Test: Zaľúbiť sa do Corolly trvá dlho. Láska však pretrvá

Najpredávanejšie auto na svete charakterizuje prevedenie, prehľad a priestor. Pohľad na Corollu zmenia aj svetlá.

(Zdroj: Martin Vosko)

S malým prižmúrením oka môžeme model Corolla japonskej automobilky Toyota označiť za najpredávanejší model automobilu na svete. Hoci ani v našich končinách nie je neznáma, Toyota u nás predáva lepšie iné modely. Je posledná generácia po modernizácii stále automobil, ktorý stojí za to kúpiť?

V súčasnosti sa pod menom Corolla skrýva sedan nižšej strednej triedy. Hatchback Corolla pred rokmi nahradil model Auris.

Takto pred rokom sme sedlali Corollu pred modernizáciou. Pozreli sme sa teda na to, čo ostalo, ktoré prvky Toyota modernizovala, a či zmeny stáli za to.

Krajšie svetlomety svietia lepšie

Dizajn modelu Corolla prezrádza, že ide o ľahkú medzigeneračnú modernizáciu reprezentovanú najmä prednou maskou a zadnými svetlami. Toyota chcela Corollu viac priblížiť technologicky najmodernejším modelom ako je napríklad Mirai. Zmenila teda spodnú polovicu masky, boky masky získali výraznejšie výlisky a užšie, do bokov natiahnuté svetlomety, teraz lepšie korešpondujú s celkom vozidla.

Za akciový príplatok 500 eur, polovicu z cenníkovej ceny, teraz Toyota ponúka moderné „Bi-LED“ predné svetlomety s integrovaným denným svietením vo forme svetlovodovej strubice. Príplatkový balík okrem hlavných svetiel a denného svietenia zahŕňa automatickú nivelizáciu a ostrekovače predných svetlometov.

Výkon svetiel je z pohľadu vodiča viac ako dostatočný, bez zbytočného natáčania, s vysoko uloženou hranou. V danej triede svietia podľa nás pre šoféra príjemnejšie ako novinka od Oplu, ale na špičkové LED svetlá Renaultu nedosiahnu. Mercedes a Audi sú ešte o maličký kúsok ďalej, no napriek tomu za danú cenu patrí LED svetlometom Corolly jednoznačne pochvala. Za vyššiu položenú hranicu medzi svetlom a tmou vás zrejeme protiidúci vodiči nijak nepochvália.

Dizajnéri dopriali zmeny aj zadnej časti. Koncové svetlá síce zásadnejšie nezmenili svoj tvar, no ich grafika je výrazne modernejšia.

V interiéri sme sa dotýkali viac

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RTH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4RTH na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

KOMENTÁRE

Srebrenica stále pripomína, že Európa nemusí byť imúnna

Mladič sa pred spravodlivosťou nakoniec neschoval.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.