Prvá Jazda Škoda Kodiaq: Veľkému SUV stačí aj malý benzínový motor

Malý štvorvalec 1,4 TSI vynikal kultúrou chodu a ponúkal prijateľnú dynamiku.

V serpentínach šofér nepocíti emócie a adrenalín, Kodiaq skôr poteší hladkým chodom pri rýchlych presunoch na diaľnici.(Zdroj: Škoda)

O Škode Kodiaq sa toho popísalo naozaj veľa. Česká automobilka si dala záležať, aby meno nového SUV zarezonovalo medzi verejnosťou ešte predtým, ako sa objaví na cestách. V súvislosti s týmto autom ostali nezodpovedané posledné dve otázky. Ako jazdí a koľko bude na Slovensku stáť. Na obe sme hľadali odpovede počas prvej jazdy.

Mohutne pôsobiace auto v skutočnosti nie je až také veľké. Je len o niečo dlhšie ako Octavia, napriek tomu doň konštruktéri zmestili tri rady sedadiel (tretí rad je príplatkový). V tom poslednom to z hľadiska priestoru nie je až také zlé, ako to zvyčajne býva.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Škoda zverejnila ceny Kodiaqu, podľa Seatu sú príliš nízke

V Kodiaqu možno nájsť prijateľný kompromis medzi priestorom v druhom a v treťom rade posúvaním sedadiel. Zozadu je však pre deti zlý výhľad a dospelému komplikuje situáciu najmä nízky sedák, kolená mu tak trčia až niekde k brade. Nekomfortné je však najmä vystupovanie z tretieho radu.

Kodiaq ponúka komfort, športové vlastnosti nečakajte

Interiér Kodiaqu dizajnovo zapadá medzi ostatné automobily značky. Je tu však niekoľko noviniek. Zmenená je radiaca páka dvojspojkovej prevodovky, tlačidlá pod dotykovým displejom a aj samotný displej prešiel miernou úpravou. Pozitívom je dobré vypracovanie interiéru. Vidno, že Škode naozaj záležalo na pocite z komfortu. K tomu sa pripája aj celkový prejav auta na cestách.

Všetko je skôr o pohodlnej jazde. Ani terén, ani ostré tempo nás v Kodiaqu nelákali. V tomto ohľade chýbajú novému SUV akékoľvek emócie. Auto šoféra vôbec “neprovokuje“ k skúšaniu jeho limitov.

Keď sa k nim náhodou priblíži, tak má Kodiaq skôr tendenciu k nedotáčavému správaniu. Cestovanie v novom modeli Škody si však možno aj tak užiť, ale iným spôsobom. Testovaná verzia s motorom 1,4 TSI (110 kW), šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom prednej nápravy vynikala hladkým a tichým chodom.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RRW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RRW na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 28 157
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 178
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 590
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 806
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 630
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 793
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 822
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 399
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 192
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 850

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš podáva trestné oznámenie vo veci Slovenských brancov

Minister chce, aby prokuratúra preskúmala činnosť organizácie.

Autorská strana Matúša Krčmárika

K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

Po rokoch hovoríme stále to isté.

EKONOMIKA

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži

Nie každý gombík spustí zelenú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.