SME
reklama

Jaguar postaví deväť nových kusov modelu XKSS z roku 1957

Prvý superšport bol odvodený z pretekárskeho auta D-Type.

Jaguár XKSSJaguár XKSS (Zdroj: Jaguár)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Špeciálne oddelenie automobilky Jaguar Classic postaví deväť nových kusov modelu XKSS presne podľa špecifikácie z roku 1957. Pôjde o dokončenie pôvodne plánovanej 25-kusovej série, ktorej výrobu prerušil požiar.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jaguar XKSS sa označuje ako prvý superšport, vznikol ako cestná verzia pretekárskeho auta Jaguar D-Type. Po tom, ako D-Type vyhral dvadsaťštyri hodinovku v Le Mans v rokoch 1955, 1956 a 1957 sa Jaguar rozhodol postaviť limitovanú sériu XKSS.

Požiar v dielni však zničil deväť rozostavaných kusov. Jaguar Classic teraz postaví dobové repliky s VIN číslami pripravenými pre tieto autá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nové modely XKSS majú - rovnako ako tie pôvodné - rúrkový rám a karosériu z valcovanej horčíkovej zliatiny. Pôvodné formy na panely zhoreli pri požiari, automobilka tak musela naskenovať existujúce autá a z nich spätne vyrobiť nové formy.

Všetkých vyše 2000 nitov na karosérii je na originálnom mieste.

Pod kapotou sa nachádza radový šesťvalec s tromi karburátormi Weber a objemom 3,4 litra, jeho výkon je 262 koní. O spomalenie sa starajú dobové kotúčové brzdy.

Celý interiér, vyrobený z kože, dreva či mosadze, je podľa automobilky dokonale autentický, identický s kusmi XKSS z roku 1957. Výroba "nového" kusu trvá 10 000 človekohodín.

Modernizácia sa týka výhradne zvyšovania bezpečnosti, napríklad palivová nádrž je vyrobená z odolnejších materiálov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Auto na videu a na obrázkoch je "nulté" z novej série, následne postavených deväť kusov bude určených pre vybraných zákazníkov a zberateľov. Jaguar uviedol, že cena jedného kusu je vyššia ako milión libier (1,16 milióna eur).

Jaguar Land Rover však otvára centrum dielňu Classic aj pre individuálnych zákazníkov, ktorí majú záujem o profesionálne zreštaurovanie iných modelov automobiliek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 815
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 080
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 953
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 645
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 8 802
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 139
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 037
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Keď sa hanbí dôchodca za iného dôchodcu – blogera.
  2. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  3. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  4. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  6. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  7. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  8. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 451
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 693
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 910
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 440
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 294
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 6 938
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu