoch na diaľnici.V serpentínach šofér nepocíti emócie a adrenalín, Kodiaq skôr poteší hladkým chodom pri rýchlych presunoch na diaľnici. (Zdroj: Škoda)

O Škode Kodiaq sa toho popísalo naozaj veľa. Česká automobilka si dala záležať, aby meno nového SUV zarezonovalo medzi verejnosťou ešte predtým, ako sa objaví na cestách. V súvislosti s týmto autom ostali nezodpovedané posledné dve otázky. Ako jazdí a koľko bude na Slovensku stáť. Na obe sme hľadali odpovede počas prvej jazdy.

Mohutne pôsobiace auto v skutočnosti nie je až také veľké. Je len o niečo dlhšie ako Octavia, napriek tomu doň konštruktéri zmestili tri rady sedadiel (tretí rad je príplatkový). V tom poslednom to z hľadiska priestoru nie je až také zlé, ako to zvyčajne býva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Škoda zverejnila ceny Kodiaqu, podľa Seatu sú príliš nízke Čítajte 

V Kodiaqu možno nájsť prijateľný kompromis medzi priestorom v druhom a v treťom rade posúvaním sedadiel. Zozadu je však pre deti zlý výhľad a dospelému komplikuje situáciu najmä nízky sedák, kolená mu tak trčia až niekde k brade. Nekomfortné je však najmä vystupovanie z tretieho radu.

Kodiaq ponúka komfort, športové vlastnosti nečakajte

Interiér Kodiaqu dizajnovo zapadá medzi ostatné automobily značky. Je tu však niekoľko noviniek. Zmenená je radiaca páka dvojspojkovej prevodovky, tlačidlá pod dotykovým displejom a aj samotný displej prešiel miernou úpravou. Pozitívom je dobré vypracovanie interiéru. Vidno, že Škode naozaj záležalo na pocite z komfortu. K tomu sa pripája aj celkový prejav auta na cestách.

Všetko je skôr o pohodlnej jazde. Ani terén, ani ostré tempo nás v Kodiaqu nelákali. V tomto ohľade chýbajú novému SUV akékoľvek emócie. Auto šoféra vôbec “neprovokuje“ k skúšaniu jeho limitov.

SkryťVypnúť reklamu

Keď sa k nim náhodou priblíži, tak má Kodiaq skôr tendenciu k nedotáčavému správaniu. Cestovanie v novom modeli Škody si však možno aj tak užiť, ale iným spôsobom. Testovaná verzia s motorom 1,4 TSI (110 kW), šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom prednej nápravy vynikala hladkým a tichým chodom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4RRW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4RRW na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 995
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 348
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 183
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 281
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 631
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 193
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 462
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 476
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 276
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 916
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
SUV
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nový prezident USA Joe Biden.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump nikomu nechýbal, Biden je prezident

Biden nesľuboval, že Ameriku urobí znovu veľkou. Mal prosbu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Film Správa má medzinárodné obsadenie. Na obrázku Nemci Christoph Bach a Florian Panzner.

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon