Prvá Jazda Škoda Kodiaq: Veľkému SUV stačí aj malý benzínový motor

Malý štvorvalec 1,4 TSI vynikal kultúrou chodu a ponúkal prijateľnú dynamiku.

V serpentínach šofér nepocíti emócie a adrenalín, Kodiaq skôr poteší hladkým chodom pri rýchlych presunoch na diaľnici.(Zdroj: Škoda)

O Škode Kodiaq sa toho popísalo naozaj veľa. Česká automobilka si dala záležať, aby meno nového SUV zarezonovalo medzi verejnosťou ešte predtým, ako sa objaví na cestách. V súvislosti s týmto autom ostali nezodpovedané posledné dve otázky. Ako jazdí a koľko bude na Slovensku stáť. Na obe sme hľadali odpovede počas prvej jazdy.

Mohutne pôsobiace auto v skutočnosti nie je až také veľké. Je len o niečo dlhšie ako Octavia, napriek tomu doň konštruktéri zmestili tri rady sedadiel (tretí rad je príplatkový). V tom poslednom to z hľadiska priestoru nie je až také zlé, ako to zvyčajne býva.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Škoda zverejnila ceny Kodiaqu, podľa Seatu sú príliš nízke

V Kodiaqu možno nájsť prijateľný kompromis medzi priestorom v druhom a v treťom rade posúvaním sedadiel. Zozadu je však pre deti zlý výhľad a dospelému komplikuje situáciu najmä nízky sedák, kolená mu tak trčia až niekde k brade. Nekomfortné je však najmä vystupovanie z tretieho radu.

Kodiaq ponúka komfort, športové vlastnosti nečakajte

Interiér Kodiaqu dizajnovo zapadá medzi ostatné automobily značky. Je tu však niekoľko noviniek. Zmenená je radiaca páka dvojspojkovej prevodovky, tlačidlá pod dotykovým displejom a aj samotný displej prešiel miernou úpravou. Pozitívom je dobré vypracovanie interiéru. Vidno, že Škode naozaj záležalo na pocite z komfortu. K tomu sa pripája aj celkový prejav auta na cestách.

Všetko je skôr o pohodlnej jazde. Ani terén, ani ostré tempo nás v Kodiaqu nelákali. V tomto ohľade chýbajú novému SUV akékoľvek emócie. Auto šoféra vôbec “neprovokuje“ k skúšaniu jeho limitov.

Keď sa k nim náhodou priblíži, tak má Kodiaq skôr tendenciu k nedotáčavému správaniu. Cestovanie v novom modeli Škody si však možno aj tak užiť, ale iným spôsobom. Testovaná verzia s motorom 1,4 TSI (110 kW), šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom prednej nápravy vynikala hladkým a tichým chodom.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RRW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RRW na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 557
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 858
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 118
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 975
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 517
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda, Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.