SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Čoraz väčšie autá majú za následok viac nehôd pri parkovaní

Osobné autá sú dlhšie ako bežné parkovacie miesto.

Prvá a šiesta generácia Fordu FiestaPrvá a šiesta generácia Fordu Fiesta (Zdroj: Ford)

LONDÝN, BRATISLAVA. Autá rastú a kvôli bezpečnosti je z nich horší výhľad. To zapríčiňuje viac poistných udalostí pri parkovaní, píše Autocar.

Autocar cituje spoločnosť Accident Exchange, ktorá v Británii poskytuje náhradné vozidlá pre poškodených poistnými udalosťami. Až tridsať percent poistných udalostí, ktoré eviduje, sa stane pri parkovaní.

To je o osem percent viac, ako minulý rok. Problémom sú najmä rastúce autá a malé parkovacie miesta.

Minimálne rozmery parkovacieho miesta pre malé autá sú pri kolmom státí 2,25 x 4,5 metra.

Norma STN 73 6058 z roku 1987

V Európe sa ako štandard pre rozmery parkovacieho miesta používa norma z roku 1987, podľa ktorej je minimálna veľkosť parkovacieho miesta 2,25 x 4,5 metra. Dobová Škoda 120 bola dlhá 4,20 metra a široká 1 610 milimetrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dnešné autá však podstatne väčšie. Zákazníci požadujú viac miesta pre posádku aj pre batožinu a viac výbavy, bezpečnostné normy pevnejšiu karosériu a väčšie deformačné zóny - to všetko vplýva na rozmery auta.

Aj bežná Škoda Octavia má na dĺžku takmer 4,66 metra, veľké SUV ako Range Rover či Mercedes-Benz GLS sa pohybujú na hranici piatich metrov.

Až 87 percent miestnych úradov v Británii však pri kreslení stále používa predpísaný rozmer z osemdesiatych rokov, ukázal prieskum Accident Exchange. To podľa spoločnosti zvyšuje počet obitých dverí pri vystupovaní a ťukancov na parkoviskách.

Najväčší britský prevádzkovateľ parkovísk National Car Parks ohlásil, že tam, kde to bude možné, parkovacie miesta rozšíri. "Samozrejme sme si všimli sme si, že autá sa zväčšujú, osobitne SUV. Usilujeme sa preto o zabezpečenie väčších parkovacích miest všade tam, kde to bude možné."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 308
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 10 393
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 412
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 736
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 437
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 942
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 2 877
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 597
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Igor Matovič

Matovič sám ukázal, prečo by mal byť odvolaný.


1 h
Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


4 h
Ruský prezident Vladimir Putin.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 14 h

Blogy SME

  1. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  4. Jozef Javurek: Kurátor
  5. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  6. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  7. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  8. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 928
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 504
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 657
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 892
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 596
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 500
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 412
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 234
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu