LOS ANGELES, BRATISLAVA. Špeciálne oddelenie automobilky Jaguar Classic postaví deväť nových kusov modelu XKSS presne podľa špecifikácie z roku 1957. Pôjde o dokončenie pôvodne plánovanej 25-kusovej série, ktorej výrobu prerušil požiar.
Jaguar XKSS sa označuje ako prvý superšport, vznikol ako cestná verzia pretekárskeho auta Jaguar D-Type. Po tom, ako D-Type vyhral dvadsaťštyri hodinovku v Le Mans v rokoch 1955, 1956 a 1957 sa Jaguar rozhodol postaviť limitovanú sériu XKSS.
Požiar v dielni však zničil deväť rozostavaných kusov. Jaguar Classic teraz postaví dobové repliky s VIN číslami pripravenými pre tieto autá.
Nové modely XKSS majú - rovnako ako tie pôvodné - rúrkový rám a karosériu z valcovanej horčíkovej zliatiny. Pôvodné formy na panely zhoreli pri požiari, automobilka tak musela naskenovať existujúce autá a z nich spätne vyrobiť nové formy.
Všetkých vyše 2000 nitov na karosérii je na originálnom mieste.
Pod kapotou sa nachádza radový šesťvalec s tromi karburátormi Weber a objemom 3,4 litra, jeho výkon je 262 koní. O spomalenie sa starajú dobové kotúčové brzdy.
Celý interiér, vyrobený z kože, dreva či mosadze, je podľa automobilky dokonale autentický, identický s kusmi XKSS z roku 1957. Výroba "nového" kusu trvá 10 000 človekohodín.
Modernizácia sa týka výhradne zvyšovania bezpečnosti, napríklad palivová nádrž je vyrobená z odolnejších materiálov.
Auto na videu a na obrázkoch je "nulté" z novej série, následne postavených deväť kusov bude určených pre vybraných zákazníkov a zberateľov. Jaguar uviedol, že cena jedného kusu je vyššia ako milión libier (1,16 milióna eur).
Jaguar Land Rover však otvára centrum dielňu Classic aj pre individuálnych zákazníkov, ktorí majú záujem o profesionálne zreštaurovanie iných modelov automobiliek.